"Jei Muzikinis teatras sugriūtų - gal niekas jo ir nepasigestų..."

"Jei Muzikinis teatras sugriūtų - gal niekas jo ir nepasigestų..."

Jaunas menininkas

Jauno operos solisto Mindaugo Rojaus kelias į profesionaliąją sceną - netradicinis. Dar studijuodamas jis laimėjo Eugenijaus Onegino vaidmens atrankos konkursą ir iš karto buvo pakviestas dirbti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre.

Per porą metų jis jau sukūrė penkis vaidmenis. O kitą savaitę atliks vieną iš pagrindinių Kunigaikščio Ibsheimo Gindelbacho vaidmenį teatro premjeroje J. Štrauso operetėje "Vienos kraujas".

Kada nusprendėte tapti operos dainininku?

Jeigu vaikystėje, paauglystėje kas nors man būtų pasakęs, kad būsiu dainininkas, nebūčiau patikėjęs, tik nusijuokęs. Tik vyresnėse klasėse muzikos mokytoja pasiūlė padainuoti viename konkurse. Pabandžiau - pasirodo, kad ir balsą turiu. Vėliau kita dėstytoja pasiūlė studijuoti Stasio Šimkaus konservatorijoje. Taip ir pakrypo mano likimas.

Pradėjęs dirbti teatre supratau, kad man patinka būti scenoje. Ypač patinka ką nors komiško vaidinti, ką nors naujo atrasti. Todėl man artimesnis yra operetės, ne operos žanras.

Tai žaismingas, romantiškai įsimylėjusio Ridikėlio vaidmuo "Bulvinėje pasakoje" pačiam labiau patiko nei dramatiškas Eugenijus Oneginas?

Tikrai taip.

Kuo įdomus kunigaikščio vaidmuo, kurį ruošiate šiuo metu premjeriniam spektakliui "Vienos kraujas"?

Tas kunigaikštis toks sutrikęs, kad nežino, ką myli. Per tris operetės veiksmus jis sukasi vis su kita moterimi. Paprastai šį vaidmenį kuria vyresni aktoriai, įprastas kunigaikščio įvaizdis yra kvaištelėjusio senuko, kuris nesusigaudo, kas prie ko. O pagal Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro pastatymo režisieriaus R. Kaubrio sumanymą man tenka kurti senbernio su "nuvažiavusiu stogu" charakterį. Tai įdomu.

Ar turite svajonių vaidmenį?

Svajonė mano - liepos mėnesį išvažiuoti į tarptautinį Belvederės solistų konkursą Vienoje. Atrankinis jo etapas vyksta Jūrmaloje. Šiuo metu su dėstytoju Eduardu Kaniava rengiame pasirodymo programą. Jau vieną kartą dalyvavau šiame konkurse, bet tik Jūrmaloje. Vėliau nesurinkau pinigų konkursui Vienoje, o ir mano parengta programa, pasak E. Kaniavos, nebuvo konkursinė.

Kodėl taip trokštate sudalyvauti šiame konkurse?

Dalyvavimas šiame konkurse atveria tarptautinę muzikos erdvę, galimybes būti pakviestam į kitus teatrus. Norėčiau dainuoti, pavyzdžiui, Prancūzijoje, nes mokykloje mokiausi prancūzų kalbą.

Norite pabėgti iš Klaipėdos?

Svarstau tokią perspektyvą, nors Klaipėdos muzikinis teatras nenori manęs išleisti.

Esate vienas iš nedaugelio jaunosios kartos solistų Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre. Kodėl, jūsų manymu, teatre trūksta jaunų žmonių?

Kas gali ir nori dirbti šį darbą - tas ir dirba, tačiau dauguma jaunų žmonių ieško kitokių galimybių, nes atlyginimas teatre - nėra atlyginimas: 1300 litų ir už kiekvieną spektaklį prisideda po 50, 100 litų. Argi jaunas žmogus su tokiomis pajamomis gali įsitvirtinti? O darbas rytais, vakarais, savaitgaliais. Tik vienas pirmadienis laisvas.

Mano paties brolis ir sesuo dirba bei gyvena Airijoje. Namuose liko viena mama. Aš tik grįžtu laisvadieniais, aplankau ją.

Iš gimtųjų Darbėnų Į Klaipėdą atvykote prieš šešerius metus. Studijavote S. Šimkaus konservatorijoje, šiemet baigiate bakalauro studijas Klaipėdos universitete. Kodėl ne Vilniuje?

Bandžiau stoti į Vilniaus muzikos akademiją, į V. Prudnikovo klasę, tačiau neįstojau. 10 žmonių priėmė į kursą, o aš likau 11. Neįstojau, ir tiek to. Po metų pertraukos įstojau studijuoti į Klaipėdos universitetą.

Galbūt baigus studijas sostinėje tiesesnis kelias į Nacionalinį operos ir baleto teatrą?

Nemanau. Visuose teatruose yra savi pažįstamų klanai. Man čia kažkaip pasisekė, kad po Eugenijaus Onegino perklausos pasirašiau darbo sutartį su teatru ir niekas neišvarė.

Kaip jūs vertinate Klaipėdos muzikinio teatro "klaną" sujudinusias permainas, su buvusia teatro vadove A. Žigaityte-Nekrošiene susijusius skandalus? Kaip jie paveikė teatro kūrybinį darbą?

Mažiau suksi galvą - geriau miegosi. Visi tie skandalai - daugiau vadovų bėdos, o kolektyvas susikoncentravęs prie savo darbo. Taip, žinome, kas vyksta ir, manau, 90 procentų kolektyvo nepageidauja, kad ta ponia grįžtų į teatrą.

Daugelis teatrų darbuotojų paprastai dirba dar ir pedagoginį darbą arba užsiima individualia kūryba - rengia koncertines programas, leidžia kompaktines plokšteles. O jūs?

Bendradarbiauju su Kretingos meno mokyklos kolektyvu "Lyra". Nemažai koncertuojame, esame išleidę vieną kompaktinę plokštelę, į kurią įrašėme įvairių operečių ištraukas.

Norint užsiimti pedagogika bakalauro studijų nepakanka, reikia dar įgyti magistro laipsnį. Klaipėdos universitete šios pakopos studijų kol kas nėra. Ar studijuoti Vilniuje - dar nenusprendžiau.

Kokia jūsų nuomonė apie Klaipėdos kultūrinį gyvenimą?

Kruta, vyksta kažkas, bet štai uždarė Dramos teatrą ir niekas su plakatais nepiketuoja prie jo dėl teatrinio bado. Taip ir jei Muzikinis teatras sugriūtų - gal niekas jo ir nepasigestų...

Sutinkate su nuomone, kad Klaipėda yra kultūrinė provincija?

Ne. Klaipėdos muzikinio teatro solistai yra ne ką blogesni už Vilniaus, tačiau žmonėms reikia žvaigždžių. O Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras turi daugiau galimybių žvaigždes pasikviesti ir jas pateikti, tai taip pat - labai svarbu. Juk įvaizdis, vaizdas dabar yra viskas.

Dosjė

  • Mindaugas ROJUS - solistas dainininkas
  • Gimė 1981 m.
  • Studijavo chorinį dirigavimą (dėst. A. Purlienė) ir solinį dainavimą (dėst. V. Balsytė) Klaiipėdos Stasio Šimkaus muzikos mokykloje,
  • 2001 - 2002 m. parengiamosiose studijose Lietuvos muzikos akademijoje (prof. V. Prudikovo klasėje).
  • Nuo 2004 m.studijuoja Klaipėdos universiteto Menų fakulteto Dainavimo katedroje (dėst. M. Gylys, E.Kaniava)
  • Nuo 2006 m. Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro solistas.
  • Vaidmenys: Oneginas (P. Čaikovskio "Eugenijus Oneginas", 2006 m.), Solistas ("Štrausiana", 2006 m.), Žermonas (G. Verdi "Traviata" 2007 m.), Markizas Aristidas de Fobla (P. Abrahamo "Balius Savojoje", 2007), Ridikėlis (A. Kučinskas "Bulvinė pasaka", 2007 m.)
  • Rengia Kunigaikščio Ibsheimo Gindelbacho vaidmenį Johano Štrauso operetėje "Vienos kraujas". Premjera kovo 29 d.

Jurga PETRONYTĖ

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder