Baroti galerijoje - paroda, skirta prasidedančiam 25–ajam Klaipėdos pilies džiazo festivaliui

Baroti galerijoje - paroda, skirta prasidedančiam 25–ajam Klaipėdos pilies džiazo festivaliui

Birželio 5 d., trečiadienį, 18 val. BAROTI galerijoje (Aukštoji g. 12, Klaipėda) atidaroma paroda, skirta prasidedančiam 25–ajam Klaipėdos pilies džiazo festivaliui.

Galerijoje bus pristatyta muzikuojančio dailininko Viktoro Paukštelio tapybos darbų paroda „Ornitologo sapnas“.

Parodoje Viktoras Paukštelis pristato 2017-2019 metais kurtą tapybos darbų seriją. Jos pagrindinis motyvas – paukštis. Kūrybinio proceso metu tapytojas tarsi ornitologas stebi paukščius skirtingose situacijose, būsenose ir būviuose. Paukščio įvaizdį savo kūryboje Viktoras interpretuoja ir varijuoja, paveikslo motyvu gali tapti negyvas paukštis, nuo medžiotojo besislepiantis paukštis ar ženkliškas paukščio kūno kontūras-žemėlapis. Tapytojui svarbi ne tik pati paukščio kaip konkretaus motyvo ar gyvo organizmo struktūra ir forma. Tapydamas jis tarsi susitapatina su tapomu objektu ir, pasitelkdamas kūrybinį dvigubo stebėjimo metodą, tyrinėja, apmąsto save. Paukščio motyvo pasirinkime galima įžvelgti ir simbolišką paralelę su paties tapytojo pavarde. Viktoras savotiškai ironizuoja autoportretą ir savirefleksiją, pasitelkdamas homonimišką žodžių žaismą – Paukštelis-paukštis.

Tapydamas V. Paukštelis siekia ne tik tiesioginio, anatomiškai tikslaus paukščio atvaizdavimo – panašumo. Jam svarbi būsena, kurią sukelia tapomo paukščio įvaizdis. Tapydamas Paukštelis eksperimentuoja su dažo konsistencija, koliažuoja akvareliškai nulietus plotus, eskizišką piešinį su pastoziškais potėpiais, ištapytomis detalėmis. Tai galima sieti su paukščio kaip gyvo organizmo, kurį sudaro tiek griaučiai, tiek lengvos, virpančios plunksnos bei vidaus organai, struktūra. Kiekvienam paukščio motyvui Viktoras sąmoningai renkasi skirtingą tapybinę raišką – nuo realistiškos iki redukuotos, suvestos į linijinį piešinį. Tuo tapytojas siekia pabrėžti, jog kiekvienas motyvas reikalauja skirtingo tapybinio sprendimo.

Paukšteliui svarbus kultūrinis-istorinis kontekstas, jis apmąsto ir tikrumo bei autentiškumo klausimus. Galima sakyti, kultūrinė atmintis, tapusi asmeninės atminties dalimi, skatina jį kurti, tapyti. Jam tapyba – kaip vaistas, kuris ir gydo, ir sukelia priklausomybę. Kaip teigia pats autorius: „tapyba ne tiek vis giliau gramzdina ir slegia, kiek padeda suvokti, jog plačiąją prasme kuriu kontekste su meno istorija ir kultūrine atmintimi bei atskleidžia neišvengiamybę nuo to atsiriboti. Tapydamas negyvą paukštį negaliu jo nutapyti visiškai „autentiškai”, „tikrai”. Nes žinau, kaip jį jau yra nutapęs Chardinas ar Borremansas. Mano nutapytas paukštis jau tam tikra prasme perima jų nutapytų paukščių energetiką“.

Parodoje pristatoma tapybos darbų serija – tai tarsi istorija be siužeto, tačiau atskiros jos detalės sukuria vientisą pasakojimą, kuris primena iš ekspedicijos grįžusio ornitologo sapnų atplaišas.

Parodos atidarymo metu autorius pamalonins žiūrovus ir savo muzikiniais gebėjimais....

Paroda BAROTI galerijoje veiks iki liepos 4 d.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder