2017 m. gruodžio 12 d. 01:08 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Lietuva  >  Vakarų Lietuva

Vakarų Lietuva

Smiltynės ateitis – zona be automobilių

(7)

Smiltynės ateitis – zona be automobilių nuotrauka, foto

Pamario promenadą norima išvaduoti nuo mašinų, palikti ją pėstiesiems bei dviratininkams.

© Deniso Nikitenkos (LŽ) nuot.

Klaipėdos miesto politikai užsibrėžė tikslą per keletą metų iš Smiltynės išguiti ratuotus poilsiautojus – smarkiai apriboti automobilių patekimą į šią Kuršių nerijos gyvenvietę.

Šiltojo sezono metu šiauriausia Kuršių nerijos pusiasalio dalis tiesiog dūsta nuo automobilių, kurie užkemša siaurą pamario promenadą, pilną pėsčiųjų, dviratininkų, arklių tempiamų karietų. Važinėja ir elektra varomas traukinukas.

Artūras Šulcas: „Mūsų tikslas – nulinė taršos emisija Smiltynėje, į kurią žmonės atvyksta pakvėpuoti grynu oru, o ne automobilių išmetamosiomis dujomis.“

„Savivaldybės administracijai duota užduotis parengti priemonių planą, išanalizuoti situaciją, kaip būtų galima išlaisvinti Smiltynę nuo mašinų srautų. Sprendimas apmokestinti automobilių stovėjimą šioje teritorijoje norimų rezultatų nedavė. Mūsų tikslas – nulinė taršos emisija Smiltynėje, į kurią žmonės atvyksta pakvėpuoti grynu oru, o ne automobilių išmetamosiomis dujomis“, – „Lietuvos žinioms“ sakė uostamiesčio vicemeras Artūras Šulcas.

Planuose – atitvarai

Šiauriausioje Kuršių nerijos dalyje Kopgalyje įsikūręs Lietuvos jūrų muziejus (LJM) ir delfinariumas bei itin švariu jūros vandeniu garsėjantis Smiltynės paplūdimys šiltuoju metų laiku būna perpildyti lankytojų.

Nuo Senosios perkėlos, kurioje keliami tik pėstieji ir dviratininkai, į Kopgalį veda vienintelė gatvė palei Kuršių marias, savotiška promenada, turinti palyginti siaurą šaligatvį. Apie 2 km ilgio ruožu vienu metu keliauja pėstieji, rieda dviratininkai, arklių tempiamos karietos, važiuoja automobiliai. Retas Smiltynės svečias naudojasi puikiu miško keliuku, nuvedančiu tiesiai prie LJM.

Nuo 2016-ųjų Klaipėdos tarybos sprendimu automobilių stovėjimas Smiltynėje ir Kopgalyje – mokamas: ši zona prilyginta brangiausiai Klaipėdos miesto savivaldybėje ir siekia 0,9 euro už valandą. Taip bandyta atgrasyti ratuotus poilsiautojus.

„Tačiau pamatėme, kad ypač užsieniečiams tokia rinkliava nėra motyvas mašinas palikti kitame krante arba prie perkėlų esančiose automobilių stovėjimo aikštelėse. Karštą dieną iš kelto pasipila daugybė žmonių, visi jie traukia pamario promenada, šaligatvyje vos prasilenkia, todėl eina gatve, kuria zuja automobiliai. Priėmėme principinį politinį sprendimą bent nuo 2019-ųjų paversti Smiltynę teritorija be taršių transporto priemonių“, – „Lietuvos žinioms“ pasakojo A. Šulcas.

Kai bus įgyvendinti politikų užmojai, turistai į delfinariumą savo automobiliais nebegalės atvykti / Deniso Nikitenkos nuotrauka

Kai bus įgyvendinti politikų užmojai, turistai į delfinariumą savo automobiliais nebegalės atvykti. Deniso Nikitenkos nuotr.

Jo teigimu, įrengti atitvarus ar pastatyti eismą draudžiančius ženklus būtų paprasčiausia, tačiau prieš tai reikia atlikti daug namų darbų. „Yra variantas ties Naująja perkėla įrengti automatinius atitvarus, kad į Smiltynę galėtų įvažiuoti tik specialusis autotransportas, elektromobiliai, autobusai, vietos gyventojų, LJM ir delfinariumo, Kuršių nerijos nacionalinio parko darbuotojų, miškininkų, veikiančių kavinių aptarnaujančio personalo automobiliai ir panašiai. Paprasti lankytojai turėtų palikti savo mašinas stovėjimo aikštelėje, o dar geriau – kitame marių krante, Klaipėdoje. Arba turėtų žinoti, kad įvažiavus į Smiltynę už stovėjimą teks pakloti nemenką pinigų sumą: pavyzdžiui, 5 arba 10 eurų už valandą“, – teigė vicemeras.

Norint apriboti eismą reikėtų organizuoti ir papildomus susisiekimo būdus. „Pirmiausia reikės bendros mūsų savivaldybės, LJM ir AB Smiltynės perkėlos pozicijos, kuria viešai būtų skatinama nevykti į Smiltynę automobiliais. Apie tai žmonės, ypač užsienio turistai, turėtų būti informuojami dar žemyne. Nuo Naujosios perkėlos pagal grafiką kursuotų miesto autobusai, paslaugas galėtų teikti elektra varomos autorikšos, vadeliotojai karietomis. Naujajai tvarkai reikia gerai pasirengti“, – aiškino A. Šulcas.

Apie 2 km ilgio ruožu vienu metu ne tik keliauja pėstieji, rieda dviratininkai, arklių tempiamos karietos, bet ir važiuoja automobiliai / Deniso Nikitenkos nuotrauka

Apie 2 km ilgio ruožu vienu metu ne tik keliauja pėstieji, rieda dviratininkai, arklių tempiamos karietos, bet ir važiuoja automobiliai. Deniso Nikitenkos nuotr.

Būtinos alternatyvos

Su tuo, kad vasarą Smiltynės pamarys tampa pavojinga zona pėstiesiems dėl nuolat promenada zujančių automobilių, sutiko ir Smiltynės seniūnaitė Inga Dailidienė. „Atvyksta šeimos su mažamečiais vaikais, vežimėliais, dviratukais, joms keliauti link Jūrų muziejaus tampa savotišku iššūkiu, nes šaligatvis – siaurutis. Šį mėnesį atidarytas atnaujintas akvariumas, todėl, kai prasidės šiltasis sezonas, lankytojų bus dar daugiau. Kitas dalykas, krantinė prie delfinariumo remontuojama, todėl keltai tiesiai iki jo nebekelia, tad atvykusieji eina pėsčiomis“, – „Lietuvos žinioms“ sakė seniūnaitė.

Visgi I. Dailidienė teigė, kad prieš uždraudžiant įvažiuoti į Smiltynę reikėtų išanalizuoti visas pasekmes ir tik kruopščiai pasirengus taikyti naujoves. „Jei žmonės bus skatinami į Smiltynę nevykti automobiliais, jiems reikės alternatyvių susisiekimo priemonių. Kur, pavyzdžiui, palikti mašinas žmonėms, atvykusiems iš Nidos iki Naujosios perkėlos? Kaip nuo Naujosios perkėlos nusigauti iki Kopgalio, jei turi mažamečių vaikų, mamoms su vežimėliais? Galų gale ir Smiltynės gyventojai sulaukia svečių, atvyksta jų giminaičių, tad ar ir tokiais atvejais reikės palikti mašinas kitame krante?“ – svarstė I. Dailidienė.

klaipedosliberalai.lt nuotrauka

klaipedosliberalai.lt nuotr.

LJM direktorė Olga Žalienė politikų rengiamus pokyčius vertino santūriai. „Lankytojų srautai ypač į delfinariumą vasarą yra tikrai labai dideli: po 3–4 tūkst. žmonių kasdien, o per metus – apie 350 tūkstančių. Nemanau, kad žmonių srautai pasikeis ir atidarius LJM akvariumą, nes tie patys žmonės lanko ir delfinariumą, ir muziejų. O įvedus mokamą stovėjimą Smiltynėje ir prie LJM eismas tikrai tapo daug tvarkingesnis. Tiek LJM, tiek delfinariumas turi būti kuo labiau prieinami žmonėms, todėl planuojamą draudimą turistams atvykti savo mašinomis vertinu atsargiai“, – „Lietuvos žinioms“ sakė ji.

O. Žalienė pabrėžė, kad prieš įvedant eismo ribojimus reikėtų praplėsti ir alternatyvaus susisiekimo su Smiltyne, Kopgaliu galimybes. „Pavyzdžiui, įrengti daugiau mažųjų, keleivius plukdančių laivelių švartavimosi vietų Kopgalyje. Jei jau siekiama Smiltynę paversti zona be mašinų, žmonėms turi būti pateikta kiek įmanoma daugiau kitų variantų atvykti į šią teritoriją“, – siūlė LJM vadovė.

Žymos: smiltynė

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Nu jo jo

2017-12-07   11:06

IP: 188.69.212.224

Dar yra dalis "vietiniai" labai idomus reiškinys. O realiai tik nusipirke NT priregistrave šeimos nari.
Vasara poilsis be jokiu kliučiu. CHaliava

Nord

2017-12-07   09:58

IP: 85.232.128.58

Kuršių nerija yra UNESCO fondo sąrašuose. Kad visada išliktų tokia, svarbų neprisileisti "visų galų meistrų". Jau turime Gedimino kalną. Prileisk tokius, nuskandins Trakų pilį, išdarkys Pajūrį, o paskui ieškos kaltųjų, kur nors kitur, tik ne savo gretose. Nuo vaikystės pripratęs po Smiltyne keliauti kojomis ar dviračiu. Ar jau žmonės tiek išlepę, kad savo gyvenimo be auto neįsivaizduoja. Gali ir arklininkus iš ten vyt lauk. Norisi įkvėpt kopų, pušaičių, jūros vėjo aromatus, o į nosį duod smarvė kaip kokioj Seviljoj.

Kažkaip nepastebejau

2017-12-07   08:29

IP: 188.69.212.224

Kad iš Klaipedos žmones masiškai keltusi keltais su automobiliais kad nuvažioti iki muziejaus, pležo ar senos perkelos.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Vakarų Lietuva

Karklėje aptarta parengta raidos galimybių studija nuotrauka, foto

Lapkričio 29 dieną Klaipėdos rajono savivaldybės mero pavaduotoja Rūta Cirtautaitė, Administracijos direktorius...

Teismui perduota byla, kurioje buvusi Mažeikių Sodų pagrindinės mokyklos direktorė Birutė...

Bus teisiama buvusi Mažeikių mokyklos direktorė Birutė Liutkuvienė nuotrauka, foto

Kuršių nerijos nacionalinio parko (KNNP) planavimo klausimą galima išspręsti per kelias valandas,...

Neringos meras: "Kuršių nerijos planavimo klausimas išsprendžiamas per kelias valandas" nuotrauka, foto

Šiemet Klaipėdos rajono savivaldybė kultūros veiklos ir tarptautiniams projektams skyrė 18 tūkst....

Kultūriniai ir tarptautiniai projektai – tradicijų puoselėjimui ir rajono garsinimui nuotrauka, foto

Gruodžio 12-ąją gimtadienį švenčia nuotrauka, foto

Klaipėda, Jei pastebėjote, jog šiandien Jūsų giminaitis, draugas, ...

Kas vyksta "Neptūne"? nuotrauka, foto

Sportas, "Iš Klaipėdos išvažiavau su ašaromis akyse. Pasakysiu atvirai: šis sprendimas buvo vienas...

"Vakarų ekspresas". 1992 12 08, 09, 10, 11 ir 12 nuotrauka, foto

VE-25, 1992-ųjų gruodžio 8 dienos "Vakarų ekspreso" žinutėje "Dizenterija" apnuoginta skaudi to laikmečio...

Šalies miestai pasipuošė Kalėdoms nuotrauka, foto

Lietuvos naujienos, Gruodžio 1-ąją šalyje prasidėjo švenčių laukimo maratonas. Šalies miestai vieni po...

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Sportas, Paskelbta prieš 5 val.

VE-25, Paskelbta prieš 6 val.

Lietuvos naujienos, Paskelbta prieš 8 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...