Mūšį dėl karjero laimėjo bendruomenė

Mūšį dėl karjero laimėjo bendruomenė

Neleidę savo kaime eksploatuoti dar vieno karjero Klaipėdos rajono gyventojai neslėpė džiaugsmo. Užtat leidimo disponuoti savo turtu negavęs verslininkas piktinosi įsišaknijusiu pliuralizmu.

Vakar Klaipėdos rajono savivaldybės taryba neišdrįso pasipriešinti Kisinių kaimo bendruomenei ir neleido pakeisti 15,6 hektaro ploto žemės sklypo paskirties. Minėtame žemės ūkio paskirties sklype Gargžduose įsikūrusi statybų UAB "Hidrostatyba" ketina pradėti eksploatuoti žvyro karjerą. Priežastis - esą vietos bendruomenė nebuvo tinkamai informuota apie planuojamą ūkinę veiklą.

"Hidrostatybos" savininkas ir valdybos pirmininkas Jonas Dumašius taip pat yra ir rajono savivaldybės Tarybos narys. Jis šio klausimo svarstyme nedalyvavo ir net išėjo iš posėdžių salės. Tačiau grįžęs ir išgirdęs sau nepalankų sprendimą neslėpė pasipiktinimo.

"Bendrajame rajono plane ten gali būti karjeras. Bendrovė įsigijo sklypą, sumokėjo pinigus, gavo visus reikalingus leidimus, o negali disponuoti savo turtu. Dabar per daug to pliuralizmo mūsų šalyje yra, todėl nebesuprantu, kam įstatymai reikalingi, jei minia susirenka, surengia šou, pašūkauja ir nuteisia", - karščiavosi verslininkas.

Bendruomenė - prieš

Nuo ankstaus ryto prie rajono merijos trypčiojo grupelė žmonių, veidus paslėpusių po respiratoriais. Jie rankose laikė plakatus.

Pasak Kisinių kaimo bendruomenės pirmininkės Saulės Surplytės, karjerų rajone yra devynios galybės. Todėl noras pradėti dar vieno eksploataciją jiems nesuprantamas.

"Rajone nėra nė vieno rekultivuoto karjero. Juose vis dar kasamas žvyras. Tačiau tiems statybininkams vis negana. Jiems prireikė dar vieno, esančio pačiame mūsų kaimo centre", - skundėsi S. Surplytė.

Pasak vieno Kisinių kaimo gyventojo Alfredo Norkaus, dėl žvyrą vežančių sunkvežimių jau baigia nugriūti prie pat kelio esantis jo tvartas.

"Tvartelyje esame įsirengę ir pirtelę, tačiau bijome ten būti. Atrodo, kad siena nuvirs. Per parą tuo keliu pravažiuoja 470 sunkiasvorių sunkvežimių. Mes nuolat kvėpuojame dulkėmis. Dėl tokio intensyvaus eismo aš bijau iš kiemo išvažiuoti, kadangi tie sunkvežimiai lekia didžiuliu greičiu nesilaikydami eismo taisyklių. Iš jų kėbulų byrantis žvyras ne vienam kaimynui išdaužė automobilių stiklus. O tas naujasis karjeras būtų visai greta mūsų sklypo", - skundėsi žmogus.

Jis teigė nesutiksiantis net ir tuomet, jei "Hidrostatyba" pažadėtų naują kelią nutiesti ar net langus jo name sudėti.

Reketavo bendrovę?

Tačiau J. Dumašius tvirtino ką kita. Jo teigimu, prieš pradedant rengti sklypo detalųjį planą tie patys gyventojai ėjo į bendrovės administraciją su reikalavimais. Esą vieni prašė iškasti tvenkinį, kiti - langus naujus įstatyti, treti - naują stogą uždengti.

"Nuo to viskas ir prasidėjo. Kai mes nesutikome, jie ir surengė tą spektaklį. O juk tas karjeras niekam netrukdytų, gi prie jo tik dvi sodybos tėra", - "Vakarų ekspresui" sakė J. Dumašius.

Klaipėdos regiono aplinkos apsaugos departamento Gargždų agentūros vedėjas Algirdas Vaitkus sakė, kad aplinkosauginiu požiūriu Kisiniuose karjeras galėtų būti eksploatuojamas.

"Jei ši vieta išžvalgyta, bendrovė turi Geologijos tarnybos leidimą, tai daugiau prieštaravimų, kad ten negalėtų būti karjero, nėra. Ten juk ne saugoma teritorija. Aišku, jei technika kelia nepatogumų gyventojams dėl triukšmo, dėl intensyvaus eismo, jie galėtų kreiptis į kitas tarnybas. Tačiau aplinkosauginiu požiūriu Kisiniuose karjeras gali būti eksploatuojamas.

Pažeidimai dažni

Tai, kad gyventojai nekuria pasakų, o kalba tiesą, įsitikinome patys. Važiuojant Kisinių kaimo link pastebėjome ne vieną didžiuliu greičiu pralekiantį sunkvežimį. Netoliese patruliavo ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos ekipažas, kuris tikrino tas sunkiasvores transporto priemones. Pasak inspektoriaus Tomo Širvaičio, šiose apylinkėse jie dirba nuolat, tačiau kaskart pažeidėjams tenka rašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus.

"Pažeidimai yra įvairūs. Sunkvežimiai veža daugiau nei galėtų, jiems iš kėbulo byra krovinys ir panašiai. Už tokius pažeidimus vairuotojams skiriamos nuo 500 iki 1 000 litų baudos", - "Vakarų ekspresui" sakė T. Širvaitis.

KARJERAS. Audrius Rasimavičius nenorėtų, kad "Hidrostatyba" pradėtų eksploatuoti šį karjerą. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder