Vakarų Lietuvos regionas laukia uosto investicijų

Vakarų Lietuvos regionas laukia uosto investicijų

Klaipėdos jūrų uostas, planuojantis maksimalią plėtrą tiek pietinėje, tiek šiaurinėje uosto dalyje, Melnragėje pastatant išorinį uostą, žada naują kvėpavimą pirmiausia Klaipėdai ir Klaipėdos regionui. Jau dabar uosto ir su uostu susijusi veikla uždirba apie 10 proc. valstybės metinio biudžeto, tad neabejojama, kad naujos uosto galimybės ir pajėgumai būtų svarbus žingsnis visai Lietuvos ekonomikai.

Dirbti atvyksta ir iš toliau

Šiuo metu su Klaipėdos uosto veikla yra susijusios apie 800 Lietuvos įmonių, o uoste ir su uostu verslo ryšių turinčiose įmonėse dirba apie 58 tūkst. žmonių. Teigiama, jog maksimaliai plėtoti uostą verčia senkantys esami pajėgumai bei aštrėjanti konkurencija tarptautinėse rinkose.

Uosto plėtros planai tiesiogiai palies ir Klaipėdos rajoną, kadangi vystyti uostą numatoma ir pietinėje dalyje, kur dalis uosto rezervinių teritorijų yra rajono ribose.

Tad kaip uosto planus vertina ir kokias galimas naudas įžvelgia Klaipėdos rajono meras Vaclovas Dačkauskas.

Verslas skaičiuoja, kad įgyvendinus maksimalius uosto plėtros planus būtų įsteigta apie 30 tūkst. naujų darbo vietų. Ar tai aktualu rajonui?

Pritariame išorinio uosto statybai, nes suprantame, kad jam reikia konkuruoti su kitais Baltijos jūros uostais ir tai duos didelę ekonominę naudą valstybei. Jau dabar, kaip skelbia uostas, vienas investuotas euras uždirba keturis eurus. Be abejonės, tai naudinga ir Klaipėdos rajonui, ir visai Vakarų Lietuvai. Rajono gyventojų skaičius jau sparčiai artėja prie 60 tūkst. žmonių, tad naujos darbo vietos aktualios – kvalifikuoti darbuotojai tikrai turės iš ko rinktis esant tokiai pasiūlai. O dirbančiųjų gyventojų pajamų mokestis pildys rajono biudžetą. Ir ne tik mūsų rajono, bet ir aplinkinių rajonų gyventojai turės didesnes galimybes dirbti ir užsidirbti, nes jau ir dabar yra darbuotojų, važinėjančių į rajone veikiančias stambias verslo įmones po 50–60 km. Dėl gero darbo nuvažiuoti tiek kilometrų nėra kliūtis, o ir įmonės organizuoja darbuotojų pavėžėjimą. Uosto plėtra paskatins ir aptarnaujančių įmonių kūrimąsi, taigi bus ir stiprus postūmis regiono verslui. Svarbu, kad būtų sutvarkyta transporto sistema, uoste įdiegtos naujos technologijos, kurios iki minimumo sumažintų krovos taršą ar triukšmą.

Laukia projektų

Uosto plėtra numatoma ir pietinėje uosto dalyje, tai yra rajono teritorijose, kur tikėtina atsirastų gamybinė veikla. Vienas iš tikslų yra šalia uosto kurti ir pridėtinę vertę. Kaip jūs vertintumėte investicijų atėjimo galimybę?

Žinoma, vertinu teigiamai. Klaipėdos rajono savivaldybė uosto investicijoms rajono teritorijoje jokių kliūčių nedarys, o tik skatins. Nėra jokio reikalo ir žemę Klaipėdos miestui atiduoti, nes nėra jokių trukdžių (juokiasi – aut. pastaba). Yra parengti visi investicijoms reikalingi dokumentai, bendrasis rajono planas, kuriame pietinėje rajono dalyje seniai numatytos rezervinės uosto plėtros teritorijos, rodos, apie 400 ha, kurios bus skirtos logistikai, sandėliavimui, kitoms uosto reikmėms. Tikrai nereikia baimintis, kad užtruks daugiau laiko derinti dokumentus miesto ir rajono savivaldybėse, nes mes jau turėjome bendrą projektą – pietinį aplinkkelį, ir puikiai susitvarkėme. Tik kol kas projektas neįgyvendinamas, ieškoma lėšų aplinkkeliui nutiesti. Tai labai pagerintų transporto judėjimą uosto link ir iš jo, ypač kai numatoma uosto plėtra. Aišku, būtina kuo greičiau atnaujinti, pagerinti ir kitų pagrindinių transporto mazgų bei kelių arterijų būklę. Manau, tai ir bus sutvarkyta, nes kitaip dėl transporto spūsčių nebus galima kokybiškai dirbti pačiam uostui.

Prie jūros daugės rekreacinių zonų

Statant išorinį uostą Melnragėje, planuojama, kad greta uosto atsirastų išvystyta rekreacinė-pramoginė zona. Galbūt tai būtų galimybė tuo pačiu išvystyti ir Karklę, kaip rekreacinę zoną?

Gerai, kad melnragiškiams pasiūloma rekreacija ir pramogos, kurios amortizuos būsimą plėtrą. Šiomis galimybėmis galės pasinaudoti ir rajono gyventojai, ir iš toliau atvykstantys turistai. Tačiau pagal Pajūrio regioninio parko tvarkymo planą Karklėje, esančioje Klaipėdos rajono teritorijoje, nėra numatytas masinis turizmas, labiau orientuojamasi į tai, kad išlaikytų neliestą, natūralią gamtą. Kitais metais iš Kelių plėtros programos lėšų planuojame baigti dviračių tako statybą, įrengti keletą aikštelių, apšvietimą. Vietos gyventojai irgi nepageidauja, kad būtų didinami turistų srautai, statomos aikštelės tūkstančiams automobilių vietų. Karklė – rekreacinė poilsio, ramybės zona, kurioje bus galima pasivaikščioti, pavažinėti dviračiu, pažvejoti, nes yra ir speciali vieta, kur galima nusileisti į jūrą mėgėjiškos žūklės valtelę.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder