2018 m. lapkričio 17 d. 16:46 val., šeštadienis

Metų klaipėdiečiai

Arvydas Budrius: "Pagrindinis kapitono smuikas - atsakomybė"

Arvydas Budrius: "Pagrindinis kapitono smuikas - atsakomybė" nuotrauka, foto

"Vakarų ekspreso" organizuojamuose Metų klaipėdiečio rinkimuose už sugebėjimą "šokdinti" muzikuojantį keltą tarp "Meniškiausios sielos" pretendentų nominuotas AB "Smiltynės perkėla" kelto "Nida" kapitonas Arvydas Budrius.

Šiemet, kaip ir pernai, klaipėdiečiai ir jų svečiai turėjo unikalią galimybę plaukdami keltu Klaipėdos uosto akvatorija klausytis puikių muzikos kūrinių. Koncertų kulminacija - keltas imdavo suktis ir jo keleiviai svaigdavo ne tik nuo muzikos, bet ir nuo lekiančių prieš akis Klaipėdos uosto žiburių. O saulėlydis ties jūros vartais visus tiesiog pakerėdavo.

"Kai sužinojau, kad kelte vyks koncertai, visų pirma galvojau apie atsakomybę. Kad ir kas būtų, visi keleiviai ir artistai turi jaustis saugiai ir patogiai. Mano rūpestis - kad technika nepakištų kojos, kad įgula gerai atliktų savo darbą. Sau ir jai iškėliau reikalavimą - svarbiausia saugumas", - sakė kelto "Nida" kapitonas A. Budrius, gimęs, augęs ir mokslus išėjęs Klaipėdoje.

Atsidarydavo duris

Kelto "Nida" kapitonas mano, kad jam tiesiog pasisekė. Kai vykdavo koncertai, jeigu leisdavo laivų eismo sąlygos, jis atsidarydavo vairinės duris ir su malonumu klausydavosi muzikos.

"Metams bėgant, keičiasi požiūris į viską. Anksčiau man patikdavo kitokia, dabar mielai klausausi ir klasikinės muzikos. Lankausi įvairiuose renginiuose ir krante. Nepaisant didesnės įtampos, muzikiniai reisai suteikė ir labai daug malonumo. Žinoma, smagiau būtų buvę klausytis apačioje kaip keleiviui, o ne vairinėje kaip kapitonui. Negalėjau sau leisti užsimiršti", - prisipažino A. Budrius.

Labiausiai jis džiaugiasi, kad per visus muzikinius reisus nenutiko jokių nuotykių, kad nereikėjo jaudintis, sutrikti, kad viskas buvo kontroliuojama.

Įsimylėjęs savo keltą

Nuo pat vaikystės Arvydą traukė technika. A. Budrius baigė Klaipėdos jūreivystės mokyklą net du kartus. Pirmą kartą įgijo mechaniko, o antrąkart - laivavedžio specialybę. Šis žmogus jau ketvirtį amžiaus atidavė laivams.

15 metų dirbo AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos vilkikuose, vėliau Būtingės naftos terminalo vilkike. Paskui ėjo į jūrą, plaukė į tokias egzotiškas šalis kaip Jemenas, Iranas, Kataras. Sugrįžęs iš tolimų jūrų, 2002-aisiais pradėjo dirbti Lietuvos saugios laivybos administracijos hidrografiniame laive "Vorūna". Progai pasitaikius įsidarbino "Smiltynės perkėloje". "Čiupinėjo" visus bendrovės keltus - ir naujus, ir senus, ir tuos, kurių jau nebėra Klaipėdoje. O iš visų laivų, kuriuose teko dirbti, jam mieliausia "Nida".

"Tai ir patogus, ir manevringas, visus saugumo reikalavimus atitinkantis šiuolaikiškas laivas. Jo galimybės leidžia gana saugiai jaustis ir per audrą esant stipriam vėjui. Tik kartą, kai Danės upėje buvo labai didelis bangavimas ir vyko krantinių rekonstrukcija, susidarė labai pavojinga situacija ir žmonėms, ir pačiam laivui. Tada teko atsisakyti kelių reisų, nes bangos aukštis upėje buvo apie 2 metrus", - pasakojo "Nidos" kapitonas.

A. Budriaus šeimoje jūrininkų nebuvo. Jo paties sūnus - geografas, o dukra, trečios klasės gimnazistė, kaip tėvas linkusi į techniką, kitaip sakant, jai patinka fizika ir matematika.

Geriausias poilsis ir kapitono Arvydo hobis - sukinėtis apie savo namą: ką nors nupjauti, ką nors suremontuoti, ką nors pasėti. Jį, dirbantį laivuose, traukia ir žemė.

"Nesu vertas"

Žinia, kad tapo nominantu, kapitoną A. Budrių ir nustebino, ir sujaudino. Jis kuklinasi, nemano esąs vertas tokio titulo.

Kad iš trijų muzikuojančio kelto "Nida" kapitonų už kelto "šokdinimą" nominuotas būtent jis, paties manymu, lėmė, ko gero, tai, jog jis yra pagrindinis šio laivo kapitonas, kiti du - pamaininiai.

Pasak A. Budriaus, "šokdinti" tokį keltą nėra sunku, nes jo techninės galimybės leidžia tai daryti - sugebėtų netgi upeivis, nes valdyti tokį gerą keltą, pasak kapitono, labai paprasta.

"Rinkite kitą žmogų "Meniškiausia siela", - sakė "šokančio" kelto kapitonas, nemanantis, kad saugiai plukdyti žmones yra menas.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Metų klaipėdiečiai

Liko vos kelios dienos pateikti kandidatūras "Metų klaipėdiečio" rinkimams. Siūlyti kandidatus keturioms...

Rinkimai: paskutinės dienos kandidatūroms teikti nuotrauka, foto

Dienraštis "Vakarų ekspresas" jau 24-ąjį kartą kviečia pagerbti labiausiai nusipelniusius klaipėdiečius. "Metų...

Įsibėgėjo "Metų klaipėdiečio" rinkimai nuotrauka, foto

"Niekada nebus per daug pagarbos ir dėkingumo ženklų žmonėms, kurie aktyviai dalyvauja...

Prasideda "Metų klaipėdiečio" rinkimai nuotrauka, foto

Gausiai į iškilmingą "Metų klaipėdiečio" apdovanojimo šventę susirinkę svečiai akcentavo, jog jiems...

"Metų klaipėdiečių" šventei - Padėkos dienos titulas nuotrauka, foto

Grįžusieji: "Gerai gyventi galima ir Lietuvoje" nuotrauka, foto

Žmonės, Jau aštuntus metus Norvegijoje gyvenanti Simona Šiemienė planuoja grįžti į Lietuvą ir...

Melnragės gyventojų laiškas nuotrauka, foto

Nuomonės, Norėdami pasidalinti rūpesčiais ar džiaugsmais, darbo dienomis skambinkite nuo 10 iki 13...

Visuomenė vienijasi ir kyla į aktyvią kovą prieš taršą nuotrauka, foto

Klaipėda, Keli šimtai aktyvių piliečių šeštadienį nuo 11 val. susirinko į mitingą Atgimimo...

Bažnyčios atstatyme - nežinomybė dėl grunto nuotrauka, foto

Klaipėda, Šv. Jono bažnyčia Turgaus gatvėje gali būti atstatyta kone identiškai tokia, kokia...

Žmonės, Paskelbta prieš 45 min.

Nuomonės, Paskelbta prieš 2 val.

Klaipėda, Paskelbta prieš 3 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...