Baigta rekonstruoti "Draugystės" stotis

Baigta rekonstruoti "Draugystės" stotis

Klaipėdoje baigta rekonstruoti "Draugystės" geležinkelio stotis. Atliktų darbų vertė - 101 mln. litų (be PVM), iš jų Europos Sąjungos parama sudarė 85 proc., likusieji 15 proc. - AB "Lietuvos geležinkeliai" lėšos.

Rekonstruojant "Draugystės" geležinkelio stotį buvo pastatyta ir rekonstruota beveik 29 km geležinkelio stoties kelių. 20 kelių buvo pailginti iki 1 050 arba 850 metrų ilgio, trys keliai įrengti naujai. Buvo nugriauta ir dalis gamybinio administracinio pastato ir visas priešgaisrinio depo pastatas, kadangi jie trukdė pailginti tris kaupiamojo - išleidžiamojo kelyno kelius. Taip pat buvo rekonstruoti optikos, signalizacijos, garsinio ryšio, elektros tiekimo, apšvietimo tinklai bei įrenginiai, rekonstruoti lietaus nuotekų, drenažų tinklai bei vandens valymo įrenginiai, sutvarkyta ir aptverta teritorija.

"Kiekviena investicija į infrastruktūros atnaujinimą ar plėtrą ne tik didina konkrečios įmonės vertę, jos pajėgumus, bet ir prisideda prie šalies ekonomikos augimo. Šiuo atveju - tai dar ir vienas iš kompleksinio požiūrio į šalies transporto ūkio plėtojimą pavyzdžių, - sakė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. - Maža to, stoties rekonstrukcija ne tik leis "Lietuvos geležinkeliams" padidinti našumą, bet ir bus efektyviau tvarkomi traukinių srautai, todėl gerės bendra aplinkosauginė situacija, bus užtikrinamas darnesnis transporto ir uostamiesčio santykis".

"Pasak bendrovės "Lietuvos geležinkeliai" generalinio direktoriaus Stasio Dailydkos, iki rekonstrukcijos aptarnavusi apie 7 mln. tonų krovinių per metus "Draugystės" stotis jau buvo pasiekusi techninių galimybių ribą.

"Įgyvendinus šį projektą "Draugystės" geležinkelio stoties krovinių aptarnavimo pajėgumas išaugo daugiau negu dvigubai - iki 15 mln. t. krovinių per metus, - sako "Lietuvos geležinkelių" pranešime cituojamas S. Dailydka. - Tai atvers papildomų galimybių gabenant krovinius, sumažės eismo įvykių, o prekiniai traukiniai galės būti nukreipti per Pagėgius, taip sumažinant jų eismą per Klaipėdos miestą".

"Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę vadovauti, įgyvendinant tokį techniškai sudėtingą ir didelės apimties projektą, dirbant veikiančioje geležinkelio stotyje", - sakė UAB "Hidrostatyba" generalinis direktorius Pranas Šidiškis. Anot jo, visų šio projekto dalyvių profesionalumas, pozityvi reakcija į projekto valdymo dinamiką leido laiku ir kokybiškai įvykdyti sutarties įsipareigojimus užsakovui.

"Draugystės" geležinkelio stotis yra Klaipėdos geležinkelio mazgo pietinės dalies geležinkelio stotis. 2008 m. parengus galimybių studiją buvo pastebėta, kad krovininiam transportui nebeužteko esamų kelių ir infrastruktūros pajėgumų, todėl buvo būtina reikalingus šios stoties kelius prailginti iki 1 050 m naudingo ilgio, įrengti naujus kelius, atlikti senų nusidėvėjusių kelių rekonstrukciją.

AB "Lietuvos geležinkeliai", vykdydama 2007 metais Susisiekimo ministerijos patvirtintą Klaipėdos geležinkelio mazgo plėtros 2008 metams ir laikotarpiui iki 2015 metų programą, iki 2013-ųjų įgyvendino 9 projektus ir kartu su tęsiamais projektais investavo 239,6 mln. litų be PVM. Toliau tęsdama šią programą bendrovė numato įgyvendinti 8 ir pradėti 2 naujus investicinius projektus ir iki 2015 m. pabaigos investuoti 173,4 mln. litų, o vien 2013 m. investuoti 40,6 mln. litų.

Rangos darbus "Draugystės" stotyje dirbo UAB "Hidrostatyba", jungtinės veiklos sutarties pagrindu veikusi su UAB "Geležinkelio tiesimo centras", "Šiaulių ranga", "Kauno tiltais" ir "Mitnija".

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder