Klaipėda plėtos dviračių takus

Klaipėda plėtos dviračių takus

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ragina šalies savivaldybes aktyviau plėtoti susisiekimą dviračiais, o infrastruktūrai kurti naudoti Europos Sąjungos (ES) lėšas. Klaipėda šiuo metu jau ruošiasi įgyvendinti du dviračių takų plėtros projektus.

"Savivaldybes informavome, kad ministerija nagrinėja galimybę finansuoti dviračių transporto infrastruktūros plėtros projektus iš 2014-2020 m. ES struktūrinių fondų paramos, tačiau dalį finansinės paramos savivaldybės galėtų gauti jau dabar", - pranešė E. Masiulis.

Tam reikia, kad savivaldybės įtrauktų į regionų plėtros projektų sąrašus specialiųjų dviračių takų projektus, kurių rengimą galima finansuoti pagal Vidaus reikalų ministerijos administruojamą Europos socialinio fondo priemonę "Teritorijų planavimas".

Pasak E. Masiulio, plėtoti susisiekimą dviračiais skatina didėjantis automobilių skaičius, spūstys, tarša bei kitas neigiamas poveikis gyventojų socialinei aplinkai ir sveikatai. Lietuva yra tarp 25 pasaulio šalių, kuriose tūkstančiui gyventojų tenka daugiausiai automobilių. Vien pernai čia buvo įregistruota 161 tūkst. lengvųjų automobilių - 17,6 proc. daugiau nei užpernai.

Pernai ministro įsakymu buvo sudaryta komisija, parengusi Dviračių transporto Lietuvoje skatinimo veiksmų planą.

"Šiuo metu aiškinamasi, kokia situacija yra atskirose savivaldybėse, tačiau esame numatę vienoje iš jų įgyvendinti bandomąjį kompleksinį projektą. Atviro konkurso būdu planuojame atrinkti savivaldybę, kuri įrengs pavyzdinį dviračių maršrutą su visa reikalinga infrastruktūra", - informavo E. Masiulis.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamento direktoriaus Ričardo Zulco, apie tokį konkursą girdėti dar neteko, tačiau Klaipėda esą ir taip nesnaudžia.

Šiemet 6 mln. litų ES lėšų gauta dviračių takui, vingiuosiančiam palei Danės upę, tiesti. Dar per 1 mln. litų skirs pati savivaldybė. Techninį šio tako projektą miestas jau buvo parengęs. Šiuo metu vyksta įvairūs paruošiamieji darbai, bus sprendžiama, kokią atkarpą planuojamojo tako nuo Biržos tilto iki Palangos plento tiesti pirmiausia. Darbai turėtų prasidėti rudenį arba jau kitąmet - po žiemos.

Klaipėda taip pat yra pateikusi paraišką gauti paramai pagal Lietuvos, Lenkijos ir Kaliningrado srities bendradarbiavimo per sieną programą. Pasak R. Zulco, bendradarbiaujama su Pionersko miesteliu dėl tarptautinio dviračių tako "Eurovelo 10" plėtros. ES paramos prašoma trūkstamų šio tako grandžių techniniam projektui rengti. Klaipėdoje tai būtų atkarpos dviračių tako dalyje nuo Baltijos prospekto iki Danės.

"Jeigu Susisiekimo ministerijos minimam laikotarpiui jau turėsime techninį projektą, į šią ministeriją būtų galima kreiptis dėl finansavimo", - sakė R. Zulcas.

Taip pat ruošiamasi parengti ir dar vieną dokumentą - Klaipėdos regiono bevariklio, lengvojo, viešojo ir vandens transporto sistemos optimizavimo galimybių studiją. Ji, be kita ko, taip pat turėtų numatyti susisiekimo dviračiais plėtrą. Tiesa, šį dokumentą kuruoja Šilutės rajono savivaldybė.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Projektų skyriaus vedėjos Elonos Jurkevičienės, šiuo metu derinama techninė užduotis šiai studijai rengti. Dalyvauti yra numačiusios visos regiono savivaldybės.

Be to, savivaldybė paskelbė konkursą parengti rekreacinių teritorijų nuo Švyturio gatvės iki Karklės specialųjį planą. Plane, be kita ko, turėtų būti numatyta ir dviračių takų, esančių toje teritorijoje sutvarkymas. Žinia, dabar minėtoje teritorijoje yra įrengtos atskiros dviračių takų atkarpos. Jei specialiajame plane būtų numatyta ir atsirastų lėšų - svarstoma, kad nuo Švyturio gatvės iki Karklės turėtų driektis patogi vientisa dviračių trasa.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder