Vadeliotojų verslas šią vasarą merdi.

Nerimstant aistroms dėl eismo uždraudimo kelyje, vedančiame nuo Senosios perkėlos iki Lietuvos jūrų muziejaus, "Vakarų ekspresas" pasidomėjo, kaip sekasi dažnai šioje istorijoje "linksniuojamų" vadeliotojų verslas.
Visi "Vakarų ekspreso" pakalbinti vadeliotojai teigė pritariantys kai kurių Klaipėdos miesto politikų norui uždrausti eismą šiuo keliu. Tai turėtų pagyvinti jų vystomą verslą, kuris šią vasarą yra apmiręs. "Palyginti su praėjusiais metais, šiemet yra liūdna", - guodėsi vadeliotoja Andžela.
Vadeliotojai teigė, kad situacijos nepagerino ir nemokamas keltas, nes kas gailėdavo lito, kad persikeltų į Smiltynę, tas dabar keldamasis nemokamai vis tiek nesivažinėja arkliais pakinkytomis karietomis.

Dažniausiai važiuoja užsieniečiai

Dauguma Smiltynėje dirbančių vadeliotojų yra išsipirkę patentus, o arklius nuomoja. Kaip teigė vienas iš vadeliotojų, per dieną jis, atmetus nuompinigius, uždirba apie 20 litų. Dirbama kiekvieną dieną, išskyrus pirmadienį, kai neveikia Jūrų muziejus. Vadeliotojai klientų laukia nuo ryto iki septynių vakaro, kol dirba muziejus.
Tradicinė kaina žmogui - 5 litai. Vaikai iki 6 metų vežami nemokamai. Jei žmogus nori važiuoti pats vienas karietoje, kaina priklauso nuo to, kelinta eilėje stovi karieta - pirmajai vežti pigiau - neverta. Keletas vadeliotojų teigė tokiu atveju važiuojantys už 10 litų. Jei važiuoja grupė asmenų, kaina yra sutartinė. "Vakarų ekspreso" reporterio akivaizdoje vadeliotojas sutiko penkių asmenų grupę iki muziejaus nuvežti už 20 litų.
Per dieną dauguma vadeliotojų vidutiniškai padaro 7 reisus. Kai oras geras - reisų būna daugiau.
Dažniausiai vadeliotojų paslaugomis naudojasi latviai, vokiečiai ir rusai. Pasak vadeliotojo Aliko, lietuviai arkliais kinkytomis karietomis važiuoja tuomet, jei jie yra atvažiavę poilsiauti į pajūrį, yra nusiteikę ieškoti pramogų ir turi pinigų. Tai patvirtino ir šilutiškis Stasys, kuris sakė važiuosiąs su arkliai, nes nori savo svečiui iš Švedijos padaryti pramogą. Jei nebūtų svečio, jis vis tiek važiuotų arkliais pakinkyta karieta, nes tai yra pramoga ir finansinė padėtis leidžia jam tai daryti.
Paklausti, ar nežada mažinti kainų, kad jų teikiama paslauga būtų prieinama visiems, daugelis vadeliotojų atsakė, jog su jais galima derėtis. Jie esą visada atsižvelgiantys į tai, ar žmogus yra pajėgus sumokėti jų prašomą sumą. Tad, jų manymu, arklių traukiama karieta gali pasivažinėti ir pensininkai.

Alternatyva išliks

Kaip "Vakarų ekspresui" sakė Klaipėdos savivaldybės Miesto infrastruktūros ir energetikos skyriaus viršininko pavaduotojas Gintaras Neniškis, net pastačius eismą draudžiantį ženklą, minėtuoju keliu galės važinėti aptarnaujančiajam transportui priskiriamas maršrutinis taksi. Šis mikroautobusas važinėja nuo Senosios perkėlos iki Jūrų muziejaus.
Maršrutiniu taksi iki Jūrų muziejaus galima nukakti sumokėjus 1 litą. Kol nėra nustatyta grafiko maršrutiniams taksi, šis mikroautobusas važinėja taip dažnai, kaip to reikalauja keleivių srautas.
Kaip "Vakarų ekspresui" sakė šio mikroautobuso vairuotojas Kazimieras, žmonės daugiausia važiuoja jo vairuojamu maršrutiniu taksi kai yra blogesnis oras. Per dieną - nuo 10 iki 19 val. - jis važiuoja apie 20 reisų.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder