Naujoji Palangos stotis sukėlė sąmyšį

Naujoji Palangos stotis sukėlė sąmyšį

Į Palangos autobusų stotį atvykstantys žmonės priversti taikytis su nepatogumais. Pirmiausia pasigesta viešos informacijos, kaip iš kurorto pakraštyje iškilusio objekto pasiekti miesto centrą ar grįžti atgal. Be to, žmonės nepatenkinti, kad toks susisiekimas yra mokamas.

Palangos politikai yra žadėję, kad pavėžėjimas iš stoties iki kurorto centro bus nemokamas. Veikiausiai šie planai atidėti.

Žmonės suglumę

Apie 20 mln. litų kainavusią autobusų stotį Palangos valdžia iškilmingai atidarė praėjusį penktadienį. Ji įsikūrusi už kilometro nuo centro, prie Klaipėdos plento ir Kretingos gatvės sankirtos. Savaitgalį dar veikė senoji autobusų stotis, tad susisiekimo pokyčius keliautojai realiai pajuto vakar.

Paaiškėjo, kad žmonėms beveik neprieinama informacija, kaip dabar galima patogiai, ne pėsčiomis iš naujosios stoties nusigauti iki pagrindinės Vytauto gatvės. Prieš atidarant stotį apie naująją sistemą nepasistengta informuoti nei Palangos merijos tinklalapyje, nei apskritai plačiajai visuomenei skirtuose informaciniuose šaltiniuose.

„Absurdas. Nauja stotis atidaryta su fanfaromis, pasigirta, kokia ji moderni ir graži, kaip mažės transporto srautai. O informacijos apie susisiekimo pokyčius - nulis. Net nežinau, kaip iš Palangos centro reikės nuvažiuoti į naująją stotį pilnais nešuliais?“ - piktinosi vienas klaipėdietis.

Jis pasakojo, kad į paieškos sistemą įvedęs www.palangosautobusustotis.lt išvydo senus informacijos telefonus.

„Paskambinau, atsiliepė pikta moteris ir griežtai nukirto, kad čia senoji autobusų stotis, kuri nebeveikia. Naujos stoties telefono numerių neradau. Niekur nebuvo ir informacijos, kad man, pensininkui, dabar reikės kaskart krapštyti papildomus 4 litus. Negaliu pilnais krepšiais ir skaudančiomis kojomis eiti to kilometro iki senojo turgaus, kuriame prekiauju. Išleido didžiulius pinigus, o elementariu visuomenės informavimu apie naująją tvarką nesugebėjo pasirūpinti“, - kalbėjo klaipėdietis.

LŽ žurnalistui sekmadienį vykstant į Palangą mikroautobusu iš Klaipėdos taip pat teko girdėti žmonių komentarų, kad visiškai nėra informacijos apie susisiekimą tarp Palangos centro ir naujosios stoties. Vieni svarstė, kad galbūt kas 15 minučių nemokamai veš didelis autobusas, kiti - kad reikės eiti pėsčiomis arba važiuoti už papildomą mokestį.

Du variantai

Naująją autobusų stotį valdančios UAB Palangos komunalinio ūkio direktoriaus pavaduotojas Vidas Misikonis vakar LŽ pripažino, kad nuo pat ryto jam teko atsakinėti į laviną klausimų. „Ir dar visos švieslentės, informacinės sistemos stendai „nulūžo“, nors savaitgalį veikė... Senasis stoties interneto portalas neveikia, nes jis uždarytas. Reikia ieškoti naujosios stoties, surinkti adresą www.naujapalangosautobusustotis.lt ir ten rasti šiek tiek informacijos. Bet žmonės nežino šio adreso, viskas dar tik ruošiama, nenukreipiama į jį ir per paieškos sistemą“, - sakė jis.

V. Misikonis teigė, kad iš naujosios stoties Palangos centrą galima pasiekti vietiniais mikroautobusais.

„Jie stovi aikštelėse Nr. 14 ir 15, išvyksta maždaug kas 20 minučių. Grafikai pakabinti pačioje stotyje. Ar yra internete? Nežinau... Turbūt dar nėra. O kelionė į centrą kainuoja 2 litus, važiuojama ratu dviem maršrutais, abu jie veda į Vytauto gatvę. Tikrai galėsite išlipti prie senosios autobusų stoties, Vytauto g., prie miesto aikštės. Atgal į stotį galima grįžti tais pačiais miesto autobusais. Įlipti galima stotelėse“, - informavo jis.

Kone labiausiai naujovės pasekmes pajus klaipėdiečiai ir kretingiškiai. Jiems kelionė į Palangos centre buvusią senąją autobusų stotį kainuodavo apie 5 litus. Dabar reikės mokėti 5 litus už kelionę iki naujosios stoties ir dar 2 litus norint viešuoju transportu pasiekti centrą.

Vietinių maršrutų keleivius aptarnaujančios UAB „Vlasava“ vadovas Saulius Čepkauskas LŽ pateikė alternatyvą, kuri leis nemokėti 2 litų iš Palangos centro vykstant į Klaipėdą ar Kretingą. „Didieji autobusai, kurie važiuoja pro Palangą iš Šventosios, turės sustoti stotelėje priešais senąjį turgų. Tad įsėdus šioje stotelėje į didįjį autobusą bus galima nusipirkti bilietą tiesiai į, pavyzdžiui, Klaipėdą, ir nemokėti tų 2 litų“, - sakė jis.

S. Čepkauskas neslėpė nuostabos, kad iš pirmo žvilgsnio paini susisiekimo sistema nebuvo išaiškinta visuomenei prieš atidarant naująją stotį.

Gal veš nemokamai

Palangos politikai ne kartą yra sakę, kad svarstoma galimybė suteikti kurorto svečiams nemokamą pavėžėjimo nuo naujosios stoties iki centro paslaugą. Tačiau bent kol kas taip nėra.

„Kad nemokamai iš stoties vežtume žmones į centrą, mums reikia kompensacijų. Pirminiais skaičiavimais, apie 20 tūkst. litų per metus. Dotaciją turėtų mokėti Palangos savivaldybė“, - teigė S. Čepkauskas.

Tuo metu V. Misikonis tikino, kad nemokamo pavėžėjimo klausimas gali būti išspręstas gana greitai. „Šiomis dienomis vyks derybos, bet čia reikalingas politinis sprendimas“, - sakė jis.

 

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder