2014 m. liepos 24 d. 05:18 val., ketvirtadienis

Lietuvos naujienos

Oro uostas pastatytas, atėjo eilė tiltui.

2003-01-17, 12:00

Edita UŽKURAITĖ

Neringos miesto meras Stasys Mikelis teigia, jog netolimoje ateityje per Kuršių marias planuojama statyti tiltą, kuris išspręstų daugelį neringiškių susisiekimo problemų. Prieš kelerius metus karštai propaguota kito "išsigelbėjimo" būdo - Nidos oro uosto idėja, valstybei kainavusi 5,6 mln. Lt, - jau baigiama užmiršti.
"Taip, kaip kažkada sakė Seimo Gamtos apsaugos komiteto nariai ir kiti protingi žmonės, taip ir mano nuomone, anksčiau ar vėliau tiltas bus pastatytas. Tai būtų pats protingiausias susisiekimo problemų sprendimo būdas", - vakar "Vakarų ekspresui" sakė S. Mikelis.
Meras pabrėžė, kad tilto statybos būtų finansuojamos ne iš valstybės, bet iš privačių lėšų. Pasak S. Mikelio, tokio tilto statyba, preliminariais apskaičiavimais, kainuotų 50-70 mln. litų. Meras viliasi, kad šį projektą galėtų paremti bankai ir sakė jau girdėjęs, kad yra suinteresuotų asmenų, norinčių paremti tilto per Kuršių marias statybą.
"Taip mes išlaisvintume uostą nuo skersai plaukiojančių keltų, kurie trukdo laivybai. Einant į Europos Sąjungą tie keltai nesiderina prie tarptautinio uosto vardą turinčio Klaipėdos uosto", - sakė S. Mikelis.
Anot Neringos miesto mero, šis klausimas praėjusiais metais buvo svarstytas Vyriausybės strateginio planavimo posėdyje ir, manoma, kad šiemet diskusijos šiuo klausimu vyks toliau.

Reikia alternatyvos

Svarstyti alternatyvius persikėlimo per Kuršių marias būdus verčia įvairios ekstremalios situacijos, atskiriančios neringiškius nuo pasaulio.
Tokia situacija, kai ledų sankaupos sustabdo keltų eismą, besikartojanti kiekvieną žiemą, šiemet ypač sudėtinga.
Jau kelios dienos dėl sunkių laivybos sąlygų Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje keltų eismas per Kuršių marias naujojoje perkėloje buvo visiškai sustabdytas, o senojoje darbas vyko minimaliu pajėgumu.

Oro uostas neveikia

Deja, viena iš tokių alternatyvų - neplaukiojant keltams, į žemyninę Lietuvos dalį gabenti keleivius lėktuvais, iki šiol taip ir liko neįgyvendinta.
Prieš keturis metus buvo baigtas pirmasis Nidos oro uosto rekonstrukcijos etapas. Šiuo metu oro uostas nefunkcionuoja, jame nusileido tik keletas mažų lėktuvėlių ir sraigtasparnių. Kol kas juo naudojasi tik dviratininkai ir automobilistai.
Neringos meras dabar jau sako abejojąs oro uosto naudingumu ir nemano, kad jo eksploatavimas padėtų išspręsti keleivių kėlimo per Kuršių marias problemą. Pasak jo, esant nepalankiom oro sąlygom lėktuvai ir sraigtasparniai negalėtų leistis, kaip ir keltai plaukti per marias.
"Generaliniame plane numatyta, jog Nidos oro uostas ekstremaliom sąlygom reikalingas tam, kad galėtų nusileisti sraigtasparniai. Tačiau, jei pučia stipresnis nei 15 m/s vėjas, jie negali skraidyti. Kita vertus, prisiminkime, kiek pas mus lankėsi garbingų svečių. Štai praėjusią vasarą keturių valstybių prezidentai pas mus atskrido sraigtasparniu, kuris kelia triukšmą ir didžiulę vibraciją. Jau geriau važiuoti automobiliu", - pasakojo meras.

Valstybės problema

Vis gi meras nesutinka, kad prieš 5 metus oro uosto rekonstrukcijai panaudoti 5,6 mln. Lt buvo iššvaistyti veltui ir viliasi, kad valstybė kada nors suras lėšų tiems darbams užbaigti.
"Valstybė negalėtų švaistytis tokiomis lėšomis. Jeigu jau prieš kelis metus nusprendė investuoti į oro uosto rekonstrukciją, tai turėtų tą darbą ir užbaigti. Neringos miesto savivaldybė neturi iš kur paimti reikiamų lėšų", - tikino meras.
S. Mikelis minėjo, kad šiemet oro uosto klausimas nėra įtrauktas į svarstomų objektų sąrašą, bet sako tikįs, jog tai bus padaryta kitąmet.

Norinčių privatizuoti neatsirado

Pasak mero, buvo svarstoma ir pakilimo tako privatizavimo galimybė, tačiau norinčiųjų įsigyti neatsirado. Jo teigimu, buvo atsiradusi grupė asmenų, kurie žadėjo sumokėti apie 7-8 milijonus litų. Tačiau, mero įsitikinimu, šie pasiūlymai nebuvo rimti. Be to, žemė Neringoje yra valstybės nuosavybė ir jos parduoti negalima.
Meras svarsto ir tokią galimybę, jog oro uosto ateitį būtų galima sieti su aviacijos klubais, kurie galėtų bent minimaliai jį prižiūrėti ir naudoti sportiniams tikslams.

Iki šiol uždarytas

2001 metų gegužės 27 d. Nidoje avariją patyrė Kauno aeroklubui priklausantis 1971 m. prancūzų gamybos lėktuvas "Sokata ST-10". Nors šio incidento metu nei pilotas, nei kartu skridę keturi keleiviai nenukentėjo, buvo priimtas sprendimas Nidos oro uoste uždrausti leistis visiems lėktuvams, išskyrus sraigtasparnius.
Vakar S.Mikelis "Vakarų ekspresui" patvirtino, kad šis draudimas iki šiol neatšauktas.
Pasak mero, norint, kad oro uostas galėtų toliau funkcionuoti dar reikia per 5 mln. litų oro uosto prieigoms sutvarkyti.
"Reikia aptverti tvorą, baigti valymo įrengimus, pastatyti dispečerinį pastatą. Tačiau jau dabar galiu pasakyti, kad šis oro uostas neatsipirks", - sakė S. Mikelis.
Tą patį neseniai tvirtino ir civilinės aviacijos direkcijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas. Tuomet jis žiniasklaidai sakė, kad Nidos oro uosto praktiškai nėra, yra tik žemės plotas su pakilimo ir nusileidimo taku, priklausantis Neringos miesto savivaldybei. Oro uostas turi atitikti bent minimalius reikalavimus - turi būti iškirsti pakilimo ir nusileidimo taką supantys medžiai.

Buvo reguliarūs reisai

Oro uostas šiaurinėje Nidos dalyje buvo pastatytas prieš 30 metų - 1967 m. Keletą metų, nuo 1970 m. iki 1975 m., oro uoste leisdavosi ir kildavo reguliariais reisais Nida-Vilnius-Nida, Nida-Palanga-Nida, Nida-Kaunas-Nida keleivius skraidinantys AN markės lėktuvai, vadinamieji "kukurūzininkai". Tuomet oro uoste stovėjo lengvų konstrukcijų tarnybinis pastatas, kuris nuo 1972 m. nebenaudojamas.

Į kitą krantą - padebesiais

Prieš pusantrų metų buvo siūlomas dar vienas alternatyvus persikėlimo per Kuršių marias būdas. Jeigu jis būtų įgyvendintas, kitą krantą būtų galima pasiekti keliantis lyninio keltuvo kabinomis, "pakabintomis" virš marių.
Austrijos kompanijos "Doppelmayr" atstovu Baltijos šalyse prisistačiusio Viktoro Dmitrijevo teigimu, ši kompanija buvo pasiryžusi investuoti Klaipėdoje 4,5 mln. eurų (beveik 18 mln. Lt) ir įrengti keltuvo liniją tarp Klaipėdos ir Smiltynės.
Preliminariai, šioje linijoje galėtų suktis 8-15 vietų keltuvo kabinos, kuriomis per vieną valandą į vieną pusę esą būtų galima perkelti iki 1000 žmonių.
Tuomet oficialų pasiūlymą gavęs uostamiesčio meras Rimantas Taraškevičius šį projektą pavadino utopiniu, ir nusprendė, kad jo įgyvendinimas - iš fantastikos srities.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Lietuvos naujienos

Europos Sąjungos (ES) Bendrųjų reikalų tarybai priėmus galutinį sprendimą dėl Lietuvos dalyvavimo...

Vitas Vasiliauskas ragina neskubėti litų keisti į eurus nuotrauka, foto

Nuo liepos 24 dienos darbą tęs visi buvę švietimo ir mokslo viceministrai.

Dainiaus Pavalkio viceministrų komanda nepakito nuotrauka, foto

Aplinkos ministerijos viceministro pareigas trečiadienį pradėjo eiti Linas Jonauskas. Tai pirmasis...

Pirmasis aplinkos viceministras - socialdemokratas Linas Jonauskas nuotrauka, foto

Susisiekimo ministerijoje darbą tęs iki šiol čia dirbę trys viceministrai -...

Į darbą grįžo visi trys susisiekimo viceministrai nuotrauka, foto

Liepos 24-ąją gimtadienį švenčia nuotrauka, foto

Klaipėda, Jei pastebėjote, jog šiandien Jūsų giminaitis, draugas, pažįstamas ar kolega švenčia gimtadienį,...

Naktimis - įspūdingas šokančių fontanų šou nuotrauka, foto

Klaipėda, Trečiadienį įvyko pirmoji naktinė spaudos konferencija per visą Jūros šventės istoriją....

Atidaryta Šarūno Leonavičiaus piešinių paroda nuotrauka, foto

Kultūros naujienos, Trečiadienį duris atvėrė grafiko Šarūno Leonavičiaus piešinių paroda "Vėjas rėjose". Žymaus knygų...

Padidėjusios pelenų krovos gyventojai nepajus nuotrauka, foto

Jūra, Bendrovės "Vakarų krova" direktorius Gediminas Rimkus tikina, kad dėl to, jog bendrovė...

Klaipėda, Paskelbta prieš 4 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 4 val.

Kultūros naujienos, Paskelbta prieš 7 val.

Jūra, Paskelbta prieš 8 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...