Tauralaukio gatvių laukia remontas

Tauralaukio gatvių laukia remontas

Vakar Klaipėdos savivaldybėje vyko Tauralaukio gyvenvietės gatvių remonto projekto bei specialiojo plano sprendinių pristatymas. Projekto rengėjai tikina, kad norima Tauralaukio gatves padaryti saugesnėmis, tačiau, gyventojų nuomone, projektas yra netinkamas.

Pasak Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Alinos Velykienės, yra parengti preliminarūs gatvių tvarkymo projektai. Jie buvo teikti įvertinti Kelių transporto institutui, kurio vienas iš svarbiausių tikslų yra užtikrinti, kad būsimi keliai atitiktų saugaus eismo standartus.

"Toks kelias, koks yra per gyvenvietę, būti nebegali. Kai kuriuos klausimus dar reikia išspręsti su Kultūros paveldo departamentu, yra dar keletas kitų niuansų, bet jau einame į pabaigą", - sakė A. Velykienė ir pridūrė, kad projektą dėl kelio Klipščiai-Klaipėda įrengimo, Pajūrio gatvės rekonstrukcijos planuojama teikti tvirtinti jau gruodį.

Beveik pusšimčiui Tauralaukio gyvenvietės ir "Tauro" sodų bendrijos gyventojų buvo paaiškinta, kad nuo kitų metų planuojama atnaujinti gatves. Tai bus daroma etapais, nes visų darbų atlikti vienu metu neleidžia finansiniai ištekliai, juolab kad pačiame Klaipėdos mieste yra svarbių sankryžų, kurioms taip pat reikia lėšų.

Tikslas yra išasfaltuoti visas Tauralaukio gatves, tačiau pradėta bus nuo prioritetinėmis įvardintų gatvių. Pasak Urbanistikos skyriaus vedėjos Mildos Žekonytės, darbai bus pradėti nuo Pajūrio gatvės į šiaurę. Tokį pasirinkimą nulėmė tai, kad ten esą gyvena didesnė dalis gyventojų.

M. Žekonytė teigė, kad rengiant projektą buvo pateikti rekomendaciniai prioritetai, 3 kategorijos, kurioms gatvės dėmesys bus skiriamas pirmiausia: pagrindinėms gatvėms, kurios siekiasi su Klaipėdos rajonu, struktūrinėms gatvėms ir kvartalų struktūrai svarbioms, lokalinėms gatvėms. Taip pat renkantis prioritetines gatves buvo atsižvelgta į viešojo transporto maršrutus.

A. Velykienės teigimu, svarbiausias prioritetas yra sutvarkyti įvažiavimą iš Tauralaukio į Klaipėdos miestą.

Į pagrindinę Pajūrio gatvę veda daug smulkių įvažiavimų, todėl planuojamos keturios eismo juostos, žiedas ties Vėjo gatve ir išvažiavimu į viaduką. Žiedo įrengimui teks paimti privačius sklypus visuomenės poreikiams. Taip pat Pajūrio g. turėtų atsirasti keturšalės šviesoforinės sankryžos, kurios turėtų apriboti eismo greitį. Didžiojoje gatvės dalyje bus įrengta skiriamoji juosta, apribosianti posūkius į kairę, apsisukti vairuotojai galės tam numatytose šviesoforų reguliuojamose sankryžose. Palei gatvę bus nutiesti dviračių ir pėsčiųjų takai.

Daliai Tauralaukio gatvių jau nupirkti projektavimo darbai, sprendiniai bus rengiami kitais metais. Pirmiesiems darbams kitų metų sausį ar vasarį jau tikimasi gauti statybos leidimą, dar per pusmetį numatoma atlikti viešųjų pirkimų procedūras. Taip pat kitais metais bus rengiami projektai pietinės Tauralaukio dalies gatvėms.

Gyventojams sukilus, kad esą prioritetai yra neapibrėžti ir nelogiški, Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda teigė, kad tauralaukiškiams vertėtų ne pykti dėl to, kaip planuojami darbai, o džiaugtis, kad juos apskritai pagaliau norima pradėti. Investicijų ir ekonomikos departamento direktorius Ričardas Zulcas teigė, kad panašiai darbai buvo atliekami Smeltės, Rimkų, Melnragės kvartaluose, tad pykti dėl prioritetų esą nėra ko, mat svarbiausia - galutinis rezultatas.

"Prašome supratimo ir kantrybės. Reikia subalansuoti lėšas, nes turime svarbias sankryžas - Tilžės, Baltijos. Tai strateginės miestui vietos. Mažesnės gatvelės tvarkomos pagal galimybes", - sakė R. Zulcas.

Kalbinti keli tauralaukiškiai tvirtino nesuprantantys, kodėl per Tauralaukį norima nutiesti greitkelį - esą keturios eismo juostos čia visai nereikalingos.

"Bus keturios juostos, visi lėks didžiuliu greičiu. Tiek juostų nereikia, nes kelias nėra tiek apkrautas. O norėdami pasukti į kairę turėsime važiuoti į kitą gatvės galą. Tose vietose rytais bus spūstis, nes visi norės išvažiuoti sukdamiesi į kairę. Nors ir padarys šviesoforą, ten kaupsis automobiliai, o dabar nėra tokio eismo, kad reikėtų tokių sprendimų. Susidaro įspūdis, kad pasirinktas keturių eismo juostų kelias, kad būtų pigiau. Gal reikėjo daryti, pavyzdžiui, žiedinę sankryžą, bet jas projektuoti, atrodo, yra brangiau", - sakė pristatyme dalyvavę Tauralaukio senbuviai.

Svarstoma, kad viso kvartalo gatvių kapitalinis remontas gali trukti iki 2020 metų ar net ilgiau, tad gyventojams vardan tvarkingų gatvių gali tekti kurį laiką pakentėti nepatogumus. Dar nežinoma, kaip vyks eismas darbų metu, tai bus sprendžiama, kai bus parinkti rangovai.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder