Keisis Gargždų stoties šeimininkai?

Keisis Gargždų stoties šeimininkai?

Miestui garbės nedaro apšiurusi autobusų stotis, kurią pirmiausia ir pamato į Gargždus atvykę svečiai. Nors šiuo metu trinkelėmis klojamas ištrupėjęs grindinys, stoties prasto įvaizdžio tai nepakeis. Gargždiškiai nepasitenkinimu dėl ilgus metus stūksančio vargano stoties pastato dalijasi ir su laik­raščio redakcija, ir socialiniuose tinkluose. Regis, kritikos strėlėmis smaigstoma valdžia apsisprendė – rytojaus Tarybos posėdyje bus svarstomas klausimas dėl UAB „Stotis“ akcijų privatizavimo.

Turto valdymo skyriaus duomenimis, šiuo metu Savivaldybė valdo 51,85 proc. „Stoties“ bendrovės akcijų, likusios akcijos priklauso vienam juridiniam ir dviem fiziniams asmenims. Pasak skyriaus vedėjo Audriaus Kampo, įmonės, kurioje dirba 4 darbuotojai, rezultatai stabilūs, bet nėra perspektyvos, kad iš esamos veiklos kada nors stoties situacija galėtų žymiai pagerėti. Išties, iš uždarbio pokyčių galima spręsti, kad įmonės ekonominė situacija – ne iš gerųjų. UAB „Stotis“ skelbiamais duomenimis, 2015 m. pabaigoje keturių įmonės darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, vidutinis bruto, „ant popieriaus“, darbo užmokestis siekė 999 eurus direktoriaus, buhalterės ir valytojos – po 975 eurus, elektriko – 490 eurų. O nuo praėjusių metų pradžios visi darbuotojai gauna minimalius atlyginimus. Bandymų iš įmonės pusės pakeisti stoties įvaizdį, sustiprinti veiklą, būta anksčiau. Mat dar 2010 m. pabaigoje rajono Taryba patvirtino detalųjį įmonės planą, kuriuo numatoma rekonstruoti UAB „Stotis“ teritorijoje esantį pastatą su galimybe jį išplėsti iki 4000 kv. m. komercinio, administracinio bei stoties ploto. Tačiau šis planas kol kas liko neįgyvendintas. Ne kartą rašėme, jog į stotį lyg ir buvo nusitaikęs „Lidl“, taip pat vyko susitikimai su kito stambaus akcininko, prekybos tinklo „Palink“, valdančio 46,48 proc. stoties akcijų, atstovais. Tačiau, kaip teigia Savivaldybės administracijos direktorius Sigitas Karbauskas, su akcininkais vėl buvo kalbėta, bet dialogo taip ir nepavyko užmegzti. „Kažkokios nuoskaudos iš senų laikų. Akcijų kainos jie nenuleidžia, net atvirkščiai – kalba apie didinimą. Savivaldybei jų kaina nepriimtina. Sklypų atidalinti irgi neišeina. Žodžiu, aklavietė. Turto skyriui pasiūlius teikti akcijas privatizavimui, darbo grupė tam pritarė. Kažką reikia daryti, nes šis pastatas tikrai miesto nepuošia. Mūsų garbės reikalas tai sutvarkyti“, – „Bangai“ sakė S. Karbauskas. Jis sutiko, kad, parduodant stoties akcijas, yra savotiška rizika sulaukti ir netinkamo investuotojo. „Tačiau reikia kažką daryti, nėra ko laukti, surašysime atitinkamas sąlygas, saugiklius, kad būtų išlaikytos stoties funkcijos, numatytos investicijos“, – sakė S. Karbauskas.

Tad tikimasi, jog privatizavus akcijas, galbūt, atsiras investuotojas, kuris sutvarkys teritoriją ir pastatys naują pastatą. Į rajono privatizavimo objektų sąrašą planuojama įtraukti Savivaldybei priklausantį 435 (iš 839) akcijų paketą, kurio nominali vertė siekia tik apie 12,6 tūkst. eurų. Įmonės įstatinis kapitalas – 24,3 tūkst. eurų. Tarybai pritarus akcijų privatizavimui, būtų kreipiamasi į valstybės įmonę Turto banką dėl privatizavimo objektų sąrašo papildymo privatizuojamų UAB „Stotis“ akcijų paketu ir teikimo tvirtinti Vyriausybei.

KOMENTARAS

Aivaras VASYLIUS, rajono Tarybos Vietos ūkio ir kaimo reikalų komiteto narys:

„Savivaldybė valdo stoties akcijų kontrolinį paketą, tačiau išties nevaldo pačios įmonės. Net direktoriaus nedeleguoja iš savo pusės. Jau nekalbu apie tai, kad keliolika metų buvo laikomas apleistas toks objektas, kurį pavadinčiau Gargždų gėda. Savivaldybė turi visus svertus, kad galėtų kitiems akcininkams duoti toną, surasti būdus susitarti ir susitvarkyti taip, kaip kaimyninės savivaldybės, turinčios modernias stotis su prekybos centrais. Diskusijos dėl akcijų pardavimo jokios nebuvo, čia nusprendė pati Administracija. Gal taip vengiama atsakomybės, o gal, kas gali paneigti, taip atsiranda galimybė ir pasipelnyti. Juk akcijų kaina išties nedidelė, palyginti su tuo, jog gauni gerą žemės sklypą miesto centre. Be to, privatizavimas yra savotiška loterija. Juk akcijas nusipirkęs verslininkas čia ims ir sugalvos įsirengti, tarkime, sunkvežimių laikymo aikštelę. Ir uždrausti niekas negalės, nes Savivaldybė bus praradusi stoties akcijas ir kartu kontrolę.“

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder