2019 m. birželio 16 d. 22:15 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Klaipėda  >  Klaipėda

Klaipėda

Uostininkus gąsdina numatoma teritorijų konversija

(2)

Uostininkus gąsdina numatoma teritorijų konversija nuotrauka, foto

JAUTRU. Uosto kompanijų atstovų teigimu, jau vien dėl diskusijų apie konversines teritorijas jūrų verslas patiria nuostolių. Tuo metu miestas teigia turintis žinoti, ką būtų galima daryti tam tikrose uosto zonose, jei iš jų verslas išsikraustytų.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Vakar Klaipėdos savivaldybės atstovams teko iki užkimimo tvirtinti, kad miestas juridiniu požiūriu negali paimti uosto teritorijų. Tų uosto kompanijų atstovai, kurie miesto bendrojo plano prieškoncepciniuose variantuose savo nuomojamuose plotuose pamatė "nupieštas" konversines teritorijas (jose galima veiklos kaita), buvo šokiruoti.

Vakar du miesto Tarybos komitetai sutiko su siūlymu pritarti antrajam miesto plėtros variantui, numatančiam uosto plėtrą tik pietinėje miesto dalyje ir nenumatančiam išorinio uosto statybos. Abiejų komitetų posėdžiuose dalyvavo ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos, ir AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos ("Klasco") atstovai.

Susisiekimo ministerija jau yra pritarusi ketvirtajam uosto plėtros variantui, numatančiam maksimalią jo plėtrą tiek pietinėje, tiek šiaurinėje dalyje. Taigi uosto ir miesto planai gerokai skiriasi.

Miesto ir uosto sąveika

Kadangi uostas parengė keturis savo bendrojo plano (BP) koncepcijos variantus, į juos atsižvelgdamas miestas irgi parengė tiek pat savo koncepcijos variantų. Juose paties miesto konkrečių teritorijų plėtra neanalizuojama, tik žiūrima, kaip miestas ir uostas sąveikauja tarpusavyje. Savivaldybės specialistai priėjo prie išvados, kad labiausiai tinkamas būtų antrasis variantas.

Pasak Finansų ir ekonomikos komiteto pirmininko Rimanto Taraškevičiaus, tas antrasis variantas leidžia vystytis ir uostui (pvz., tris kartus padidinti krovą), ir miestui. Šiuo atveju miesto ir uosto plėtra būtų subalansuota. Be to, šis variantas neužkerta kelio ateityje diskutuoti ir dėl išorinio uosto.

Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus mano, kad miestas šiuo metu turi unikalią galimybę išsiderėti iš Vyriausybės miestui kuo didesnę naudą kaip kompensaciją tuo atveju, jeigu išorinis uostas vis dėlto būtų statomas, tad siūlo "nepamesti" maksimalios plėtros varianto.

Anot Savivaldybės atstovų, antroje koncepcijoje yra numatytos tik gairės, kaip miestas vystysis ateityje, ji jokios juridinės galios neturi. Tačiau jie neneigia, kad jeigu miesto Taryba pritars siūlomam antram variantui, toliau bus rengiama miesto BP koncepcija jos pagrindu.

Trys Sveikatos ir socialinių reikalų komiteto nariai vakar balsavo už pritarimą antrajam variantui, susilaikė tik Jonas Sąlyga. Už šį variantą balsavo ir keturi Finansų ir ekonomikos komiteto nariai, susilaikė Arūnas Barbšys.

AKIVAIZDU, kad kai kurias sąvokas tiek miesto politikai, tiek uostininkai supranta savaip. Stengdamiesi būti geranoriški vieni kitų atžvilgiu, jie bando ieškoti sąlyčio taškų, nes tiek vieni, tiek kiti supranta, kad Savivaldybė turės rasti sutarimą su Vyriausybe, nes uostas vis dėlto yra strateginis Lietuvos objektas.(Martyno VAINORIAUS nuotr.)

Beje, pastarieji, išklausę uostininkų pasisakymus dėl savo teritorijų, pritarė antram variantui su pastaba, kad teritorijų konversija galima tik esant dabar jose įsikūrusių uosto įmonių pritarimui.

Miestas negali "paimti"

Antrajame miesto plėtros koncepcijos variante numatyta miesto centre esančių teritorijų, dabar nuomojamų kompanijos "Klasco" ir Vakarų Baltijos laivų statyklos, konversija.

Pasak Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktoriaus Kastyčio Macijausko, net jeigu miestas norėtų perimti uosto teritorijas, kad žmonės galėtų prieiti prie vandens, jis neturėtų nei finansinės, nei juridinės galimybės.

K. Macijausko teigimu, jeigu ateityje susidėliotų situacija, kad uosto kompanijos turėtų išsikelti, miestas turi žinoti, ką ten galėtų daryti. Anot jo, miestas jokiu būdu nepasisako prieš uosto plėtrą, tačiau priimtinesnis yra jo plėtros pietinėje dalyje variantas.

Beje, šiuo metu uosto žemė uosto kompanijoms yra išnuomota 50 metų, išskyrus Centrinį Klaipėdos terminalą: jam - 25 metams.

Netiki vieni kitais

Pasak uostininkų, išorinis uostas - tik numatoma galimybė, tačiau miesto politikai, panašu, jos baiminasi. Ir atvirkščiai - nors Savivaldybės atstovai aiškina, kad konversinių teritorijų parodymas dabartinėje antrojo varianto schemoje yra tik galimybė, uostininkai tuo netiki.

"Klasco" generalinio direktoriaus Audriaus Paužos teigimu, jau vien dėl tokių diskusijų apie konversines teritorijas verslas patiria nuostolių. Kompanijos nebežino, ar gali toliau investuoti į technologijas, ar ne. Baiminamasi, kad ir Uosto direkcija nebeinvestuos į tas krantines, kuriose miestas numatė konversiją.

A. Paužos manymu, po gražių žodžių skraiste gali slypėti kiaulystė - esą nebūtina atimti teritoriją, galima sudaryti tokias sąlygas, kad pati kompanija išeitų. Beje, net devyniose "Klasco" naudojamose teritorijose yra numatoma konversija.

Uostininkai siūlo išmesti iš antrojo varianto bent jau konversiją. AB "Klaipėdos laivų remontas", Kruizinių laivų terminalo operatorės, generalinis direktorius Alvydas Butkus irgi nesutinka su šio terminalo žymėjimu schemoje. Jis sako, kad terminalas buvo ir bus, ir miestas dėl jo neturėtų turėti jokių planų.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius A. Vaitkus irgi sako manantis, kad uostininkų nerimas dėl konversinių teritorijų turi pagrindo.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Arunas

2017-07-11   19:59

IP: 86.38.252.108

Uostininkai ragina nepamesti isorinio uosto pletros, o gyventoju baimes dzin. Imones bijo konversijos, investiciju gaila. Gyventojai Melnrageje orgi investavo. Konversija centre turetu buti numatyta kaip privaloma salyga isorinio uosto statybos atveju, be jokiu islygu, automatine. Jus ten, o mes cia.

O mane gazdina

2017-07-11   17:17

IP: 78.57.220.137

Juodas smelis pleže

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Klaipėda

Dienraščio "Vakarų ekspresas" redakcija tęsia konkursą "Automobilių statymo ypatumai". 

Vakarų Lietuvos automobilių statymo ypatumai nuotrauka, foto

Atstumas - tas pats, o štai kainos - skirtingos. Tuo nepatenkinti taksi...

A juostoje gali atsirasti ir taksi nuotrauka, foto

Šiemet birželio 17 d. Klaipėdos elektrinei sukanka 90 metų. Šia proga kalbėjomės...

Klaipėdos elektrinei - 90 metų nuotrauka, foto

Senamiesčio Tiltų ir Žvejų gatvių gyventojai šių metų pradžioje ėmė skųstis padidėjusiu...

Tilto dundesys toliau žadins gyventojus nuotrauka, foto

Siūlykite kandidatus "Klaipėdos švyturio ateities" stipendijai nuotrauka, foto

„Švyturio“ stipendija, Iki pirmadienio vidurnakčio dar galima siūlyti kandidatus bendrovės "Švyturys-Utenos alus" įsteigtai "Klaipėdos...

Gargždų motorizuotas jaunimas nori gyventi draugiškai nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, „Chuliganai, velniai, kurie gyvenimą pavertė pragaru, patys nemiegantys ir kitiems neleidžiantys per...

Mokytojui: nueik nežinia kur, parnešk nežinia ką nuotrauka, foto

Švietimas, Sužibo švieselė tunelio gale - Švietimo ateities forumo ir „Consilium Educationis“ iniciatyva...

Paryžiaus katedroje vėl buvo aukojamos mišios nuotrauka, foto

Pasaulis, Šeštadienį Paryžiaus Dievo Motinos katedroje mišios buvo aukojamos pirmą kartą po...

„Švyturio“ stipendija, Paskelbta prieš 4 val.

Vakarų Lietuva, Paskelbta prieš 4 val.

Švietimas, Paskelbta prieš 4 val.

Pasaulis, Paskelbta prieš 5 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...