Internete - nauji sukčiavimo būdai

Internete - nauji sukčiavimo būdai

Internete sparčiai plinta naujas sukčiavimo būdas – už parduotą prekę nėra atsiskaitoma arba atvirkščiai: pinigai už prekę pervedami, tačiau jos negaunama.

Kaip ir daugelis lietuvių savo stalčiuose turiu prikaupusi visokios technikos, kurią nusprendžiau parduoti. Viename populiariame tinklapyje paskelbusi apie parduodamą prekę greitai sulaukiau laiško iš užsienio su klausimu kiek kainuoja prekė ir pan.

Pirkėjas labai skubėjo ir spaudė, kad kuo greičiau pasakyčiau kainą (net nesiderėjo), kiek kainuos jos siuntimas į Nigeriją, dukrai.

Susitarėme dėl kainos ir jis pranešė, kad greitai gausiu laišką, jog pinigai perversti ir paprašė, kad kuo greičiau išsiųsčiau prekę.

Taip, po kelių valandų atėjo laiškas iš vienos tarptautinių pervedimų sistemos, kad pinigai gauti, o galutinai pervesti pinigus į mano sąskaitą reikalingas patvirtinimas - prekės siuntimo kvitas ir registracijos numeris. Pirkėjas pats maloniai sutiko nusiųsti duomenis šiai sistemai, kai gavo iš manęs prekės numerį ir kvito kopiją.

Tačiau išsiuntus prekę man pradėjo kilti įtarimas, kad čia kažkas ne taip. Užsiregistravau sistemoje "PayPal" ir pagal pirkėjo elektroninio pašto adresą pareikalavau pinigų ir toliau nagrinėjau atsiųstus laiškus, kurie informavo, jog pinigai už prekę man buvo pervesti.

Mano įtarimai pasitvirtino - gavau laišką, informuojantį, kad tikriausiai susidūriau su internetiniais apgavikais.

Požymiai, kad Jus bandoma apgauti:

- Jūsų prekė yra įvardijama kaip "daiktas" (angl. item);

- pirkėjas jums siūlo mokėti didesnę kainą nei jūs prašote, o perteklių persiųsti kitam žmogui ar fiktyviai (dažniausiai) kompanijai;

- pirkėjas tikina, kad jis perka "daiktą" kaip specialią dovaną ir prašo ją siųsti į Afriką;

- elektroniniai laiškai tariamai iš "PayPal" sistemos prašo patvirtinimo – siuntinio indentifikacijos numerio – tam, kad būtų pervesti pinigai;

- pirkėjas reikalauja, kad prekė būtų išsiųsta nedelsiant;

- Jūsų reikalauja siųsti pinigus per tokias kompanijas kaip "Western Union" ar "Money Gram".

Mano istorija baigėsi laimingai. Kai tik supratau, jog esu apgauta iš karto skambinau į AB "Lietuvos paštas" ir paprašiau, kad mano siuntinį sustabdytų Klaipėdoje ir nesiųstų į Nigeriją. Tai, kad šis atvejis ne pirmas Lietuvoje įrodo pašte pastebėtas skelbimas (nuotraukoje).

Būkite atsargūs.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder