Anonsų kūrimo menas...

Už kadro

"Tai filmas, kuriame sukviestos ryškiausios kino pasaulio žvaigždės"... "Pasigrožėkite gėrio pergale prieš blogį"... "Mūsų laidoje virs aistros"... "Teisingumas turi naują tarną"... "Šis serialas toks naujas, kad jį žiūrėsime kartu su jumis"... Štai tokiomis frazėmis prie ekranų žiūrovus vilioja televizijos. Anonsas - tarsi dailus dovanų maišelis, turįs suintriguoti žiūrovą žvilgtelėti, kas jo viduje.

Kaip bet kokiai prekei, taip ir naujam filmui ar laidai reikia reklamos. "Anonsas turi būti emocingas, ryškus, patrauklus. Jis turi sudominti, pritraukti, pakviesti žiūrėti", - tvirtina televizijos anonsų kūrėjai.

Anonsus kuria nedidelės komandos: 4-6 žmonės - redaktoriai, režisieriai, montuotojai.

TV3 Savireklamos skyrius gali pasigirti esąs tarptautinis: per jo rankas kasmet pereina apie 1400 filmų. 5-6 žmonės anonsus kuria televizijoms Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. "Turime labai didelį darbo krūvį, - pastebi TV3 Savireklamos skyriaus vadovas Laimis Benys. - Kartais norisi padaryti geresnių, įdomesnių darbų nei dabar."

Filmų, serialų ir daugumos įvaizdinių klipų kūrimui LNK televizijoje vadovauja savireklamos prodiuseris Paulius Virbickas, TV1 televizijos rubrikos "Kino pavasaris" vedėjas. Pernai vienas jo darbų - sezono filmų klipas "Jeigu tobulas filmas truktų minutę" - laimėjo prestižinius apdovanojimus abiejose Atlanto pusėse - sidabrą pasauliniuose "Promax" reklamos ir marketingo apdovanojimuose Niujorke bei auksinę "Golden Drum" statulėlę Slovėnijoje, Portorože.

Anonsų kūrimo procesas visose televizijose vyksta panašiai: programų skyrius maždaug mėnesiui į priekį sudaro planą. Tuomet atrenkami filmai ar laidos, kurias vertėtų anonsuoti. Filmai pradedami anonsuoti maždaug prieš savaitę, naujas serialas - prieš porą, naujo sezono pristatymas pradedamas rodyti dar anksčiau.

Filmai, laidos peržiūrimi, anonsams parašomi tekstai, atrenkami efektingi vaizdai klipams, išrenkama muzika. Visa tai pereina montažinės malūną, ir štai - naujas anonsas jau pasiruošęs vilioti žiūrovus.

Prisidėjo prie SKAMP'ų sėkmės

"Anonsai prasideda nuo idėjos. Idėjos unikalumas, manau, ir lėmė apdovanojimus klipui "Jei tobulas filmas truktų minutę", - sakė P. Virbickas. - Sugebėjimas sudominti - gero anonso bruožas. Anonsas - lyg koncentruota laida, kur parinktos tinkamos frazės, vaizdo medžiaga."

Anonsų kūrėjai tvirtina, kad anonsų klipuose svarbus ir garsas, ir vaizdas. "Kartais būna statiškų, draminių filmų, tada, žinoma, svarbesnė muzika bei tekstas. Lengviausia sukurti trilerio ar komedijos anonsą, kur nesunku atrinkti įdomių kadrų", - teigė Baltijos televizijos anonsų redaktorė Eva Giršaitė. Kartais, kuriant anonso klipą, nereikia daug kadrų, pakanka juokingos frazės, linksmo dialogo nuotrupos, kaip Baltijos televizijoje buvo daroma pristatant serialą "Mentai".

L. Benys sakė, jog būna malonu iš žiūrovų sulaukti gerų atsiliepimų apie anonsus. TV3 sulaukia daug įdomių reakcijų dėl anonsų muzikos. "Muziką imame iš muzikinių bibliotekų arba, pasitarę su autoriais, naudojame originalias dainas. Pavyzdžiui, kalėdinius anonsus leidome su "SKAMP'ų" dainomis. O po "Radiocentro" apdovanojimų šypsomės į ūsą, kad ir mes prisidėjome prie jų sėkmės juose", - teigė L. Benys.

"Apsimeluoti - negerai"

E. Giršaitė pastebi, kad žmonės dažnai sako, kad anonsas įdomus, o pats filmas - nelabai. "Taip yra todėl, kad pabrėžiamos geriausios jo savybės", - sakė redaktorė. O TV3 anonsų kūrėjai stengiasi, kad taip neatsitiktų. "Labai negerai apsimeluoti. Jei filmas nieko vertas, tai labai ir nesistengiame prikviesti žiūrovų, kad jie nenusiviltų", - sakė L. Benys.

