"Kai pirmą kartą atsiverčiau natas, nieko nesupratau..."

"Permainų muzika"

Pjero, komjaunuolė, lakštingala, - į šiuos vaidmenis bandė persikūnyti priešpaskutinio festivalio "Permainų muzika" koncerto "Mėnulio Pjero" herojė solistė Skaidra Jančaitė.

"Aš - ne herojė. Herojė yra muzika, o mes ją tik žaidžiame", - per susitikimą prieš koncertą sakė solistė.

Pirmadienio koncerte ji dainavo ir prancūziškai, ir rusiškai, ir lietuviškai, ir vokiškai. Ji varžėsi su fleita Alberto Ruselio kūrinyje "Lakštingalėle, mano širdele". Atlikdama satyros meistro Dmitrijaus Šostakovičiaus šmaikščias ir teatrališkas "Satyras" pagal Sašos Čiornyj tekstus, solistė išnaudojo ir aktorinius sugebėjimus: tapo darbo liaudies atstove - komjaunuole.

Reikalauja sportinio azarto

Pasak muzikų, A. Šionbergo "Mėnulio Pjero" - vienas sudėtingiausių muzikos kūrinių. Klaipėdos koncertų salėje koncertavusi grupė - pirmoji Lietuvoje atlikusi šį kūrinį.

"Mėnulio Pjero" - tai žaidimas. Čia sudėtos vaikystės svajonės, prisiminimai ar tai, kas net neišlieka atmintyje. Pjero yra ir vagis, ir skalbėja, jis - ir bažnyčioje, ir kartuvėse..." - pasakojo S. Jančaitė.

Režisierė ir aktorė Birutė Marcinkevičiūtė vokiškai atliekamus kūrinio tekstus perskaitė lietuviškai. Klausytojai vietoj vieno kūrinio girdėjo net du - kiekvieną dalį ji pasakojo tarsi atskirą istoriją, tekstui suteikė savito šarmo. "Visi tekstai - kaip muzika. Kai pamačiau Šionbergo tekstą, panorau "sudainuoti" šį kūrinį lietuviškai", - sakė ji.

Pasak dirigento Roberto Šerveniko, išmokti diriguoti šį kūrinį sunku. "Kai toks mažas - tik aštuonių žmonių - ansamblis, dirigentui nėra kur pasislėpti, - pajuokavo dirigentas. - Kūrinyje yra begalė niuansų, kuriuos reikia aiškiai išreikšti. Miniatiūras atlikti daug sudėtingiau nei didelės apimties kūrinį. Kuo labiau grimzti į tą kūrinį, tuo lengviau išreikšti ekspresiją."

Koncertas buvo savotiškas išbandymas ir klausytojams - sakoma, kad pirmą kartą šį kūrinį girdėti sunku ir klausyti jo reikia pasiruošus...

"Gaila, kad neteko dirbti su Šionbergu, - apgailestavo S. Jančaitė. - Su pirmąja dainininke jis dirbo šimtą repeticijų. Nežinau, ar pasiekiau tai, ko norėjo kompozitorius. Norėčiau to paklausti."

Pianistas Sergejus Okruško patikslino, kad A. Šionbergas prieš koncertą su muzikantais repetuodavo 65, prieš įrašą - 120 repeticijų. "Tai - kūrinys, kuris reikalauja sportinio azarto, - tikino muzikantai. "Kai pirmą kartą atsiverčiau natas, nieko nesupratau. Todėl pagalvojau, kad turėtų būti labai įdomu", - sakė kūrinio atlikimo iniciatorė S. Jančaitė.

Nuotraukos - koncerto dalis

Solistė S. Jančaitė pirmadienį ne tik dainavo, bet ir atidarė fotografijų parodą "Diptikai", kurioje fotografė mato sąsajų tarp Čikagos, Sietlo, Nidos vaizdų...

Fotografuoti ji pradėjo prieš devynerius metus. "Visi sugebame fotografuoti - tereikia nuspausti mygtuką", - šypsojosi solistė ir fotografė.

Ji teigė siekianti menų sintezės, tad draugams paskatinus ištraukė savo fotografijas į dienos šviesą - pradėjo jas naudoti kaip dekoracijas savo koncertuose. "Jos labai papildo programą. Ši "Diptikų" ekspozicija gimė kartu su "Mėnulio Pjero", - sakė S. Jančaitė.

Rima ČELIAUSKAITĖ

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder