Steponas Januška: Lietuvai "Eurovizijoje" trūksta savireklamos

Steponas Januška: Lietuvai "Eurovizijoje" trūksta savireklamos

Grupės „Studija“ vokalistas, klarnetininkas, kompozitorius, džiazo vokalo pedagogas Steponas Januška teigia, jog šių metų „Eurovizijos“ atranka Lietuvoje buvo geras televizinis šou, tačiau tai ir buvo kone pagrindinis tikslas - geros dainos ir atlikėjo parinkimas liko antrame plane.

„Televizijos šou prasme tai buvo teisingas sprendimas, bet nelabai matau ryšio su tuo, ką mes siųsime į „Euroviziją“. Nors į balsavimą buvo įtraukti ir tarptautiniai ekspertai, bet visi, ko gero, pastebėjo, kad labai dažnai jų nuomonė vos ne iš esmės skyrėsi nuo lietuviškos komisijos nuomonės. Tai irgi turėtų kelti tam tikrų klaustukų. Galbūt reikėjo, kad užsienio ekspertai labiau pakomentuotų savo sprendimus. Galų gale publikos balsavimas buvo nenuspėjamas ir vėl nežinia, kas už to slypi, kodėl taip yra“, - teigia S.Januška.

Atstovą „Eurovizijoje“ visi sieja su Lietuva. S.Januškos teigimu, ir Vyriausybė, ir Kultūros ministerija turėtų į tai žvelgti gerokai rimčiau ir kaip sportininkams, kurie atstovauja Lietuvai, skirti pinigų Lietuvos atstovams „Eurovizijoje“. Šiemet televizijos žiūrovų pagalba Vilijos palaikymo koncerte buvo surinkti daugiau nei 48 tūkstančiai litų. Praėjusiais metais Andriaus Pojavio palaikymo koncerte buvo surinkta daugiau nei 30 tūkstančių litų. „Tie pinigai, manau, yra lašas jūroje. Artistą mes turime išsiųsti ne iš skurdumo ir stengtis įdėti daugiau valstybės lėšų, kad pasirodymas būtų maksimaliai gerai parengtas ir kad po jo visi žinotume maksimaliai prisidėję prie šito atlikėjo sėkmės. O visa kita, žinoma, yra loterija“, - teigia muzikantas.

„Eurovizijoje“ taip pat svarbi reklama, prisistatymas Europai dar prieš tarptautinį konkursą. Jau kelerius metus Lietuvos atstovai važiuoja į reklaminius koncertus Olandijoje, tačiau, S.Januškos manymu, į vadybą, į savireklamą turėtų būti sutelktas dar didesnis dėmesys. „Geras, bet nežinomas kūrinys turi tikrai mažiau šansų už tuos, kurie gerokai anksčiau pradeda skambėti visoje Europoje. Tos kelionės po kitas šalis, dainos patekimas į tarptautinę žiniasklaidą turėtų būti gerokai ankstyvesnis, kad spėtų visos įmanomos Europos šalys susipažinti su kūriniu. Tokios yra pramogų verslo taisyklės. Manau, visas leistinas reglamento laikas turi būti maksimaliai išnaudotas savireklamai“, - sako S.Januška.

Kaip Vilija atrodys tarp spalvingų „Eurovizijos“ atlikėjų - transvestito iš Austrijos ir rokerių iš Suomijos, - prognozuoti sunku. Tačiau, muzikanto S.Januškos manymu, tokios asmenybės pritrauks papildomo dėmesio prie ekranų: „Žiūrovai neišjungs televizoriaus laukdami kito neįprasto pasirodymo, o kartu atkreips dėmesį į Viliją“.

„Eurovizija“ yra dainos konkursas. Parinktą dainą turi gerai atlikti vokalistas. Pasak S.Januškos, labai svarbus ir kompozitoriaus darbas: „Kiekvienas kompozitorius tikisi, kad jo daina laimės. Aš laikausi tokios nuomonės, kad daugiau šansų turėtų kūrinys, kuris pretenduoja į šlagerį. Jeigu girdžiu kūrinį, kurio įsimintinas skambesys, tai manau, kad jo šansai yra didesni net už sudėtingų kūrinių galimybes. Daina „Attention“ - geras, tinkamas eurovizinei scenai kūrinys, tačiau ši daina, mano nuomone, nepretenduoja į šlagerį. Nors nesakyčiau, kad tai yra blogas pasirinkimas“.

Metai iš metų dalyvaujame „Eurovizijos“ konkurse, tikėdamiesi laimėti. O ar tai kada nors įvyks? S.Januškos manymu, atsižvelgiant į latvių ir estų patirtį, Lietuvos laimėjimas įmanomas: „Manyčiau, Lietuva galėtų įgyvendinti visas „Eurovizijos“ užduotis. Juo labiau žinant, kad „Euroviziją“ konkrečioje šalyje rengia ne tik vietos prodiuseriai ir režisieriai, bet ir visa tarptautinė komanda, kuri turi didžiulę patirtį“.

Parengta pagal dienraščio „Respublika“ priedą „TV publika“

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder