2019 m. kovo 20 d. 19:13 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Lietuva  >  Vakarų Lietuva

Vakarų Lietuva

Atgaivinta laivyba vandenvietei netrukdytų

2013-09-11, 18:05

Virginija SAMULIONYTĖ

Atgaivinta laivyba vandenvietei netrukdytų nuotrauka, foto

NEAIŠKU. Noras atgaivinti laivybą ir vandens turizmą Karaliaus Vilhelmo kanalu niekaip neįgauna konkretumo ir vis pamirštamas. Nežinia, ar ir dabar planuojami pokyčiai bus įgyvendinti - teks laukti Klaipėdos regiono savivaldybių sprendimo dėl neeksploatuojamo valstybinės reikšmės vandens kelio atidavimo laivams.

© Tomo GUKAUSKO nuotr.

Parengtoje studijoje "Vakarų krantas" siūloma atgaivinti laivybą karaliaus Vilhelmo kanalu. Tokiu studijos punktu priminti ankstesni svarstymai vandens kelią grąžinti laivams. Teigiama, kad dėl ateityje galimai pradėsiančių plaukioti laivų miestiečiams tiekiamo vandens kokybė nenukentėtų.

Karaliaus Vilhelmo arba Klaipėdos kanalas yra įtrauktas į valstybinės reikšmės vidaus vandenų kelių sąrašą, tačiau dabar neeksploatuojamas, nes yra izoliuotas nuo kitų vidaus vandenų kelių. Tvirtinama, kad šis vandens kelias, sujungtas su Kuršių mariomis, taptų kur kas patrauklesnis vidaus vandenų kelių naudotojams. Studiją parengusi UAB "Lyderio grupė" šį pasiūlymą sieja su vandens turizmo plėtojimu.

Studijos rengėjai remiasi dar 1999-2000 metais atliktais Karaliaus Vilhelmo kanalo batimetriniais matavimais nuo Lankupių šliuzo iki Klaipėdos vandenvietės, kurie parodė, kad kanalas yra daugiau nei 2 m gylio, kuris tenkintų laivybos poreikius. Teigiama, kad padėtis neturėjo keistis, tad reikėtų rekonstruoti Lankupių šliuzą ir pastatyti jungtį su mariomis, kurios vieta galėtų tapti teritorija į šiaurę nuo Drevernos.

UAB "Lyderio grupė" projektų vadovai, skaičiuodami potencialias išlaidas, pateikia panašaus senumo skaičius.

"1,5 km ilgio kanalo iškasimas ir farvaterio Kuršių mariose įrengimas 2003 m. kainomis buvo įvertinti apie 3 mln. Lt. Jeigu paaiškėtų, kad kanale reikia įrengti šliuzą, jo statyba kainuotų apie 2,5 mln. Lt (2003 metų duomenys)", - rašoma studijos vežimų vidaus vandenų transportu analizėje.

Pateikiamuose studijos "Vakarų krantas" preliminariuose sprendiniuose rašoma, kad, remiantis faktu, jog kanalo krantų būklė yra avarinė, intensyvios laivybos planuoti negalima ir yra keli galimi laivybos variantai. Jie orientuojami į baidares, mažuosius ir plokščiadugnius laivus.

"Garlaivis (iki 40 keleivių) galėtų plaukti maršrutu Dreverna-Lankupiai-Mingė, tačiau prieš tai reikia atstatyti Lankupių šliuzą. Šiuo atveju turistinis autobusas, atvežęs keleivius iki Drevernos, po keturių valandų juos pasiima Mingėje. Galima kelionė iš Klaipėdos iki Drevernos įplaukiant į Nemuną, Miniją ir toliau Karaliaus Vilhelmo (Klaipėdos) kanalu. Kitas variantas - baidarių maršrutas Dreverna-Lankupiai, toliau šį maršrutą galima išplėsti panaudojant Nemuno deltos protakas", - teigia projekto rengėjai.

Svarstymai leisti laivams plaukioti kanalu kelia diskusijas dėl poveikio aplinkai. Susirūpinimą kelia faktas, kad Klaipėdos miesto daliai į pietus nuo Danės upės vanduo tiekiamas iš trečiosios vandenvietės, kuri vandenį ima būtent iš Vilhelmo kanalo.

Tačiau kalbintas AB "Klaipėdos vanduo" vadovas Leonas Makūnas nuramino, kad jei planuojamu atgaivinti vandens keliu plaukios lėtaeigiai laivai, kurie negadins krantų, neigiamo poveikio geriamo vandens kokybei nebūtų.

Jei vis dėlto bus nuspręsta atgaivinti laivybą Vilhelmo kanalu, remiantis studijos medžiaga, tai galėtų būti daroma dviem etapais: Lankupių šliuzo rekonstrukcija būtų vykdoma 2015-2017 m., o kanalo jungties su Kuršių mariomis statyba - 2020-2025 m. laikotarpiu. Tiesa, terminai gali keistis - pateikiamos datos tėra preliminarios.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Vakarų Lietuva

Šilutiškiams - nauja stotis ir nauja parduotuvė nuotrauka, foto

Parduotuvė bus atidaryta kovo 7 d., ketvirtadienį Tilžės g. 22A., dabartinėje „Šilutės...

Klaipėdos rajone tęsiasi plakatų plėšymo, stendų pjaustymo vajus. Kol kas labiausiai „nukraujavo“...

Stendų plėšymo vajus: bevaisės kaltųjų paieškos nuotrauka, foto

Pagėgiai Lietuvoje žinomi ne tik dėl dažnai šiame mieste sugaunamų kontrabandininkų. Jie...

Broliai Komskiai – Pagėgių valdovai, kurie nori likti nuotrauka, foto

Trečiadienį nemaloni situacija nutiko Plungėje. Į kapines atvykusi laidotuvių procesija pabandė sutilpti...

Laidotuvių procesijos užstatyti Plungės pareigūnai ėmė išrašinėti baudas nuotrauka, foto

Prasidėjo deklaracijų pildymo įkarštis nuotrauka, foto

Ūkis, Valstybinėje mokesčių inspekcijoje (VMI) nuo kovo 20 d. gyventojai jau gali deklaruoti...

Tirs Alinos Velykienės elgesį nuotrauka, foto

Klaipėda, Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) pranešė, kad pradėjo tyrimą dėl Klaipėdos miesto...

Suformuota koalicija, bet vartai kitiems neužtrenkti nuotrauka, foto

Klaipėda, Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas trečiadienį pasirašė bendradarbiavimo sustartį su Klaipėdos konservatorių lyderiu...

Moterį nužudyti grasinęs vyras sulaukė atpildo nuotrauka, foto

Kriminalai, „Jis turi būti nuteistas, kad suvoktų, jog elgėsi apgailėtinai. Pinigai jam nėra...

Ūkis, Paskelbta prieš 51 min.

Klaipėda, Paskelbta prieš 1 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 2 val.

Kriminalai, Paskelbta prieš 2 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...