Maršrutiniais taksi - ir į priemiesčius

Maršrutiniais taksi - ir į priemiesčius

Klaipėdos miesto transporto sistemą ketinama toliau tobulinti ir optimizuoti, tad kitąmet, prieš pasirašant naujas sutartis su vežėjais, vyks įnirtingos derybos.

Vienas didžiausių iššūkių - sudaryti tokias sutartis su vežėjais maršrutiniais autobusais, kad būtų teikiamos paslaugos ir Klaipėdos priemiesčių gyventojams.

"Yra susiklosčiusi bloga praktika, kai žmonėms viešojo transporto paslaugos teikiamos daugiausiai tik administracinėse miesto ribose. O juk Klaipėdos rajone gyvena labai daug žmonių, kurie vyksta dirbti į uostamiestį. Jiems viešojo transporto paslaugų arba trūksta, arba jų iš viso nėra", - teigė savivaldybės administracijos Transporto tarnybos vedėjas Rimantas Mockus.

Naujose sutartyse su Klaipėdos vežėjais ketinama numatyti ir maršrutus į Romų, Žaliojo Slėnio gyvenvietes, Karklę, kitas priemiesčiuose esančias vietoves.

Šiuo metu renkama informacija, kiek žmonių važinėja konkrečiais maršrutais. Tikėtina, kad bus sumažintas ir pagrindinėmis miesto gatvėmis nusidriekusių maršrutų skaičius.

"Pavyzdžiui, Taikos prospekte vos ne "traukiniais" važiuojama, mikroautobusų, didžiųjų autobusų srautai yra labai dideli. Greičiausiai teks sumažinti tuos srautus, perkelti maršrutus į miesto pakraščius. Turėtų atsirasti ir maršrutinių taksi grafikai tokiose vietose, kur šių vežėjų paslaugomis naudojasi palyginti nedaug žmonių: Plytinės kvartale, Giruliuose, Melnragėje, Tauralaukyje, Rimkuose. Žmonės galėtų orientuotis, kada iš čia išvažiuos maršrutinis taksi", - teigė VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktorius Gintaras Neniškis.

Anot jo, laukia derybos ir su Klaipėdos rajono valdžia, mat maršrutinių taksi vežėjai turėtų gauti kompensacijas už galimus nuostolius pailginus maršrutus.

"Siekiame mieste leisti daugiau užsidirbti didžiųjų autobusų įmonėms, o priemiesčiuose - maršrutiniams taksi. Tarkime, sudarius sutartį su tam tikro maršruto vežėjais, kas 20 minučių būtų galima vykti į Girulius, o kas 40 - ir į Karklę. Viskas priklausys nuo finansinių resursų. Jei dėl pailginto maršruto vežėjai patirs nuostolių, jie turėtų būti kompensuoti", - tikino G. Neniškis.

"Mes galime "nuimti" kelias mašinas nuo pagrindinio maršruto ir jomis vežti į priemiesčius. Vienintelė sąlyga - turime uždirbti tiek pat, kiek ir važinėdami tik miesto teritorijoje. Todėl greičiausiai prireiks subsidijų. Ir dabar į Romus važiuoja tušti mikroautobusai. Žinoma, priemiesčių gyventojams būtų labai patogu, bet ir mes negalime nukentėti", - teigė šeštąjį maršrutinių taksi maršrutą aptarnaujančios įmonės vadovas Albertas Beniušis.

Transportininkų duomenimis, šiuo metu mieste keleivius aptarnauja 140 maršrutinių taksi ir 110 autobusų.

Ateityje bus svarstoma galimybė įvesti tvarką, pagal kurią naujų kvartalų, gyvenamųjų namų statybos miestuose bus leidžiamos tik suderinus planus su Susisiekimo ministerija. Tokia praktika taikoma kai kuriose Vakarų Europos valstybėse ir leidžia išspręsti dėl susisikeimo kylančias naujakurių problemas.

Denisas NIKITENKA

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder