Apie keliones autobusu

Apie keliones autobusu

Kažkas bus nutikę su Lietuvos kelininkais - ar jie yra neišmokę geografijos, ar Lietuvoje negyvena, o gal ir iš principo nemėgsta bei nekenčia Nemuno ir visos Panemunės.

Jiems klaikiai nepatinka vaizdingiausios, gražiausios ir daugiausiai užsienio turistus traukiančios Panemunės vietos: Seredžius su Palemono kalnu, Veliuona su Vytauto pilies kalnu, Raudonės pilis, Panemunės pilis, Jurbarkas, Viešvilė, Smalininkai, garsusis Rambyno kalnas ir t. t.

Ar važiuotumei iš Klaipėdos, ar iš Vilniaus, ar nuo Kauno, kelio rodyklės rodo tik Varšuvą, lyg svarbiausias Lietuvos miestas būtų lenkų sostinė. Nei Lietuvos gyventojai, nei užsienio turistai neranda nė vieno kelio ženklo, rodančio, kaip patekti į Jurbarką ar garsųjį Panemunės plentą, vedantį nuo Kauno į Seredžių, Veliuoną, Jurbarką, Smalininkus, Mikytus, Pagėgius, Šilutę, Priekulę ir Klaipėdą.

Daug keliauju autobusais, tai mane stebina Klaipėdos ir kitų miestų autobusų stočių direktorių ir dispečerių jau trisdešimčia metų pasenusios žinios apie autotransporto pokyčius Klaipėdos mieste.

Į Klaipėdos stotį iš kitų miestų autobusai įvažiuoja arba Baltijos prospektu per visą Klaipėdą, dažnai stoviniuodami prie šviesoforų, arba važiuoja Tilžės gatve, dažniausiai ilgai stovėdami prie geležinkelio pervažos ir stoviniuodami prie žiedinių apvažiavimų bei šviesoforų. Ar nebūtų sunku Lietuvos autobusų stočių direktoriams atvykti į Klaipėdą ir akivaizdžiai įsitikinti, kad Klaipėdoje yra didžiausias ir saugiausias trijų aukštų viadukas, kad autobusai, vykstantys nuo Jurbarko, Šilutės ar Vilniaus, Kauno, Kryžkalnio, Gargždų, gali be jokių trukdžių važiuoti E272, A13 plentu iki posūkio į Liepų gatvę ir iš ten į Klaipėdos autobusų stotį? Lygiai taip pat visi autobusai galėtų ir išvažiuoti, netrukdydami miesto transportui, nesukurdami avarinių situacijų ir nereikalingų automobilių kamščių, kaip dabar dažnai pasitaiko.

Sovietinis atvykstančių tarpmiestinių autobusų sustojimas prie Sendvario jau dvidešimt metų yra nesaugus, pasenęs ir neekonomiškas, o šaltuoju arba lietingu metu net nebūtinas, nes daug saugiau, greičiau, patogiau ir šilčiau keleivis savo namus gali pasiekti nuo Klaipėdos autobusų stoties.

Tas pats sakytina ir apie tarpmiestinius autobusus, važiuojančius Rygos, Liepojos, Palangos, Kretingos pusėn. Dabar šie autobusai suka iš autobusų stoties į Herkaus Manto gavę, stoviniuoja prie 11-os šviesoforų, dažnai trukdo miesto transportui ir sukuria nereikalingus transporto kamščius, ypač piko valandomis.

Lietuvos autobusų stočių direktoriai, o ypač Klaipėdos autobusų stoties ir Klaipėdos autobusų parko vadovai ir dispečeriai privalėtų nurodyti išvažiavimo ir įvažiavimo maršrutus tarpmiestinių autobusų vairuotojams, nes juk visiems svarbu yra taupyti degalus, vairuoti saugiai, greitai ir be trukdžių pasiekti maršruto vietas, nesudaryti transporto kamščių. Net perduodantieji siuntas ar svarbius dokumentus perdavėjai galėtų laukti saugioje stotelėje prie Policijos mokyklos.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder