2018 m. rugsėjo 21 d. 12:48 val., penktadienis

ve  >  Žinios  >  Lietuva  >  Vakarų Lietuva

Vakarų Lietuva

Uostas su paveldosaugininkais bylinėjasi dėl Vilhelmo kanalo

(3)

Uostas su paveldosaugininkais bylinėjasi dėl Vilhelmo kanalo nuotrauka, foto

© Redakcijos archyvo nuotr.

Klaipėdos uostas teisme siekia panaikinti paveldosaugininkų sprendimą išplėsti kultūros paveldo apsaugos teritoriją pietinėje uosto dalyje, ties XIX amžiuje atidarytu Karaliaus Vilhelmo kanalu. Į paveldo apsaugos teritoriją pateko vienos didžiausių uosto krovos bendrovių Klaipėdos konteinerių terminalas naudojamas sklypas, kuriame įmonė numato plėtrą.

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) rugpjūčio 23 dieną numato skelbti sprendimą byloje, kurioje Klaipėdos uosto direkcija siekia panaikinti pernai spalį Kultūros paveldo departamento Pirmosios nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto dalį, kuria Karaliaus Vilhelmo kanalo statinių komplekso teritorija išplečiama giliau į uostą, BNS informavo teismo atstovė Sigita Jacinevičienė-Baltaduonė.

Anot uosto direkcijos, papildomų apribojimų ir reikalavimų, susijusių su kultūros vertybės apsauga, nustatymas uosto teritorijos ribose riboja uosto ir jo naudotojų galimybes plėsti krovos ir jai būtinos infrastruktūros plėtrą. Uostas teismui nurodė, kad teritorija dar 2000 metais buvo pripažinta nesaugotina ir nevertinga.

Siekia išsaugoti galimybę naudotis kanalu

Sprendimą išplėsti kultūros paveldo apsaugos teritoriją priėmusios Pirmosios nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos pirmininkas Romas Pakalnis BNS teigė, kad toks sprendimas priimtas siekiant išsaugoti galimybę ateityje naudotis Karaliaus Vilhelmo kanalu.

„Mes neabejojame, kad ūkinis gyvenimas kelia įvairiausių reikalavimų, bet svarbiausias dalykas yra tas, kad vykdant įvairius projektus nebūtų panaikinta kanalo jungtis su Malkų įlanka ir Kuršių mariomis, kad kanalas nebūtų padarytas uždaras. Jungtis turi išlikti“, – BNS sakė R. Pakalnis.

Anot jo, šiuo metu kanalas yra nenaudojamas, tačiau nereikėtų atmesti galimybės, kad ateityje juo vėl galės plaukti laivai.

„Siekiame, kad vienadienio intereso realizavimui nebūtų uždarytas kanalas, argumentuojant tuo, kad tuo kanalu šiandien niekas neplaukia. Ateityje galbūt plauks. Kodėl mes turime važiuoti į Lenkiją žiūrėti Augustavo kanalo? Kodėl pas mus čia niekas neplaukioja?“ – sakė R. Pakalnis.

Jo teigimu, dalis kanalo – apie 300 metrų – jau sunaikinta sovietmečiu gilinant Malkų įlanką.

Stebisi paveldosaugininkų sprendimu

Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas Vaidotas Šileika BNS teigė nesuprantantis paveldosaugininkų sprendimo išplėsti saugomos teritorijos ribas.

„Mums keista, nes šita teritorija anksčiau niekada nebuvo kultūros paveldo teritorija. Ją mes naudojame krovos reikmėms, ten yra pastatytas tiltelis, jungiantis du terminalus. Tiltelis savo laiku buvo pastatytas be jokių kultūros paveldo apribojimų“, – BNS sakė V. Šileika.

Anot jo, bendrovė siekia didinti krovinių srautus Klaipėdos uoste ir šioje teritorijoje planavo nutiesti naują geležinkelį.

„Norėdami plėsti krovinių srautus ir investuoti į geležinkelio statybas, susidūrėme su tokiu reiškiniu, kad nieko neinformavus pernai šita teritorija, per kurią galvojome tiesti geležinkelį, tampa kultūros paveldo objektu. Saugomos teritorijos ribos išplėstos neinformavus nei uosto direkcijos, nei mūsų“, – sakė Klaipėdos konteinerių terminalo vadovas.

V. Šileikos teigimu, į praplėstą kultūros paveldo apsaugos zoną patenkanti Karaliaus Vilhelmo kanalo dalis šiuo metu negali būti naudojama, nes yra apleista. Kanalu, pasak jo, galima naudotis į pietus nuo Kairių gatvės, kur bendrovė jokių plėtros planų neturi.

Daugiau kaip 25 kilometrų ilgio Karaliaus Vilhelmo kanalas nuo Minijos upės iki Klaipėdos atidarytas 1873 metais, jį iškasė prancūzų karo belaisviai. Kanalas iškastas siekiant išvengti audrų Kuršių mariose, kai Nemunu į Klaipėdą buvo plukdoma mediena. Kanalu laivai nustojo plaukioti sovietmečiu.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

2018-08-22   23:21

IP: 90.131.33.212

Senokai (apie 10 metų) siūlau idėją prakasti Vilhelmo kanalo išėjimą prieš „Kiaulės nugarą”, juo labiau, kad 2 m gylio izobata ne taip toli nuo kranto. Beje, kasant kanalo jungtį nesunku sausumoje iškasti ir baseiną marinai, kurioje stovėtų tiek turistiniai kateriai, tiek jachtos. Nutiesus viešojo transporto susisiekimą galima sukurti kitą turistinę infrastruktūrą. Pramoginiams laivams neplaukiantiems į Baltijos jūrą būtų mažiau intereso „maklinėti” po uosto akvatoriją. Čia galėtų įsikurti vaikų buriavimo mokykla. Deja, nors Vidaus vandens kelių direkcijos vadai, tiek ir tuometinis Klaipėdos uosto direktorius E.Gentvilas pritarė tokiai idėjai, niekas nepajudėjo. O juk tai leistų realiai atgaivinti kanalą ir pašalintų uosto ir paveldosaugininkų, vandenvietės valdytojų ir kt. konflktą.

nikkm,lk

2018-08-20   00:24

IP: 90.140.222.146

tas uostas , jei galetu, tai visa miesta savo reikmems pasiimtu, pastatus nugriautu, viska isknistu, tvoromis apstatytu, prismardintu viska aplinkui ir toliau rektu kad dar vis truksta kazko.

Dar Kart

2018-08-19   14:56

IP: 109.42.2.50

Kanalą kasė nuo 1863 iki 1873 metų.

Tik nuo 1870 metų, po Prūsijos ir Prancūzijos karo, paskutinius trejus metus prie kasimo darbų prisidėjo ir prancūzų karo belaisviai. Jei tai labai keista, tai pasidomėkite kiek namų pastatė pokaryje Klaipėdoje laikomi vokiečių karo belaisviai, kurie tabako fabriko teritorijoje uždaryti pro vartus prašydavo ištiestomis rankomis Brot, Brot. Kodėl prancūzų istorikai nepateikia tikslių skaičių, kiek jų belaisvių dirbo prie kanalo kasimo ir kiek jų mirė nelaisvėje, kiek ir kada sugrįžo į Prancūziją? Ar nėra noro pasikelti kariuomenės archyvo dokumentus.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Vakarų Lietuva

Ieškome versliausių Klaipėdos rajone! nuotrauka, foto

Klaipėdos rajono savivaldybė kartu su VšĮ „Versli Lietuva“ ieško geriausių verslo idėjų...

Įsimylėti Palangą šiandien užtenka vienos dienos. Nori greito maisto – yra. Nori...

Įsimylėti Palangą užtenka vienos dienos nuotrauka, foto

Dėl netinkamų skrydžiams sąlygų „The Flying Bulls“ pasirodymas yra perkeliamas iš penktadienio...

„The Flying Bulls“ šou perkeliamas į šeštadienį nuotrauka, foto

Daug metų domėjausi Karaliaus Vilhelmo kanalu, rinkdamas apie jį faktus, ne todėl,...

Karaliaus Vilhelmo kanalas (Klaipėdos kanalas) nuotrauka, foto

Eglė Deltuvaitė: "Galbūt mano pavyzdys užkrės ir kitus" nuotrauka, foto

Kultūra, Vos prieš porą dienų darbą pradėjo naujoji Klaipėdos miesto savivaldybės Kultūros skyriaus...

Tradicinėse lenktynėse paskelbtos lygiosios nuotrauka, foto

Klaipėda, Penktadienio rytą Klaipėdoje vyko tradicinės lenktynės "Dienai be automobilio" pažymėti. Studentai varžėsi,...

Klaipėdoje įrengti nauji kelio ženklai nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdoje, Šiaurės prospekte, ties Kretingos gatve, Europos judumo savaitės proga įrengti nauji...

„Neužšąlantys namai" pritraukė būrį moksleivių nuotrauka, foto

Klaipėda, Šį svaitgalį šiuolaikinio šokio teatras "PADI DAPI Fish" pristato atnaujintą, Lietuvos valstybės...

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...