Kuriant anonsą, dėmesys atkreipiamas į laidoje dalyvaujančią skandalingą asmenybę, į filme vaidinančią kino žvaigždę. Kartais tai savaime tampa filmo reklama, o anonse aptarinėjamas ne filmas, o tos žvaigždės gyvenimas ir asmenybė. "Jei filme vaidina A. Švarcnegeris, tai filmo net anonsuoti nereikia. Žinomas aktorius savaime nulemia filmo kokybę", - pastebėjo L. Benys.

"Pokštaujantys" anonsai

"Anonsų kūrimo procese taisyklė tik viena: kad jis neliktų nepastebėtas", - teigė E. Giršaitė. "Mūsų darbo paslaptis - turėti gerus filmus. Geriausia - per daug nedailinti ir apie filmą pasakyti tiesą", - sakė L. Benys. "Novatoriškumas, nenuvalkiotos frazės - tai svarbiausia", - tvirtino P. Virbickas.

Kartais anonsų kūrimo procese taikomi neįprasti metodai. Baltijos televizijoje buvo keletas laidos "Mūsų gyvūnai" anonsų, kuriuose visai nereikėjo teksto. Žvejo prie ežero ar čiauškančios papūgėlės vaizdą papildydavo tik užrašas: "Jie visada su mumis".

TV3 darbuotojo L. Benio manymu, negerai transliuoti daug nestandartinių dalykų. "Jie kelia sumaištį ekrane. Nors kartais pasitaiko "pokštaujančių" anonsų jaunimo filmams ar komedijoms", - sakė jis. Tačiau P. Virbickas prioritetą skiria tik originaliems anonsų klipams. "Nukrypti nuo normos reikia visuomet, ir mes sąmoningai stengiamės tai daryti. Nepamiršdami padorumo ir gero skonio, savaime suprantama", - teigė jis.

Laidų anonsus, išskyrus pirktines užsienio laidas bei realybės šou, dažniausiai kuria patys laidų autoriai. Neretai jiems "sufleruoja" Savireklamos skyrių darbuotojai. Kartais anonsuotojams tenka suktis ir iš tokių situacijų: laidos anonsą tenka daryti 3-5 dienos iki jos pasirodymo, o "degančią" medžiagą laidos kūrėjai žada nufilmuoti tik paskutinę naktį...

"Laidų anonsai geresni nei pačios laidos"

Gatvėje sutiktų klaipėdiečių teiravomės, ar jie žiūri televizijos laidų ir kino filmų anonsus bei ką apie juos mano.

Laima

Nežiūriu nei laidų, nei kino filmų anonsų. Mane domina dokumentiniai filmai. Ar tie anonsai geri - nežinau. Jei juos rodo, tikriausiai reikalingi.

Liucija

Kartais žiūriu. Anonsai išsamiai atskleidžia laidų ir kino filmų turinį. Man nėra tekę jais nusivilti.

Birutė

Kino filmų anonsų nežiūriu. Laidų anonsus - tik retkarčiais. Manau, kad reklaminių klipų apie filmus visiškai nereikėtų kurti. Jie užima daug eterio laiko, be to, filmų aprašymus galima perskaityti laikraštyje. Kai juos rodo, perjungiu kanalą arba išjungiu TV.

Visai neseniai anonsavo laidą apie tą, aiškiaregę gruzinę. Pagalvojau - būtinai pažiūrėsiu. O kai pamačiau laidą, nusivyliau - tikėjausi, kad ji bus įdomesnė. Pasitaiko, jog anonsai būna geresni nei laidos.

Silvija

Retai žiūriu lietuviškas televizijas - jos neįdomios, prasta laidų kokybė. Laidų anonsai irgi neįdomūs. Visai neseniai reklamavo "Radiocentro apdovanojimus". Reklama išpūsta, o pats renginys baisus - žiūrėti neįmanoma. Perdedu. Žiūrėti galima. Atlikėjai visai nieko, tik laidų vedėjai... Nežinau, iš kur juos tokius traukia?..

Irina

Man patinka visų televizijų kuriami anonsai. Nieko nuostabaus, jog anonsai geresni nei laidos - reikia kaip nors žiūrovą sudominti. Dažnai pasitaiko, jog anonsas reklamuoja batus, o laidoje kalba apie ratus. Dėl anonsų trukmės priekaištų televizijos darbuotojams neturiu. Tik labai daug reklamų...

Stasys

Jei pagirsiu vieną televiziją, įsižeis kita, - juokiasi. - Man patinka "Balticum" televizijos kuriami anonsai. Tik labai jau ilgi ir dažnai kartoja. Suprantu, tai - komercija...

Rima ČELIAUSKAITĖ

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder