Daugkartinis miesto veido darkymas - neišvengiamas

Daugkartinis miesto veido darkymas - neišvengiamas

Mūsų gatvės

Keista logika: vienur - amžinos duobės, kitur brangus
asfaltas gali būti klojamas po keletą kartų

Naujai paklotą ištisinę kelio dangą įstatymai draudžia kasinėti penkerius metus. Deja, dar nesuėjus šiam terminui suardyta nauja Simono Daukanto gatvės danga. Valdininkai prisiekinėja, jog leidimus darbams, per kuriuos reikia ardyti asfalto dangą, išduoda labai to nenorėdami.

Vos prieš metus suremontuota S. Daukanto gatvės kelio atkarpa nuo "Lukoil" degalinės iki K. Donelaičio gatvės vėl užgriozdinta įvairia technika, o gatvės danga suardyta.

Eismas šiame, pasak policijos pareigūnų, ir taip avaringame kelio ruože gerokai apsunkintas - dviem kryptimis važiuojantys automobiliai vargiai beprasilenkia.

Lupti naują ištisinę kelio dangą prireikė dėl sumanytų keisti inžinerinių tinklų. Čia darbuojasi UAB "Klaipėdos inžinerinių tinklų statyba", keičianti pasenusius šiluminius vamzdžius.

Be to, kitoje gatvės pusėje dirba UAB "Grundolita" specialistai iš Vilniaus, atvykę AB "Klaipėdos vanduo" užsakymu - keičiami vandens vamzdynai. Vietomis iškasinėtas Skulptūrų parkas, be to, darbininkai teigia, kad prireiks ardyti ir kitą naujosios dangos pusę.

Miesto gyventojams kyla pyktis ir kartu įtarimas. Apmaudu dėl išardytos naujosios dangos, be to, vienpuse tapusia gatve sunku pravažiuoti, o planuoti nesugebančią miesto valdžią ir vis toje pačioje vietoje brangų asfaltą klojančius kelininkus galima apkaltinti nešvariais, abiem pusėms naudingais susitarimais.

Asfaltas tam, kad jį kasinėtum

"Dar tarybiniais laikais buvo juokaujama, kad asfaltas yra kelio danga, paprastai tiesiama prieš pradedant kasinėjimo darbus" - juokėsi vienas šiluminius vamzdžius keičiantis darbininkas. Kiti juokavo, kad kasinėti tuoj prireiks ne tik vandentiekininkams, bet ir ryšininkams. "Juk visiems užsidirbti reikia", - šmaikštavo darbininkai.

"Mes dirbame AB "Klaipėdos energija" užsakymu, laimėję skelbtą konkursą", - dienraščiui sakė UAB "Klaipėdos inžinerinių tinklų statyba" darbų vadovas Ričardas Cibulskis. Pasak jo, be šiluminių vamzdžių pakeitimo, bendrovė pagal sutarties sąlygas turės grąžinti S. Daukanto gatvei ankstesnį pavidalą - užversti duobes, sutankinti, užpilti skaldos pagrindą.

Kloti asfaltą bei sulyginti gatvės kraštus bendrovė, R. Cibulskio teigimu, samdys "Klaipėdos kelius". Pasak jo, sunku nuspėti, dėl kokių priežasčių šilumos tinklų keitimo darbai nebuvo suplanuoti ir pradėti anksčiau, prieš kelininkams čia patiesiant naują dangą.

Vėl ardys?

Darbus, R. Cibulskio teigimu, bendrovė turėtų baigti šio mėnesio viduryje, kelininkai asfaltą gal paklos iki rugpjūčio 20 dienos. Tačiau atrodo, kad naujoji danga vėl gali būti suardyta ir asfaltu S. Daukanto gatve važiuosime dar negreit.

Pasak AB "Klaipėdos vanduo" Vandenruošos departamento direktoriaus Rimanto Rutkausko, vamzdynų keitimo šalia S. Daukanto gatvės bei Skulptūrų parke projekte lyg ir nebuvo numatyta, kad prireiks ardyti kelio dangą. Tačiau vis gi, pasak direktoriaus, darbų rangovo - UAB "Grundolita" - specialistai sako, jog gatvę kasinėti teks.

Eismas gatve, jo teigimu, dėl to nebus uždarytas. Leidimą darbams pradėti, pasak R. Rutkausko, Šilumos tinklų departamentas duos po rugpjūčio 13 dienos, darbai turėtų būti baigti rugpjūčio 27-ąją.

Žada reikalauti kokybės

Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento Miesto tvarkymo skyriaus vedėja Irena Šakalienė tikina, jog leidimus keisti inžinerinius tinklus S. Daukanto gatvėje Savivaldybė išdavinėjo nenoriai, vis atidėliojo, tačiau vis tiek išdavė. Vedėjos teigimu, buvo laukiama, kol suremontuos H. Manto gatvę, praeis Jūros šventė.

"Gal ir buvo galima anksčiau planuoti, derinti tinklų keitimą su dangos klojimu", - svarsto tik prieš pusmetį vedėja pradėjusi dirbti I. Šakalienė. Viskas, ką dabar galima padaryti, jos manymu, tai iš darbus vykdančių bendrovių reikalauti maksimalios kokybės klojant naują dangą.

Dar viena sąlyga darbų rangovams, pasak I. Šakalienės, - darbus vykdyti vadinamuoju uždaruoju - prastūmimo būdu, kuomet žemė atveriama vienoje kitoje vietoje ir vamzdžiai stumiami po žeme.

Klaipėdos VPK Eismo priežiūros skyriaus pareigūnų teigimu, kol kas nėra pastebėta, kad iškasinėtoje gatvėje, pasunkėjus važiavimo sąlygoms, būtų padaugėję eismo įvykių.

Pasak vyriausiojo budėtojo Zenono Kiudžio, daugiausiai avarijų įvyksta šviesoforo nereguliuojamoje sankryžoje ties "Lukoil" degaline, tačiau šios nelaimės nėra susijusios su dabartiniais darbais S. Daukanto gatvėje.

Evelina KAMINSKAITĖ

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder