Uoste užbaigtas dešimtmečio darbas

Uoste užbaigtas dešimtmečio darbas

Antradienį pagaliau oficialiai atidarytas naujas Klaipėdos uosto terminalas, apie kurį kalbėta mažiausiai dešimt metų.

Teigiama, jog Centrinis Klaipėdos terminalas - naujausias ir moderniausias tokio tipo objektas visose Baltijos šalyse. Vakar prie jo krantinių prišvartuotas kruizinis laivas "Seabourn Legent". Pasak UAB Centrinio Klaipėdos terminalo generalinio direktoriaus Benedikto Petrausko, čia jau aptarnauta apie 20 laivų. Kol kas linijinė laivyba jame dar nepradėta. Pro trijų mėnesių ketinama pranešti, kokios naujos laivybo linijos bus atidaromos.

"Idėja, gimusi prieš gerą dešimtmetį, šiandien tapo realybe. Dabar stovime terminale, kuris kelia Klaipėdos uostą į naują lygmenį ir yra neabejotinai pats moderniausias keleivių ir krovinių terminalas visose Baltijos šalyse. Turėdama tokį objektą, Lietuva sustiprins patrauklios turistams šalies įvaizdį", - iškilmingos ceremonijos metu kalbėjo premjeras Algirdas Butkevičius.

Jis pasidžiaugė ir galimybėmis naujajame terminale perkrauti dvigubai ro-ro tipo krovinių ir tokiu būdu dar labiau sustiprinti Klaipėdos uosto konkurencinį pajėgumą.

Naujajame terminale "paauksuotomis" žirklėmis perkirpta didžiulė juostelė, kuri buvo atvežta, o kerpančiųjų šalia Lietuvos prmejero buvo gana daug.

Ceremonijos metu tiems, kurie itin daug prisidėjo prie terminalo statybos, įteikta daugybė premjero, susisiekimo ministro Rimanto Sinkevičiaus, Uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus ir kitokių padėkų.

Terminalo planavimo procesai pradėti 2006 metais, ketinta jį atidaryti Lietuvos vardo tūkstantmečio minėjimo proga 2009-aisiais, tačiau statybos darbų imtasi tik 2010 m. rudenį. Terminalas iškilo naudojant Uosto direkcijos lėšas, privataus sektoriaus investicijas (koncerno "Achemos" grupė" ir Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega") bei Europos Sąjungos (ES) paramą.

Skaičiuojama, kad bendra šio projekto vertė - apie 185 mln. litų. Įrengti naujojo keleivinių ir krovininių keltų terminalo infrastruktūrą Uosto direkcijai kainavo apie 110 mln. litų, maždaug pusę sumos skyrė ES - panaudota 57 mln. litų Sanglaudos fondo lėšų.

Vienu metu šiame terminale galės švartuotis net trys bet kurio tipo laivai: ro-ro, keleiviniai, ro-pax keltai ir kruiziniai laivai. Terminalas galės priimti apie pusę milijono keleivių, perkrauti 5 mln. tonų ro-ro krovinių.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder