Kas laukia Klaipėdos gatvių?

Kas laukia Klaipėdos gatvių?

Praėjusią savaitę Klaipėdos politikai patvirtino miesto savivaldybės 2012-2014 metų strateginį veiklos planą. Kaip ir spėta, jame dar 2007-aisiais numatytų planų mieste diegti centralizuotą eismo valdymo sistemą nebeliko - apsiribota kai kurių gatvių rekonstrukcija ir duobių lopymu. Kaip sakoma, ačiū ir už tai. Taigi, kaip galėtų pasikeisti padėtis Klaipėdos gatvėse ir kiemuose iki 2015-ųjų?

Centrinės eismo valdymo sistemos mieste iš tiesų nebus mažiausiai iki 2015-ųjų. Šioje srityje tėra viena gera žinia - Klaipėdos savivaldybė dalyvauja Europos Sąjungos (ES) finansuojamame projekte POSSE, kurio metu bus atlikta "žaliosios bangos" sistemos sukūrimo mieste galimybių analizė. Tiesa, 516 tūkst. Lt kainuosianti analizė truks net trejus metus, o apie jos rezultatų įgyvendinimą niekas nedrįsta net kalbėti - jei nebus pinigų, nebus ir įgyvendinimo.

Tad geriau pasidairyti po realistiškesnius 2012-2014 m. projektus.

Ir gatvės, ir tiltai

Centrinėje Klaipėdos dalyje numatomas J. Janonio gatvės dangų ir šaligatvių restauravimas (terminas - 2012 m., darbų vertė - 2,07 mln. Lt); naujo įvažiavimo kelio į piliavietę ir Kruizinių laivų terminalą tiesimas (2013-2014 m., 2,76 mln. Lt)), Daržų gatvės ir šaligatvių rekonstrukcija su šviestuvų įrengimu (2013 m., 1,14 mln. Lt).

Šiemet planuojamas šviesoforais reguliuojamos Butkų Juzės ir S. Daukanto gatvių sankryžos įrengimas (200 tūkst. Lt).

O iki 2015-ųjų ketinama suremontuoti Pilies tiltą per Danę - šiems darbams kartu su projektu planuojama išleisti 6,37 mln. Lt. Dar 4,14 mln. Lt kainuos čia esančios požeminės perėjos rekonstrukcijos, Bastionų gatvės tiesimo ir tilto statybos techninių projektų rengimas ir prieigų prie Pilies uosto sutvarkymas.

Vyks Tilžės gatvės (nuo Šilutės plento) rekonstrukcija sykiu pertvarkant vadinamąjį Sendvario žiedą ir geležinkelio pervažą (2013-2014 m., 460 tūkst. Lt). Šioje 600 m atkarpoje Tilžės gatvė turės 4 eismo juostos.

Šiais metais žadama pradėti, o 2013-aisiais pabaigti pirmąjį Joniškės gatvės rekonstrukcijos etapą - nuo AB "Klaipėdos baldai" iki Klemiškės gatvės (9,31 mln. Lt).

Džiaugsmas Tauralaukiui

Naujovių per trejus metus sulauks ir šiaurinė miesto dalis. 2013 m. numatoma atlikti Utenos, Pakruojo, Radviliškio ir Rokiškio gatvių rekonstrukciją įrengiant pratęsimą iki šiaurinio išvažiavimo kelio (3,38 mln. Lt). Tais pačiais metais turėtų prasidėti, o 2014-aisiais baigtis Švyturio gatvės rekonstrukcija (planuojama suprojektuoti ir nutiesti 500 m gatvės tęsinį, darbų vertė - 1,78 mln. Lt). 2014 m. turėtų baigtis ir Labrenciškės gatvės rekonstrukcija (2,55 mln. Lt).

Tais pačiais metais planuojama baigti rekonstruoti Tauralaukyje esančią Pajūrio gatvę įrengiant 2 eismo juostas, pėsčiųjų ir dviračių takus, lietaus kolektorius, be to, ketinama parengti viso Tauralaukio gyvenamojo rajono gatvių tinklo rekonstrukcijos perspektyvinę schemą. Tai kainuos 3,83 mln. Lt.

2014 m. numatoma baigti tiesti ir naują dviejų eismo juostų kelią nuo Medelyno gatvės iki Girulių (456 tūkst. Lt), taip pat atlikti Pamario gatvės rekonstrukciją - čia irgi bus 2 eismo juostos (686 tūkst. Lt).

O dar šiemet turėtų būti atnaujinta Šiaurės prospekto ir Kretingos gatvės sankryža - Kretingos gatvėje bus įrengta nauja lėtėjimo juosta su posūkiu į P. Lideikio gatvę (350 tūkst. Lt).

Trys arterijos - platesnės

Kas gero pietuose? Svarbių žinių nemažai, visos jos susijusios su naujovėmis trijose pagrindinėse miesto arterijose.

Viena jų - Taikos prospekto tarp Sausio 15-osios ir Kauno gatvių atkarpos, kurioje turėtų atsirasti 6 eismo juostos, rekonstrukcija (pabaiga - 2014 m., tiesa, darbų vertė suplanuota įtartinai maža - vos 310 tūkst. Lt).

Numatomas ir Šilutės plento atnaujinimas (I etapas - nuo Tilžės gatvės iki Kauno gatvės, II - nuo Kauno gatvės iki Dubysos gatvės). Visame 2 km ruože turėtų būti po 3 eismo juostas kiekviena kryptimi. Šio projekto pabaiga - irgi 2014-ieji, darbų vertė taip pat kažkodėl yra labai nedidelė - 582 tūkst. Lt.

Iki 2015 metų turėtų būti pabaigta ir Minijos gatvės rekonstrukcija nuo Smiltelės gatvės iki Jūrininkų prospekto. Darbų vertė - net 19,8 mln. Lt. Tais pačiais metais turėtume džiaugtis ir antros eismo juostos Taikos prospekte (nuo Smiltelės gatvės iki Jūrininkų prospekto) atsiradimu, kurio planuojama kaina - 6 mln. Lt.

Numatoma atlikti ir Smeltės kvartalo gatvių rekonstrukciją - šiemet už 100 tūkst. Lt bus rengiamas projektas, o 300 tūkst. Lt vertės darbai vyks 2013 m.

Vystant Klaipėdos pramoninės plėtros teritorijos gatvių tinklą, 2012 m. Europos Sąjungos ir Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) bendrovės lėšomis planuojama vykdyti Švepelių gatvės ir geležinkelio atšakos tiesimo darbus: bus nutiesta 766 m gatvės su priklausiniais bei įrengta 77 m geležinkelio atšaka (2013 m., 10 mln. Lt).

Taip pat 2013-aisiais planuojamas Statybininkų prospekto (Lypkių gatvės tęsinio) tiesimas nuo Šilutės plento per LEZ teritoriją iki kelio Nr. 141 (9 mln. Lt).

Bus daugiau duobių

Lietuvos automobilių kelių direkcijai yra pateiktas prašymas su žvyruotų gatvių sąrašu, kurias būtų tikslinga asfaltuoti (14 km) įtraukiant jas į 2012 m. svarbių valstybei vietinės reikšmės kelių (gatvių) tikslinio finansavimo sąrašą, finansuojamą iš Kelių plėtros fondų. Direkcijos atsakymas dar nežinomas.

O štai duobių naikinimo tempai Klaipėdos gatvėse - palyginti su 2010-aisiais, kuomet jų užasfaltuota 24,5 tūkst. kv. metrų - smarkiai sulėtės. Minėtas skaičius šiemet turėtų siekti 11, o 2013 ir 2014 metais - po 15 tūkst. kv. m.

Bloga žinia daugiabučių namų gyventojams - sumažės duobių asfaltavimas jų kiemuose. Pernai čia suremontuota 2,6 tūkst. kv. metrų duobių, o šiemet ir dvejus ateinančius metus planuojama užlopyti po 2 tūkst. kv. metrų duobių - esą nepakankamas finansavimas neleidžia suremontuoti didesnio dangos kiekio.

Stovėjimas - nežinioje

Statyti daugiabučių namų kiemuose automobilius vietos neturintiems miestiečiams ateinantieji treji metai irgi nežada nieko gero. Nors buvo planuota bent studijai, skirtai numatyti vietų plėtrą daugiabučių kvartaluose, šiemet skirti 15 tūkst. Lt, šių pinigų pagailėta.

Tačiau lėšų nebus gailima mokamo automobilių stovėjimo mieste sistemos išlaikymui - po 1,37 mln. Lt kasmet.

Tiesa, pagal su privačiu investuotoju pasirašytą paramos sutartį yra pervesta 170 tūkst. Lt automobilių laikymo vietoms įrengti. Iš gautų paramos lėšų 2012 m. planuojama atlikti archeologinius tyrimus bei parengti techninį projektą automobilių aikštelei Pilies g. 4 įrengti. Ji turėtų atsirasti 2013 m.

Be to, dar 540 tūkst. Lt kainuos iki 2014 m. parengti automobilių aikštelės (garažo) Pilies g. 6A projektą. Kiek kainuos pati statyba ir kada ji vyks, kol kas nepranešama.

Reikia nepamiršti ir to, kad miesto valdžia užsiminė apie planus galbūt jau šiemet riboti automobilių laikymą apmokestintose zonose esančiuose daugiabučių kiemuose.

Vienintelis vilties spindulėlis - numatoma, kad bus parengti septynių gyvenamųjų daugiabučių namų kvartalų tiek šiaurinėje, tiek pietinėje miesto dalyje, detalieji planai. Tikimasi, kad juose bus numatytos papildomos vietos automobilių statymui, tačiau net ir tokiu atveju visiškai neaišku, ar tos vietos bus įrengtos.

Realūs - tik 2012-ieji

Geresnės žinios - dviratininkams. Šiemet bus pradėtas tiesti 9,6 km ilgio dviračių ir pėsčiųjų takas Danės upės slėnio teritorijoje nuo Biržos tilto iki Palangos kelio. Projekto pabaiga - 2013 m., šiais metais planuojama nutiesti 3 km tako.

Be to, ketinama dalyvauti Susisiekimo ministerijos konkurse. Pergalės atveju Klaipėda laimėtų finansavimą 1,9 km dviračių takui nuo Paryžiaus Komunos gatvės iki Jono gatvės tiltelio įrengti.

Ar visi šie planai - realūs? Savivaldybė pabrėžia, kad einamųjų biudžetinių metų (2012-ųjų) strateginės veiklos plano programų finansavimas nurodomas tikslus, "atitinkantis savivaldybės biudžeto ir kitų finansavimo šaltinių išlaidų apimtis", o štai kitų ateinančių dvejų metų - 2013 ir 2014 m. - programų finansavimo apimtys yra preliminarios.

Paprasčiau pasakius, ne visi žodžiai, paminėti šiame straipsnyje, 2013 ir 2014 metais gali virsti kūnu.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder