LBS smulkieji akcininkai vėl jaučiasi esą apgauti.

Praeitą antradienį beveik pustrečios valandos vykusį AB "LISCO Baltic Service" (LBS) akcininkų susirinkimą sudrumstė smulkiųjų akcininkų emocijos. Pasak vieno jų, pirmą kartą smulkiuosius akcininkus "išdūrė" sava valdžia privatizuodama "Laivininkystę", o dabar - danai. Vieni smulkieji akcininkai nori, kad jų akcijos būtų supirktos kaip žadėta, kiti - gauti dividendų. Tačiau kadangi pernai LBS patyrė beveik pusės milijono litų nuostolį, o šiemet perkamas naujas keltas, dividendų tikėtis netenka.
LBS akcinis kapitalas yra 323,9 mln. Lt. Jis yra padalintas į 323.907.434 akcijas, kurių nominali vertė - 1 Lt. Šiuo metu Danijos kompanija "DFDS Tor Line" turi 86,5 proc. LBS akcijų, pati LBS turi 0,65 proc. savo akcijų. Susirinkime patvirtinta LBS 2002 metų ūkinės finansinės veiklos ataskaita, kurią perskaitė LBS valdybos pirmininkas Pederis Gelertas Pedersenas (Peder Gellert Pedersen), "DFDS Tor Line" viceprezidentas.
Bendrovė pernai gavo 14 mln. Lt bendrojo pelno, veiklos sąnaudos sudarė 12,5 mln. Lt. Pajamos pernai sudarė 155 mln. Lt. Trampiniai laivai uždirbo daugiau kaip 44 mln. Lt, keltai - 96 mln. Lt. Metų pabaigoje joje dirbo 531 darbuotojas, iš jų 478 - laivyne, 53 administracijoje. Jūrininkų atlyginimams ir socialiniam draudimui išleista 15,1 mln. Lt, administracijos atlyginimams - 4,7 mln. Lt. Aštuoniems vadovams apskaičiuotos sumos, susijusios su darbo santykiais, per metus sudarė apie 1 mln. Lt.

Daugiausia klausimų vyr. finansininkui

LBS vyr. finansininkas Jonas Nazarovas į klausimą, kodėl tokios didelės veiklos sąnaudos, atsakė, jog pakankamai daug lėšų buvo skirta pastato renovavimui. Akcininkai replikavo, jog, jeigu bus taip išlaidžiaujama, LBS bankrutuos. Klausiamas, kiek pinigų "prabaliavota", t. y. skirta prezentacijoms, J. Nazarovas sakė, jog nelaikąs tiek daug skaičių savo galvoje ir pažadėjo atsakyti, gavęs paklausimą raštu.
Metų pradžioje nepaskirstytas LBS pelnas (nuotolis) buvo 16 mln. 293 Lt. Metų rezultatas - minus 474 tūkst. 611 Lt. Paskirstytinas rezultatas - 15 mln. 818 tūkst. 500 Lt. Įstatymo numatytiems rezervams skirta 790 tūkst. 925 Lt. Nepaskrstytinas rezultatas - 15 mln. 27 tūkst. Lt. Į klausimą, kada bendrovė planuoja dirbti pelningai, atsakyta, jog šiemet.
Smulkiųjų akcininkų atstovas Ignas Ruginis sakė, jog ponas Gelertas žadėjęs, kad į valdybą būsiąs įtrauktas ir smulkiųjų akcininkų atstovas, nors jie ir neturi reikiamo balsų skaičiaus. Tačiau jam atsakyta, jog teisę siūlyti savo kandidatą į valdybą turi tik akcininkas, kuriam priklauso ne mažiau kaip vienas dešimtadalis balsų. O į naująją valdybą slaptu balsavimu išrinkti 4 danai ir advokatas Gediminas Dominas iš Vilniaus, atstovaujantis "DFDS Tor Line".
Pradėjus svarstyti naujo jūrinio kelto įsigijimo ir jo įkeitimo klausimą, kilo audringa smulkiųjų akcininkų nepasitenkinimo banga. I. Ruginis klausė, kas iš to smulkiesiems akcininkams, kad LBS turtas didėja? Bandyta aiškinti, kad kyla akcijų vertė, tačiau salėje kilo triukšmas. Žmonės piktinosi, kad yra laikomi kvailiais.
Į klausimą, kada keltas "Dana Gloria" bus visiška LBS nuosavybė, J. Nazarovas atsakė, jog jis iš karto bus arba LBS arba dukterinės bendrovės nuosavybė. Tačiau laivo kaip užstato teisė gali būti panaikinta ir po 10 ir 20 metų, priklausomai nuo to, kada reikės grąžinti paskolą.

Akcijų supirkimas

I. Ruginis priminė, kad buvo žadėta supirkti akcijas iš smulkiųjų akcininkų, tačiau jos buvę pirktos iš Valstybės turto fondo, iš maklerių kompanijos "Finastos", o smulkiesiems akcininkams apie tai nė nepranešta. J. Nazarovas patikino, kad LBS akcijas pirko tik centrinėje rinkoje, nepirko jų nei iš VTF, nei iš "Finastos".
Žmonės piktinosi, kad makleriai superka akcijas brangiau, o bendrovė mokanti mažiau, kad yra verčiami dovanoti savo akcijas už centus. Jiems aiškinta, kad akcijų kaina priklausanti nuo pasiūlos ir paklausos, kad LBS akcijos nesančios įvertintos, tačiau senyvo amžiaus žmonės, visą gyvenime dirbę ir savo santaupas sudėję į LBS akcijas, dabar jaučiasi visiškai apvogti ir netiki jokiais aiškinimais.
Buvo klausiama, kada ir už kiek bus supirktos smulkiųjų akcininkų akcijos, ir reikalauta atsakyti P. G. Pederseną. Už jį bandė atsakyti J. Nazarovas. Salėje kilo triukšmas, priekaištų susilaukė net I. Ruginis, kuris esą vyniojamas apie pirštą ir nieko nedarąs.
Akcininkų susirinkime balsuota už tai, kad LBS per 18 mėnesių nuo sprendimo priėmimo įsigytų iki 10 proc. savo akcijų už 1 paprastą vardinę akciją mokant ne mažiau ir ne daugiau kaip 20% atsižvelgiant į jos rinkos kainą biržoje.

Kylio linijai - 10 metų

P. G. Pedersenas atkreipė dėmesį į tai, jog Klaipėdos - Kylio linija, kuri buvo įkurta 1993 m. balandžio mėnesį, šiemet švenčia 10-metį. Šioje linijoje dvigubai daugiau pervežta keleivių nei 2001-aisiais. Klaipėda - Karlshamno linijoje perkelta 4 tūkstančiais keleivių daugiau nei užpernai. Beje, šia linija dabar kursuoja keltas "Kaunas", o nuo š. m. birželio 23 d. turėtų pradėti plaukti ir "Šiauliai". Valdybos pirmininko teigimu, bus rimtai svarstoma linijos Klaipėda-Mukranas ateitis, kurioje dvigubai sumažėjo krovinių pervežimas.
2002 m. pabaigoje pasirašyta ilgalaikė sutartis su AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanija (KLASCO). Dabar ji teikia krovos darbų ir sandėliavimo paslaugas linijų į Švediją ir Vokietiją keltams. Dukterinė LBS kompanija Baltijos keltų terminalas nutraukė šią savo veiklą, pakeistas ir jos pavadinimas. Dabar tai yra UAB "LISCO Shipping Logistics".
Šiuo metu LBS turi devynias dukterines įmones. Visose, išskyrus UAB "Krantas Forwarding", kurios 50 proc. akcijų priklauso KLASCO, LBS priklauso 100 proc. akcijų. Pernai lapkričio pabaigoje buvo įsigyta UAB "LISCO Crew", užsiimanti įgulų paieška ir apmokymu. Kadangi ne visos dukterines įmonės dirba pelningai, P. G. Pederseno teigimu, nemažai dėmesio bus skirta jų veiklos gerinimui.

Nuosavybė pervertinta 95 mln.

Šiemet kaip ir pernai LBS auditą atliks kompanija KPMG Lietuva. 2001 m. birželio 27 d. LBS bendra likutinė laivų vertė buvo 320 mln. 339 tūkst. Lt. Tarptautiniams laivų brokeriams atlikus nepriklausomą laivų vertinimą nustatyta, jog tikroji minėtų laivų vertė - apie 214 mln. Lt. Bendrovės finansinėse ataskaitose neapskaitytas laivų vertės sumažėjimas, kadangi laivų vertinimas nebuvo atliktas licencijuotų Lietuvos turto vertintojų. Auditorių manymu, akcininkų nuosavybė yra pervertinta apie 95 mln. Lt. Bendrovė sukaupė vieno laivo remontui apytikriai 1,9 mln. Lt, tačiau laivas nebuvo remontuotas. Auditorių manymu, bendrovės metų rezultatas turi būti padidintas 1,9 mln. Lt.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder