Kas stabdo Nemuno gatvės rekonstrukciją

Kas stabdo Nemuno gatvės rekonstrukciją

L. e. p. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinė direktorė Roma Mušeckienė mano, jog direkcija - ne ta institucija, prie kurios aliarmo varpais turėtų skambinti Nemuno gatvės gyventojai.

R. Mušeckienė stebėjosi, kad Nemuno gatvės 113 ir 133 namo gyventojai praėjusią savaitę surengė piketą prie Uosto direkcijos reikalaudami juos iškeldinti, nes yra priversti kentėti didelį triukšmą. Tuose namuose šalia geležinkelio gyvena 30 šeimų. Iš jų 16 butų priklauso savivaldybei, o 14 yra privatūs. Krovos darbus tame rajone vykdo LKAB "Klaipėdos Smeltė", šalia Nemuno gatvės eina 201 kelias, priklausantis AB "Lietuvos geležinkeliai", kuriuo išgabenami ir atgabenami kroviniai į "Smeltę", į UAB Birių krovinių terminalą, į jūrų krovinių kompaniją "Bega". Nemuno gatvės rekonstrukcija, kurios metu planuota griauti minėtus namus, tarnaus visų pirma "Klaipėdos Smeltei" - kroviniai bus vežami į krovinių patikros postą.

Praėjusiame Uosto tarybos posėdyje nuspręsta atlikti pakartotinius triukšmo tyrimus ir nustatyti jo lygį. Tai padaryti įpareigota "Smeltė" dalyvaujant visoms suinteresuotoms pusėms, t. y. "Lietuvos geležinkeliams", Uosto direkcijai, savivaldybei, gyventojams. Kai tyrimai bus atlikti, tada, pasak R. Mušeckienės, prie šio klausimo ir bus grįžtama.

Ar bus galima griauti?

Laikinosios Uosto direkcijos vadovės manymu, šių namų gyventojais Klaipėdos miesto savivaldybė turėjo anksčiau pasirūpinti ir iškeldinti, o ne laukti, kada tie namai bus griaunami. "Nė vieno objekto Uosto direkcija nėra pastačiusi ant namo. Jeigu bus padarytas techninis projektas, nurodantis, kad Uosto direkcija turi iškeldinti gyventojus ir namus nugriauti, tada imsimės priemonių. Gal patys tai darysime, gal prašysime savivaldybės ar šalia tų namų esančių uosto kompanijų pagalbos", - sakė R. Mušeckienė.

Kadangi šie namai statyti dar prieškariu, 1926-1930 metais, Uosto direkcija bus įpareigota atlikti paveldosaugos ekspertizę. R. Mušeckienė neatmetė tokios galimybės, kad gyventojus gali tekti iškeldinti, o namų griauti nebus galima. Kitas dalykas, įstatymų nustatyta tvarka Uosto direkcija gali gyventojus iškeldinti ir namus nugriauti tik tuo atveju, jeigu tie namai fiziškai trukdo įgyvendinti uosto plėtros projektus.

Kliuvinys - privatūs sklypai

Tam, kad būtų atliktas gatvės techninis projektas, Uosto direkcija turėtų perimti iš miesto Nemuno gatvę, žemės gabalą, kuriame yra privatūs sklypai.

Uosto direkcija yra parengusi projektinius dviejų eismo juostų Nemuno gatvės rekonstrukcijos pasiūlymus, tačiau savivaldybė tam nepritaria. Pasak R. Mušeckienės, Uosto direkcijai miestas sukinėja rankas, reikalauja projektą įgyvendinti etapais ir daryti trijų eismo juostų gatvę. Anot direktorės, norint projektą įgyvendinti etapais, reikėtų padaryti viso kvartalo techninį projektą, tačiau jo suderinti nepavyktų labai ilgai, nes dėl privačių sklypų vyksta teisminiai ginčiai. Pasak l. e. p. generalinės direktorės, Uosto direkcija tik iššvaistytų lėšas ir negalėtų projekto įgyvendinti.

Atsižvelgdama į susidariusią situaciją, į tai, kad šalia yra privatūs sklypai, Uosto direkcija siūlo daryti dviejų eismo juostų gatvę. Tokiu atveju minėtų namų nereikėtų griauti, užtektų pastatyti triukšmą slopinančią sienutę. R. Mušeckienės teigimu, trijų eismo juostų gatvė šiandien tikrai yra nereikalinga, visiškai pakaktų dviejų juostų gatvės. Juokaujama, kad miesto pakraštyje norima padaryti vos ne autostradą, kai tuo tarpu miesto gatvės siauresnės ir blogesnės.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder