Ar motociklais važinėja tik "pikti vyrukai"?

Ar motociklais važinėja tik "pikti vyrukai"?

Odinė apranga, riaumojantys plieno žirgai, stambūs augaloti ir taisykles laužantys vyrai - argi ne toks vaizdas iškyla prieš akis vos pagalvojus apie baikerius? Nors šiuolaikiniai baikeriai gerokai skiriasi nuo savo pirmtakų, kurių tradicinis įvaizdis geriau žinomas iš televizijos ekranų, tokiais save laikančiųjų mažuma, vyrauja tiesiog motociklininkų pavadinimas. Kaip pasikeitė motociklų entuziastų kultūra ir kokie egzistuoja tikri ir mitiniai stereotipai, savaitraščiui „Respublika“ pasakojo Vilkaviškio rajono motociklininkai, praėjusį savaitgalį atidarę vasaros sezoną.

Motociklas - gyvenimo dalis

Kodėl tokios nesaugios priemonės žmonėms apskritai norisi, svarsto daugelis nesusidūrusių ar nesižavinčių motociklais. Juos dar labiau išgąsdins tai, kad motociklizmas yra užkrečiamas, - kartą pabandęs, retas gali nustoti žavėtis. Ir amžiaus riba neegzistuoja. Tai patvirtina tiek daugiau nei keturias dešimtis metų motociklus vairuojantys vyrai, tiek vos kelis mėnesius jais važinėjantys. Tai nereiškia, kad šie žmonės nieko daugiau gyvenime neveikia. Priešingai, jie nesiskiria nuo kitų, dirba kasdienius darbus, turi šeimas, dalyvauja visuomeninėje veikloje. Tačiau Kybartuose (Vilkaviškio r.) iniciatyviai susibūrę „čioperistai“ atskleidžia, kodėl motociklas toks svarbus jų gyvenime: „Pirmiausia tai yra laisvė. Pabuvimas su savimi, gamta, aplinkos kvapais - poilsis ir pramoga. Vėliau tai yra simbolis, jungiantis tave su bendruomene, ir galiausiai tai transporto priemonė.“ Todėl motociklų vairuotojai ieško įvairiausių galimybių ir progų parodyti, kad šis pomėgis niekuo nesiskiria nuo kitų žmonių veiklų, o tinkamai naudojantis netrukdo nei asmeninio, nei aplinkinių gyvenimų.

Laužo ar nelaužo taisykles

Motociklų entuziastai neturi aiškaus skirtumo tarp baikerių ir motociklininkų, vis dėlto save dažniau priskiria ne iš vakariečių kultūros kilusiam baikerių kultui, o suprantamai motociklininkų grupei. Būtent baikerių, kaip taisyklių laužytojų, įvaizdis išlikęs dar nuo istorijoje aprašytų ir dažnai televizijos ekranuose stereotipiškai rodomų plėšikaujančių, konfliktuojančių, ūžaujančių, į gaujas susibūrusių, odiniais drabužiais apsirengusių ir agresyviai motociklais važinėjančių augalotų vyrų. Tačiau retas gebėtų vienareikšmiškai pasakyti, kokių motociklų vairuotojai yra patys nedrausmingiausi, kas dažniau kaltas dėl nelaimingų atsitikimų. Vis dėlto kalbinti motociklininkai pripažino, kad „čioperių“ ir „britvų“ (sportinių motociklų) vairuotojus labiausiai skiria tikslai, o ne amžius, nes vienu atveju norima mėgautis važiavimu, vertinamas patogumas, kitu - greitis, adrenalinas. Visi kalbintieji pripažino ne po vieną kartą susidūrę su nedraugiškais automobilių vairuotojais, nors teigia pastebėję, kad pastaraisiais metais gerėja abiejų transporto priemonių kultūra ir santykiai. Vis dėlto yra du pagrindiniai skirtumai tarp šių vairuotojų grupių. „Pirmas dalykas - bet kurioje pasaulio vietoje prasilenkdami motociklų vairuotojai pasisveikina, o antra - visada sustoja padėti ar bent pasidomėti, kas nutiko. Tai yra be galo vieninga, pagarbi bendruomenė, ko dar tikrai nėra tarp automobilių vairuotojų“, - pasakojo buvęs Vilkaviškio baikerių klubo „Damselfly“ vadovas Ramūnas Kašinskas. Viena aišku, nesilaikančių taisyklių, besielgiančių netinkamai ir neprofesionaliai yra visose gyvenimo profesijose ir srityse, todėl ši ne išimtis: „Jeigu žmogui būdinga elgtis neigiamai, tai nesvarbu, ką jis vairuos ir kuo bus gyvenime.“ Svarstoma, kad tam įtakos galėjo turėti sugriežtintos kelių eismo taisyklės, supratimo gilėjimas.

Puošia ar teršia miestą

Nors nuomonių yra įvairių, Kybartų seniūnas Romas Šunokas, miestelėnams žinomas kaip buvęs aktyvus motociklų vairuotojas, teigė, kad skundų sulaukia mažai. „Kai motociklininkai atrodo tvarkingai, elgiasi neįžūliai ir paiso taisyklių bei bendradarbiauja su bendruomene, dalyvauja šventėse ir akcijose kaip iki šiol, tai tikrai papildo, pagyvina miesto gyvenimą“, - teigė R.Šunokas. Vilkaviškio rajono motociklininkų atidarymo šventėje dalyvavo apie šimtas motociklų vairuotojų. Anot R.Kašinsko, kasmet dalyvių būdavo daugiau, galbūt šiemet lėmė sutapusios kelių kitų renginių datos.

Kybartų klebonas Vaidotas Labašauskas, šventindamas kybartiečius motociklininkus prieš sezono atidarymo šventę, pripažino, kad nemato nieko blogo, jeigu žmonės domisi būtent tokia veikla ir kartu nenusisuka nuo tikėjimo.

Ką veikia motociklininkai

Miestuose ir miesteliuose šalia visuomeninių organizacijų ir bendruomenių buriasi ir motociklininkų bendruomenės, klubai ar pavienės entuziastų grupės. Kybartuose aktyvūs „čioperistai“ Alvydas Dirsė ir Robertas Kaminskas pasakojo, kad motociklai vienija socialiai aktyvius žmones, todėl jų grupelės veiklą jau pastebėjo ir aplinkiniai gyventojai. „Mes nevykdome nuolatinės veiklos, gyvename įprastus gyvenimus, bet norime parodyti, kad motociklus vairuoja normalūs, paprasti, taisyklių besilaikantys žmonės, ir taip kurti teigiamą įvaizdį bei kartkartėmis tuo malonumu pasidalinti su kitais“, - pasakojo vyrai. R.Kašinskas prisiminė, kad baikerių klubas Vilkaviškyje aktyviai prisidėjo socialinėje veikloje, rengė šventes ir puoselėjo savitas tradicijas, kaip ir kiti klubai. Nors priklausymas vienam ar kitam baikerių klubui nėra privalomas, kiekvienas vairuotojas yra atsakingas už kuriamą įvaizdį ir taisyklių paisymą. Todėl ir dabar visuomenėje vyraujantys stereotipai priklauso nuo atskirų motociklininkų, tarp jų visuomet atsiras „gerų ir piktų vyrukų“. Tuo patys galėsite įsitikinti jau šį šeštadienį, kai didžiuosiuose Lietuvos miestuose vyks baikerių vasaros sezono atidarymo šventės.

Parengta pagal savaitraščio „Respublika“ priedą „Gyvenimas“

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder