Per sraigtasparnio katastrofą žuvo du lakūnai.

Užvakar 21. 26 val. Karinių oro pajėgų (KOP) sraigtasparnis Mi-8T (12) per pratybas nakties metu įkrito į Baltijos jūrą už 3 jūrmylių nuo kranto ties Nemirseta. Žuvo pilotas, įgulos vadas majoras Alvidas Brazlauskas iš Šiaulių ir borto technikas viršila iš Panevėžio Edmantas Vizbaras. Jų kūnai buvo surasti tik vakar 10.40 val. Mi-8 buvo skirtas gelbėjimo darbams. Žuvusieji ne kartą yra išgelbėję kitų žmonių gyvybes. Keturis Mi-8 ekipažo narius antrąjį pilotą Dalių Udrį, gelbėtojus Ramūną Jankauską, Egidijų Paliuką, Mindaugą Vaitkų išgelbėjo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos paieškos ir gelbėjimo laivas "Šakiai".
Vakar į Klaipėdą atvyko Lietuvos kariuomenės vadas generolas majoras Jonas Kronkaitis. Jis kartu su antrosios aviacijos bazės, dislokuotos Panevėžyje, vadu pulkininku leitenantas Artūru Leita, Karo akademijos ekspertų grupės vyr. ekspertu pulkininku Zenonu Vegelevičiumi surengė spaudos konferenciją. Buvo pareikšta užuojautą žuvusiųjų šeimoms.
33 metų majoras A. Brazlauskas, buvęs KOP antrosios aviacijos bazės skraidymo grupės vadas, ir 41 viršila E. Vizbaras turėjo leidimus atlikti gelbėjimo darbus ir dieną, ir naktį. Jie turėjo paknakamai patirties. Majoras A. Brazlauskas išgelbėjo gyvybę ne vienam žmogui, o per pratybas, siekdamas didesnio meistriškumo, paaukojo savąją. E. Vizbaras seniai tarnavo aviacijoje. A. Brazlauskas augino sūnų, gimusį 1995 m., E. Vizbaras - dukrą, gimusią 1984 m.

Vyko pratybos

Užvakar vyko KOP žmogaus paieškos ir gelbėjimo pratybos ir dieną nuo 16 iki 18.30 val. ir naktį nuo 19.45 val. Dieną pratybos vyko sėkmingai. Paskutinį kartą sraigtasparnis Mi-8T (12) pakilo iš Nemirsetoje dislokuoto pirmo paieškos ir gelbėjimo posto 20 val. Jo užduotis - iš sraitasparnio nuleisti virš laivo "Šakiai" gelbėtoją, paskui jį pakelti, nuleisti kitą, ir t. t. Prieš tai Mi-8 skraidė apie laivą, apsuko kelis ratus. O paskutinė kartą likus vienai jūrmylei iki laivo staiga krito į vandenį.
Nuskendęs sraigtasparnis yra 24 m po vandeniu. Visi 6 ekipažo nariai buvo sraigtasparnyje, kai šis atsidūrė po vandeniu. Trys gelbėtojai ir 2-asis pilotas išplaukė. Pastarasis neturėjo specialaus kostiumo todėl jis patyrė terminį šoką. Tačiau kadangi visi jie buvo kartu, gelbėtojai prilaikė antrąjį pilotą, tad pasisekė išplaukti ir jam. O įgulos vadas pirmasis pilotas, kuris buvo prisisegęs diržą, liko kabinoje kartu su borto techniku. Manoma, kad, jeigu pratybų vietoje nebūtų buvę laivo "Šakiai", būtų žuvę visi šeši ekipažo nariai. Vandens temperatūra buvo tik 1 laipsnis šilumos, treniruotas žmogus tokiomis sąlygomis vandenyje gali prasilaikyti 0,5 valandos.
Avarinė radijo buja nelaimės signalą perdavė 21. 22 val. Laivas "Šakiai" pranešė apie išgelbėtus 4 žmones 21.50 val. Apie 21 val. 19 minučių sraigtasparnis dingo iš laivo "Šakiai" radaro. Laivo įgula stengėsi užmegzti ryšį, tačiau nebegavo jokio atsakymo. Prieš nelaimę laivas ir sraigtasparnis palaikė ryšį. Uosto direkcijos laivų eismo tarnybos duomenimis nelaimė įvyko beveik ramiu oru. Užvakar vėjo stiprumas siekė tik 7 m/s, pūtė nedidelis pietų vėjas, bangų aukštis jūroje siekė apie 70 centimetrų.
Netrukus laivo įgulos nariai pastebėjo nelaimės metu naudojamus šviesos signalus. Buvo imtasi gelbėjimo veiksmų. Iš laivo nuleistas kateris, surasti ir ištraukti 4 sraigtasparnio įgulos nariai.

Ieškotą visą naktį

Lietuvos jūrų paieškos ir gelbėjimo koordinacinis centras organizavo intensyvią sraigtasparnio ir dviejų ekipažo narių paiešką. Į jūrą buvo išsiųsti net 8 laivai. Plaukė Karinių jūrų pajėgų (KJP)laivai "Vėtra", "Skalvis", "Aukštaitis", "Kuršis", "Dzūkas", "Sūduvis", Uosto direkcijos kateris "Audra", laivas su oro pagalve "Viesulas", Valstybės sienos apsaugos tarnybos Pakrančių apsaugos rinktinės laivas "Lilian" ir laivas su oro pagalve "Christina". Iki 3 val. buvo vykdomos aktyvios paieškos.
"Šakiuose" išgelbėtiems lakūnams reikėjo medikų pagalbos. Planuota išsiųsti medikus į įvykio vietą su laivu "Viesulas", tačiau, neoficialių šaltinių teigimu, medikai atsisakė plaukti žadėdami suteikti pagalbą, kai išgelbėtieji bus atgabenti į krantą. Buvo iškviestas Klaipėdos priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos medikai. Beje, pirmas prie "Šakių" nuplaukė KJP laivas "Skalvis", kuriame buvo gydytojas. Naktį šis laivas parplukdė išgelbėtuosius ir jie buvo nugabenti į ligoninę. Trys buvo išleisti, o vienas, kuris buvo be hidrokostiumo, buvo perduotas KOP medikams. Vakar visi keturi išgelbėtieji buvo poste Nemirsetoje. Gerokai po pietų juos buvo ketinama išleisti namo. Žurnalistams su jais pasikalbėti nebuvo leista. Su jais bendravo kariuomenės vadas. Jie sakę, jog viskas buvę gerai. Skridę maždaug 60 m aukštyje. Prietaisai nieko nerodė, tik staiga jie atsidūrę vandenyje.

Trauks Mi-8

Kai buvo aišku, kad gyvų žmonių rasti nebepavyks, intensyvios paieškos buvo nutrauktos. Į uostą grįžo laivai su oro pagalvėmis, Pakrančių apsaugos laivą "Lilian" pakeitė laivas "Kihu". Tačiau visi kiti laivai liko jūroje ir tęsė paieškas visą naktį ir rytą. Įvykio vietą apžiūrėjo kitas KOP sraigtasparnis. Tik prieš pietus 10.40 val. buvo rastas nuskendęs sraigtasparnis ir kūnai. Kūnus iškėlė KJP laive "Vėtra" buvę KJP narai, į Klaipėdos uostą juos parplukdė laivas "Vėtra".
Vakar apie 16 val. ruošėsi išplaukti laivas kranas, kuris turėjo iškelti sraigtasparnį, sverianti 9,5 tonos. Iki avarijos vietos jis turėtų nuplaukti per 4 valandas. Vakar planuota dirbti ir naktį narams pasišviečiant, kad kuo greičiau sraigtasparnis būtų iškeltas. Mat iš to, kas surasta vandens paviršiuje, sraigtasparnio mentės, asmeninių daiktų, kokių nors išvadų nepadarysi. Reikalinga vadinamoji juodoji dėžė. Pasak Z. Vegelevičiaus, tiriamos visos įmanomos versijos, net pačios neįtikėčiausios. Beje, kai nėra mėnulio, kai vandens paviršius lygus, kai nėra vėjo, žodžiu, štilinė situacija - savotiškai pavojingas sraigtasparniams.
Mi-8T(12) sraigtasparnis pastatytas 1991 m. Spaudos konferencijoje buvo teigiama, kad jo techninė būklė buvo gera. Vien tik gelbėjimo įrangos, kuria jis buvo aprūpintas, vertė 1 mln. 700 tūkst. Lt. KOP turėjo 3 su tokia įranga gelbėjimo staritaspernius. Iš viso KOP tokių sraigtasparnių Mi-8 turėjo 10.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder