Privalomos kaukės ir jokių atsisveikinimų prieš skrydį: nauja skrydžių realybė po koronaviruso

Privalomos kaukės ir jokių atsisveikinimų prieš skrydį: nauja skrydžių realybė po koronaviruso

Po pandemijos atgaivintas aviacijos sektorius bus gerokai kitoks nei anksčiau. Tokias išvadas priėmė Europos ligų kontrolės ir prevencijos centras (ECDC) kartu su ES aviacijos saugumo agentūra (EASA) bendrijos narėms išsiuntusi naujas saugumo gaires ateityje bandant suvaldyti koronaviruso plitimą tarp žmonių.

Portalo „Politico“ gautose gairėse yra pateikiama daugybė pokyčių nuo kai kurių sėdynių lėktuvuose atlaisvinimo, privalomo kaukių dėvėjimo skrydžio metu, draudimo į terminalus patekti neskrendantiesiems ir uždraudimo lėktuvuose eiliuotis prie tualeto.

Avialinijos ir skrydžių operatoriai nekantrauja vėl atnaujinti Europos oro susisiekimą, kuris iš esmės nuo kovo mėnesio buvo priverstas sustoti.

Todėl trečiadienį EK pati išleido plataus spektro kelionių rekomendacijas, tačiau taip pat paragino ECDC ir EASA bendradarbiauti kuriant specifines kelionių lėktuvais taisykles.

Deja, kai kurios siūlomos idėjos bus labai nepopuliarios tarp skrydžius vykdančių kompanijų.

Pavyzdžiui, pagal vieną iš rekomendacijų, „kur pagal keleivių apimtis, kabinos išdėstymą ir balanso reikalavimus yra leidžiama, avialinijos turi užtikrinti, kiek įmanoma didesnį fizinį keleivių sėdėjimo atstumą“.

Nors kai kurios avialinijos, kaip „Lufthansa“ ir „TAP Air Portugal“, šias „tuščios kėdės“ priemones įgyvendino, dauguma skrydžių operatorių priešinasi šiai taisyklei, argumentuodami galimu skrydžių neefektyvumu.

Tačiau rekomendacijose yra susilaikoma nuo griežto reikalavimo palaikyti atstumą tarp keleivių ir teigiama, kad tai daryti reikia tik tada, jei avialinijos geba tai užtikrinti.

Jei atstumo palaikymas negalimas, „keleiviai ir aptarnaujantis personalas lėktuve turi paklusti visoms kitoms prevencinėms priemonėms kaip rankų higiena, kvėpavimo etiketas ir nuolat dėvėti veido kaukę“. Gairės taip pat rekomenduoja palikti dvi priekines eiles tuščias, sukuriant tam tikrą „izoliacinę erdvę“ keleiviams, skrydžio metu turintiems COVID-19 simptomų. 

Gairėse taip pat teigiama, kad temperatūros patikra, kurią yra pasirinkusi visa aviacijos pramonė, „nėra efektyvi aptinkant COVID-19 užsikrėtimą ar sulėtinant pandemijos plitimą“ ir yra „brangi ir neefektyvi priemonė“.

Atmetamas ir vadinamųjų imuniteto nuo COVID-19 pasų naudojimas. Ši priemonė „nėra šiuo metu paremta jokiomis mokslinėmis žiniomis“, nors neatmetama, kad šis požiūris gali pasikeisti ateityje.

Kiek pasikeis ir tvarka skrydžio metu.

„Avialinijos turi įvesti priemones, kurios neleistų keleiviams stotis į eiles pasinaudoti tualetu“, – rašoma dokumente apie priemonę, kurią vienas didžiausių skrydžių operatorių „Ryanair“ jau yra pažadėjęs įgyvendinti.

Galiausiai norintiems atsisveikinti su savo išvykstančiais artimaisiais teks kažkur kitur.

„Patekimas į oro uosto teritoriją turi būti apribotas iki keleivių, aptarnaujančio personalo ir kitų darbuotojų“, – rašoma gairėse, išimtį išskiriant judėjimo negalią turinčių žmonių palydą.

Šios aviacijos rekomendacijos yra neprivalomos, nes sveikatos ar saugumo taisykles įvesti turi teisę tik pačios nacionalinės valstybės, tačiau ES viliasi, kad bendra ir koordinuota prieiga gali padėti greičiau atsigauti visai ties žlugimo riba laviruojančiai skrydžių rinkai. 

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder