2018 m. gegužės 23 d. 02:17 val., trečiadienis

ve  >  Žinios  >  Lietuva  >  Lietuvos naujienos

Lietuvos naujienos

Dviračių takus siūloma sujungti į vieną sistemą

(5)

Dviračių takus siūloma sujungti į vieną sistemą nuotrauka, foto

© Redakcijos archyvo nuotr.

Susisiekimo ministerija siūlo idėją visus šalies dviračių takus sujungti į vieną sistemą. Ministras Rokas Masiulis svarsto, kad projektas gali trukti iki 10 metų, o jį įgyvendinti turėtų padėti specialus planas. Tačiau miestų atstovai sako, kad jų takų plėtrai planas įtakos neturės.

„Tikrai ne vienerius metus užims darbai. Manau, kad ir iki dešimtmečio gali. Jau dabar nemažai nutiesiame takų. Automobilių kelių direkcija kasmet nutiesia apie 20 kilometrų, o dar ir savivaldybės nutiesia“, – BNS sakė R. Masiulis.

Šią savaitę pradėtas rengti planas pasiūlys, kaip plėsti dviračių takus ir jais sujungti miestus, turizmo vietas bei lankytinus objektus.

„Iki šiol nebuvo Lietuvoje koordinuotos dviračių takų plėtros, todėl nutarėme rengti Lietuvos dviračių takų plėtros planą, kuris numatytų nacionaliniu lygiu takų vystymo prioritetus ir jie būtų įgyvendinami sistemingai“, – kalbėjo R. Masiulis.

Anot jo, dviračių takai reikalingi ne tik šalies žmonėms, bet ir užsienio turistams, o ypač būtų gerai turėti dviračių taką per visą Baltijos pajūrį.

„Jeigu būtų išvystyta dviračių infrastruktūra, tai, pavyzdžiui, iš Vokietijos girdime daug užklausimų, ar galėtų pajūriu nuo Vokietijos iki Talino važiuoti dviračiu ir vėliau persikelti į Suomiją vokiečių dviračių mėgėjai. Nemažas toks poreikis yra, o pas mus kai kur yra trūkstamos grandys“, - tvirtino susisiekimo ministras.

Jis pridūrė, kad dviračių takų sistemos plėtrai bus naudojamos šalies biudžeto ir Europos Sąjungos (ES) paramos lėšos, tačiau kol kas neaišku, kiek tai gali kainuoti.

Vilniaus savivaldybės transporto bendrovės „Susisiekimo paslaugos“ Tvaraus susisiekimo skyriaus projektų vadovas Antonas Nikitinas BNS teigė, jog Lietuvos dviračių takų plėtros planas turėtų suvienodinti dviračių takų reikalavimus ir ženklinimą.

„Ką tas planas galėtų šiek tiek pagelbėti - tai suvienodinti dviračių trasų reikalavimus ir labai svarbu yra ženklinimas. Galbūt planas numatys krypčių radimo galimybes. Mes tą norime kuo greičiau padaryti Vilniuje, kad dviratininkai žinotų, kur jiems reikia sukti“, - kalbėjo A. Nikitinas.

Pasak jo, planas neturėtų nei trukdyti, nei paskatinti dviračių takų plėtrą sostinėje, nes tai daroma jau dabar.

„Ministerijos tikslas padaryti visos Lietuvos planą, o tai ką mes darome Vilniuje, bus įdėta į tą planą. Pačio plano buvimas ar nebuvimas nei padės ar stabdys dviračių takų plėtrą. Šiemet planuojame nutiesti 12 kilometrų, o kitais metais - dvigubai daugiau“, – sakė A. Nikitinas.

Jo teigimu, Vilniaus savivaldybė ir dabar stengiasi, kad pagrindiniai dviračių takai kuo greičiau būtų sujungti į vientisą sistemą.

„Šiandien Vilniuje takai yra fragmentuoti ir mes dirbame, kad juos sujungtume 2020 metais ir nebūtų staigių tako pabaigų. Planas kažkokios įtakos sujungimui nepadarys Vilniuje. Kituose Lietuvos miestuose ir miesteliuose tai gali paskatinti jungtis“, – kalbėjo A. Nikitinas.

Šiemet Vilniaus savivaldybė dviračių takams išleis apie 3 mln. eurų, o kitų metų investicijos kol kas nėra aiškios.

Panevėžio savivaldybės Strateginio planavimo, investicijų ir biudžeto skyriaus vyriausioji investicijų projektų specialistė Nijolė Janėnienė BNS pranešė, kad dabar mieste yra 92 km dviračiams tinkančių kelių, iš kurių itin geros būklės arba nauji takai tesiekia 10 km. Visi jie įtraukti į 2012 metais sudarytą takų schemą, kuri netrukus, kai bus papildyta planuojamais įrengti takais, virs miesto judumo planu.

„Šis ilgis yra pats didžiausias Lietuvoje. Takai yra sužymėti ženklais. Tuo mes galime pasigirti, skirtingai negu pačia jų kokybe. Dalis dviračių takų sutampa su pėsčiųjų takais, ko kituose miestuose nėra“, – teigė N. Janėnienė.  

N. Janėnienė pripažįsta, kad takų situacija nėra gera, reikalingos investicijos jiems rekonstruoti: „Tačiau visi mieste vykdomi viešosios infrastruktūros projektai yra su dviračių takais, taip kad tvarkysis visa teritorija, o kartu su jais ir takai.“

Tačiau N. Janėnienė abejoja, ar dviračių takų mieste padaugės, įgyvendinant šalies dviračių takų plėtros planą.

„Nelabai manau, kad ilgės, arba labai nedaug, nes jie pakankamai visur numatyti ant pėsčiųjų takų. Gerės tik jų kokybė“, – sakė savivaldybės atstovė.

Dviračių takų plėtros planą per vienerius metus turėtų parengti konsultacijų įmonė „Eurointegracijos projektai“. Automobilių kelių direkcijai jis kainuos 59 tūkst. eurų.

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

ls

2017-10-01   22:19

IP: 78.61.76.125

tik lai nebededa tom trinkelem prie VLRI,baigia uzzelti zole ant taku geiau asfaltuokit kaip prie DEPO

pagrindinės ve.lt temos

2017-10-01   20:26

IP: 37.58.58.206

meras/džiazas ir dviračių takai :)

realiai dviračių takais važiuoja gal max 5% , (o ko gero ir mažiau), o kalbų apie tuos takus kaip apie kokią panaceją ar išganymą :) į darbą mačiau važiuoja keli taupantys žmogeliai, bet tai vienetai, į parduotuvę\polikliniką ir t.t su dviračiu tikrai nenuvažiuosi, taigi, tie takai reikalingi valdininkams kaip akių dūmimas ir darbo veiklos imitavimas kartu su pinigų plovimais. O didžiuotis kad visoje Lietuvoje kasmet nutiesiama 20km dviračių takų tai manau, kad vien pas valdininkų į kiemus privažiavimų daugiau kilometrų nutiesia už mūsų pinigus. Dūdoriui asmeniniai linkėjimai kaip pagrindiniam Klaipėdos žulikui, kad jam volvo prie storos šiknos prikibtų.

Jurgen

2017-10-01   15:36

IP: 86.100.140.236

Jungit kaip norit,bet atskirkit tvoreliu nuo pesciuju taku,kad dviratininkai nebegaletu isvaziuoti i pesciuju dali ir kad pesteji vaikai ir pensininkai negaletu atsirasti ant dviracio tako

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Lietuvos naujienos

Antradienį skėčius reikėtų pasiimti daugelyje rajonų, o artėjant savaitgaliui sugrįš vasariška...

Savaitgalį žadami net 27 laipsniai šilumos nuotrauka, foto

Negalima pripažinti, kad Saulius Sondeckis ir Donatas Banionis slapta bendradarbiavo su KGB....

S. Sondeckis ir D. Banionis su KGB nebendradarbiavo nuotrauka, foto

„MG Baltic“ ir Eligijaus Masiulio bylai pasiekus teismą ima aiškėti daugiau iki...

E. Gentvilas prabilo apie A. Guogos ir E. Masiulio pokalbį: „Nebijai problemų su koncernu?“ nuotrauka, foto

Didžiausia kibernetinių patyčių auka save vadinanti socialinė aktyvistė Monika Levinski (Monica Lewinsky)...

Lietuvoje lankysis Monika Levinski nuotrauka, foto

„Neptūnas“ sutriuškino „Pieno žvaigždes“ nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos „Neptūno“ krepšininkai pademonstravo puikų kovotojų charakterį – trečiąkart įveikė Pasvalio „Pieno...

Buvo karšta ne tik Belgrade, bet ir Klaipėdoje nuotrauka, foto

Sportas, Kai Belgrade Kauno "Žalgiris" kovėsi Eurolygos finalinio ketverto varžybose, tuo pat metu...

Dviejų vaikų mama - pavyzdys dvidešimtmetėms nuotrauka, foto

Sportas, Motinystės rūpesčiai, studijos universitete ir profesionalus sportas - suderinama. Tik reikia pasitelkti...

Mūsų šešiolikmetės merginos - geriausios Lietuvoje nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos Vlado Knašiaus krepšinio mokyklos šešiolikmetės merginos, treniruojamos Ramunės Kumpienės, tapo Lietuvos...

Sportas, Paskelbta prieš 5 val.

Sportas, Paskelbta prieš 6 val.

Sportas, Paskelbta prieš 7 val.

Sportas, Paskelbta prieš 7 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...