Jachtklubas gali pasiūlyti nebent ramybę.

Klaipėdos buriavimo centro, kitaip - jachtklubo direktorius Kazimieras Kučinskas tikisi, jog centro savininkai, sporto draugija "Žalgiris", ras lėšų pastatų remontui bei įvairių pramogų organizavimui. Pasak direktoriaus, dabar už krantinių nuomą surinktų lėšų pakanka tik darbuotojų atlyginimams.
Pasak direktoriaus, šiemet už savo lėšas pavyko suremontuoti dušus ir įrengti skalbyklą.
Šiuo metu jachtklube teikiamos tik dvi paslaugos - krantinių nuoma ir viešbučio paslaugos.
4,5 hektaro plotą Smiltynėje užimantis Klaipėdos buriavimo centras krantines gali išnuomoti 100 jachtų. Šiuo metu jachtklube stovi per 50 jachtų. Nuomos kaina lietuviams ir užsieniečiams skiriasi. Užsieniečiai per parą už kiekvieną metrą moka po 4 Lt, o lietuviai per mėnesį už metrą moka po 28 Lt.
Pasak direktoriaus, lietuviams kainos žemesnės ne vien patriotiniais sumetimais. Paprastai lietuviai savo jachtas ten laiko ištisus metus, o užsieniečiai atplaukia tik kelioms dienoms. Už šią sumą buriuotojai gali naudotis elektros energija, geriamu vandeniu ir gali naudotis dušu.
K. Kučinskas džiaugėsi, kad kiekvienais metais jachtų daugėja. Pasak jo, vis daugiau lietuvių perka jachtas iš užsieniečių, be to, nemažai jachtų atvežta iš Trakų, Kauno.

Didžiausia

Daugiausia jachtklube stovinčių jachtų - burinės. Taip pat stovi kelios motorinės jachtos, populiariai vadinamos - kateriais.
Pati didžiausia motorinė jachta "Viktorija", priklausanti Klaipėdos jūrų krovinių kompanijai, į Lietuvą atplukdyta iš Olandijos tik prieš keletą savaičių. Pasak jachtos prižiūrėtojo Gintaro Skučiko, tai šiuo metu pati didžiausia jachta visoje Lietuvoje. Tuo tarpu užsienyje, anot jachtos prižiūrėtojo, yra daug dar didesnių ir prabangesnių motorinių jachtų, kurios priklauso paprastiems žmonėms.
"Olandijoje ši jachta vadinosi "Adriana" ir priklausė mažesnių motorinių jachtų kategorijai. Tuo tarpu Lietuvoje - ji didžiausia", - sakė G. Skučikas.
Jis pasakojo, kad ši jachta priklauso B kategorijai - su ja galima plaukioti uždarose akvatorijose ir atviroje jūroje, nenutolstant nuo kranto. Kaip ir visos kitos jachtos, "Viktorija" skirta pramogoms. Joje telpa 15 keleivių, yra 6 miegamosios vietos.
Jachta pagaminta 1991 metais Taivanyje. G. Skučikas atviravo, kad plukdydamas "Viktoriją" iš Olandijos šiek tiek baiminosi, nes pirmą kartą teko vairuoti tokią didelę, 14 metrų ilgio, motorinę jachtą.
Jachta varoma dyzeliniu kuru. Bake telpa 2 tonos kuro, su kuriuo galima nuplaukti per 400 jūrmylių. "Viktorija" - greitaeigis laivas, galintis pasiekti 38 km/h greitį.
"Lyginant su burine jachta, motorinės jachtos pranašumas tas, kad ramiu oru galima pasiekti didelį greitį. Tačiau esant dideliam bangavimui, geriau plaukti su burine jachta, nes mažesnė tikimybė, kad ji apsivers. Esant dideliam bangavimui, atviroje jūroje su tokia motorine jachta plaukti pavojinga", - pasakojo G. Skučikas.

Normalūs žmonės serga

Burinės jachtos "Lietuva" kapitonas Osvaldas Kudzevičius juokėsi, kad vis daugiau žmonių, užuot pirkę sodą, perka jachtą. Pasak jo nebenaują burinę jachtą parsivežti iš užsienio ir susiremontuoti kainuoja per 8 tūkst. dolerių. O tokios jachtos išlaikymas per metus kainuoja per 2,5 tūkst. litų.
"Jachta - tai gyvenimo būdas. Kartą paragavęs, negali sustoti. Žinoma, norint nusipirkti jachtą, reikia turėti nemažai pinigų, tačiau jos išlaikymas tikrai nėra brangus. Svarbu, kad būtų palankus vėjas - ir plauki. Motorą įjungiame tik švartuodamiesi. Be to, vasarą galima jachtoje gyventi. Jau nekalbu apie tai, koks poilsis. Gal būt daugelį baugina jūros liga, bet neverta baimintis - visi normalūs žmonės ja serga", - gyrė jachtas O. Kudzevičius.

Savo jachtos neturi

K. Kučinskas minėjo, kad Klaipėdos buriavimo centras vertinamas už tai, kad čia puiki apsauga. Tiek vandenyje stovinčios, tiek iškeltos ant kranto jachtos yra saugomos čia dirbančių apsaugos darbuotojų.
"Galbūt nuskambės juokingai, deja, mes neturime nė vienos jūrinės transporto priemonės, todėl negalime paplukdyti norinčiųjų. Visi čia stovintys laivai yra privatūs arba priklauso kokiai nors įmonei. Prieš keletą metų, kai aš dar čia nedirbau, jachtklubas turėjo kelias nuosavas jachtas. Su motorinėmis jachtomis plukdydavo keleivius iki Klaipėdos. Tačiau prieš trejus metus man atėjus čia dirbti tų jachtų jau nebebuvo nė kvapo. Naujų nusipirkti neįstengiame. Tų lėšų, kurias surenkame už krantinių nuomą pakanka tik darbuotojų atlyginimams ir mokesčiams sumokėti", - sakė direktorius.

Trūksta pramogų

K. Kučinskas įsitikinęs, kad įvairių pramogų organizavimas pritrauktų dar daugiau poilsiautojų, tačiau visų pirma reikia daug investicijų, kad poilsis čia būtų visavertis.
"Dabar mes neturime galimybės išpešti iš poilsiautojų daugiau pinigų. Mes galime pasiūlyti tik kuklius triviečius kambariukus ir ramybę. Dušai ir tualetai bendri, veikia baras. Daugiau jokių paslaugų neteikiame. Žinoma, būtų puiku, jei galėtume nuomoti dviračius, plukdyti poilsiautojus jachtomis. Deja, kol kas tai tik svajonėse", - apgailestavo K. Kučinskas.
Viena para Klaipėdos buriavimo centro viešbutyje asmeniui kainuoja 20 Lt, o gyvenant ilgiau nei 6 paras - po 15 Lt. Žiemą viešbutis nešildomas, todėl veikia tik vasaros metu. Direktorius džiaugėsi, kad nors vasaros metu poilsiautojų pakanka. Daugelį čia vilioja jūrinė aplinka, ramus pajūris, nes pliaže mažai žmonių. Anot K. Kučinsko, daugiausia tokį poilsį renkasi lietuviai, nors kartais vienai nakčiai lieka miegoti ir vokiečiai, kurie važiuoja su dviračiais į Nidą.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder