Spąstai skrajojantiems motociklininkams

Spąstai skrajojantiems motociklininkams

Vieša paslaptis, kad tik gale esančio valstybinio numerio išskirtinumas motociklininkams dažniausiai praverčia važiuojant pro greičio matuoklius, į kuriuos galima nekreipti jokio dėmesio. Tačiau atsirado spąstai ir jiems sugaudyti.

Gegužę Lietuvos automobilių kelių direkcija pradėjo eksperimentą, kurio pirmieji rezultatai iškalbingi. Nuo liepos 1 d. sostinėje, ties Gariūnais, stovintis greičio matuoklis pradėjo fiksuoti ne tik atvažiuojančių, bet ir nuvažiuojančių transporto priemonių greitį.

Per mėnesį matuoklis demaskavo 414 nedrausmingų vairuotojų, tarp kurių buvo 156 motociklininkai.

Motociklininkai drąsūs, nes tampa tik žinodami, jog bus užfiksuoti jų motociklų valstybiniai numeriai yra tik gale. Matuojant greitį iš priekio, to padaryti neįmanoma, nes numerio motociklo priekinėje dalyje nėra. Paklaustas, ar nebūtų paprasčiau įteisinti būtinybę tvirtinti valstybinį numerį ir ant motociklų priekinės dalies, Lietuvos kelių policijos tarnybos viršininkas Vytautas Grašys vakar „Vakaro žinioms“ sakė nepamenantis, kad toks klausimas būtų oficialiai svarstytas.

„Nežinau nė vienos Europos valstybės, kurioje yra reikalavimas motociklų priekyje turėti valstybinius numerius. Vietos jam pritvirtinti priekyje nėra numatę ir motociklų gamintojai. Prieš priimant tokius sprendimus pirmiausia reikėtų išsiaiškinti jų reikalingumo priežastis ir kokio efekto galėtume laukti. Nemanau, kad būtų racionalu tapti vienintele tokį reikalavimą turinčia Europos valstybe. Tuo labiau kad jei ateityje greičio matuokliai galės fiksuoti greitį tiek iš priekio, tiek iš galo, šis klausimas bus kaip ir išspręstas“, - svarstė V.Grašys.

Jo teigimu, daug svarbiau kalbėti apie motociklininkų kultūrą ir jų dalyvavimą saugiame eisme.

„Reikia kelti motociklininkų sąmoningumą. Tai duos daugiau naudos nei prievarta. Žmogus turi pats sąmoningai suvokti, kad saugus greitis reikalingas ne tik aplinkiniams, bet pirmiausia jam pačiam“, - neabejojo V.Grašys.

Asociacijos „Lietuvos motociklistų klubas“ prezidentas Mantas Televičius tvirtina, kad motociklininkai numerio priekyje nenori tikrai ne dėl galimybės išvengti greičio viršijimo pažeidimo užfiksavimo.

„Reikėtų pasižiūrėti, kokios tendencijos yra Europoje. Kad ir kaip būtų, tai yra kažkokių negamyklinių elementų, kartais net trukdančių, montavimas. Absoliuti nesąmonė, kad motociklininkams tai naudinga dėl galimybės viršyti greitį. Ne transporto priemonės problema, kad negalima nuskaityti jos numerio, o įrangos. Jei institucijos nesugeba tinkamai pasiruošti, tai neturėtų būti užkraunama ant transporto priemonių valdytojų galvos ir verčiama jas modifikuoti, gadinant vaizdą bei kitas savybes. Labai stereotipiška ir nesąžininga mąstyti, kad būtent motociklai yra blogis ir tik jų vairuotojai yra pažeidėjai. Mes patys stengiamės kolegas ugdyti sakydami, gal tu sustok, palauk, nelėk. Čia gali padėti tik švietimas. Ir iš dalyvaujančių mūsų renginiuose žmonių elgesio matau, kad jie tampa vis sąmoningesni ir supranta, jog reikia važinėti saugiai ir tvarkingai“, - sakė M.Televičius.


Bronius Kazlauskas, Automobilių vairavimo mokyklos vadovas, buvęs automobilių ralio sporto meistras:

Valstybinis numeris motociklo priekyje - idėja įdomi. Bet niekur kitur pasaulyje tokio dalyko nėra. Juk ir gamintojai to nedaro. Manau, pirmiausia policija turėtų prigriebti motociklininkus, kurių motociklų galiniai numeriai yra beveik horizontalūs, neįmanomi įžiūrėti. O fiksuoti galinius numerius jokia čia naujiena. Dar Sovietų Sąjungos laikais tai buvo nuolat daroma.

Mano nuomone, veiksmingiausios priemonės prieš Kelių eismo taisykles pažeidinėjančius motociklininkus - griežtesnė kontrolė ir didesnės baudos. Už pažeidimus, ypač greičio viršijimą, motociklininkus reikėtų bausti griežčiau nei automobilių vairuotojus. Motociklas yra keliantis didesnį pavojų ir blogiau matomas kitiems eismo dalyviams. Jie atsiranda kaip iš niekur, lenkia iš abiejų pusių. Sustojus sankryžoje, jie būtinai važiuos tarp mašinų. Už tai atsakomybė turi būti griežtinama, tačiau pas mus yra toleruojama. Todėl nenuostabu, kad iš motociklininkų pavyzdį pradeda imti ir motorolerių vairuotojai.


Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder