2020 m. liepos 14 d. 16:09 val., antradienis

ve  >  Žinios  >  Klaipėda  >  Klaipėda

Klaipėda

Pajūrio kurortų vasarą laukia chaosas

(2)

2018-05-08, 10:38

Alvydas Ziabkus, „Lietuvos rytas“

Pajūrio kurortų vasarą laukia chaosas nuotrauka, foto

© E.Kazlaučiūnaitės nuotr.

Reklama

Dviratis ar mopedas? Per žiemą valdžia taip ir neapsisprendė, kas yra elektriniai paspirtukai. Šių transporto priemonių pardavėjai irgi suka uodegą, todėl artėjant vasarai kurortuose vėl laukiama chaoso.

Ar elektriniais paspirtukais galima važinėti ten, kur leidžiamas tik dviračių eismas?

Artėja vasara, o atsakymo į šį klausimą kol kas nėra.

Todėl greičiausiai ir šiemet tokias transporto priemones išsinuomoję poilsiautojai kurortuose nardys ir tarp žmonių, ir gatvėse, taip keldami sumaištį.

Naujovė sukėlė sumaištį

Palangos savivaldybė jau sulaukė pirmojo prašymo išduoti leidimą elektrinių paspirtukų nuomos punktui, bet prisiminus praėjusią vasarą kurorto valdžiai ir policijai jau dabar šiaušiasi plaukai.

Pernai Palangos gatvėse pasirodę dar neregėti elektriniai paspirtukai greitai virto tikru galvos skausmu.

Poilsiautojų susidomėjimą naujove pajutę verslininkai kurorto centre įsteigė net kelis nuomos punktus, o po miestą pradėjo zuiti keliasdešimt tokių transporto priemonių.

Turintys plačius ratus, sunkūs ir greitai didelį greitį pasiekiantys paspirtukai jau praėjusiais metais kėlė pavojų pėstiesiems ir transporto eismui.

Labiau elektrinius mopedus primenančios transporto priemonės, kurių vairuotojai greitai nardydavo tarp poilsiautojų, J.Basanavičiaus gatvėje net buvo partrenkusios keletą žmonių.

Technikos naujovė buvo okupavusi dviračių ir pėsčiųjų takus.

Pavojų kėlė ir tai, kad šiais paspirtukais neretai pramogaudavo nė 10 metų neturintys vaikai.

Išplatino net atmintines

Atsikratyti kurortą staiga užplūdusių paspirtukų savivaldybei nepadėjo ir policija.

Reklama

Kelis nuomos punktus patikrinusiems pareigūnams pateikta pažyma, kad šių elektra varomų transporto priemonių galia neviršija kilovato, o greitis – 25 kilometrų per valandą.

Pagal Kelių eismo taisykles, tokius rodiklius atitinkanti transporto priemonė priskiriama prie motorinių dviračių.

Baigiantis pernykštei vasarai Susisiekimo ministerijoje buvo nuspręsta, kad tokių paspirtukų galia viršija 1 kW, o greitis siekia net 35 kilometrus per valandą.

Tad tokios transporto priemonės kaip ir prilygsta mopedams, kurie turi būti patikrinti techniškai, apdrausti privalomuoju draudimu, turėti valstybinį numerį ir transporto priemonės registracijos liudijimą.

Savivaldybėms ir nuomos punktams net buvo išplatinta atmintinė, kurioje tarp prie mopedų klasifikacijos priskiriamų transporto priemonių buvo pavaizduotas ir plačiaratis elektrinis paspirtukas.

Neturi reikiamų dokumentų

Tačiau Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis neslėpė, kad elektrinių paspirtukų nuomotojai iki šiol nėra pateikę šių transporto priemonių gamyklinių techninių charakteristikų.

Reklama

„Jie rodo tik pačių patvirtintas pažymas, kad pagal savo galią ir greitį elektriniai paspirtukai tėra motoriniai dviračiai.

Tačiau reikalingos gamintojo patvirtintos transporto priemonės techninės charakteristikos, kurios privalomos parduodant bet kokią važiuojančią priemonę“, – sakė V.Pumputis.

Anot jo, neaiškia transporto priemone be dokumentų galima važinėti privačioje teritorijoje, bet jai draudžiama dalyvauti viešajame eisme.

Vis dėlto nuomoti tokius paspirtukus Palangos savivaldybės leidimo paprašęs 25 metų Kuršėnų verslininkas Haroldas Bogužas pateikė bendrovės „Ilgatto Nero“ spaudu patvirtintą pažymą, kad paspirtukų galia siekia 1 kW, greitis – iki 25 km/val.

Tiesa, netrukus paaiškėjo, kad ši Klaipėdoje registruota įmonė nurodo užsiimanti prekyba drabužiais ir trikotažo gaminiais.

Žada nuomoti be leidimo

Palangos savivaldybė nusprendė H.Bogužui leidimą užsiimti nuoma išduoti tiktai pateikus nuomojamų paspirtukų gamyklinius dokumentus.

Reklama

Kurorto verslininkas patikino „Ilgatto Nero“ patvirtintą pažymą gavęs iš paspirtukų pardavėjo, todėl teigė nesuprantantis, kaip buvo nustatyta, kad jie viršija nurodytus galios ir greičio parametrus.

Jo manymu, elektra varomų transporto priemonių atskirai nereglamentavusi valstybė gali imtis absurdiškų sprendimų.

Anot H.Bogužo, jau dabar rinkoje yra atsiradę vienaračių elektrinių skuterių, kuriais važiuojama apžergus ratą.

Jų galia siekia 2–3 kilovatus, o greitis – iki 40 km/val.

„Ar juos taip pat drausime privalomuoju draudimu ir kabinsime valstybinį numerį?“ – klausė H.Bogužas.

Verslininkas tvirtino, kad į Palangoje ketinamus nuomoti paspirtukus yra investuota 40 tūkst. eurų, kurie turi atsipirkti.

Reklama

Teisininkai jam neva išaiškinę, kad savo veiklą vykdant privačioje teritorijoje savivaldybės leidimo iš viso nereikia.

Bet Palangos savivaldybė ketina tikrinti vasarą pradėsiančius veikti paspirtukų nuomos punktus ir bausti už mieste be leidimų teikiamas paslaugas.

Nustatyti tiesą sudėtinga

Kinijoje gaminamus paspirtukus Lietuvoje ir kitose Europos šalyse platinančios bendrovės „Ausora“ vadybininkas Gintaras „Lietuvos rytui“ tvirtino, jog gamyklos pažymą apie transporto priemonių technines charakteristikas jie turi, tačiau nerodo – neva kad konkurentai nesužinotų apie jų tiekėją.

Todėl jie informaciją apie paspirtukų galią ir greitį patvirtina patys, nors tokios neoficialios pažymos Lietuvoje yra niekinės.

„Paspirtukų platintojų Lietuvoje, kaip ir gamintojų Kinijoje, daug, todėl atsivežamų gaminių kaina ir kokybė labai skiriasi.

Nors ir panašaus dizaino, jų techninės galimybės yra skirtingos. Europos rinkai skirtų galingesnių paspirtukų greitis dar gamykloje yra apribotas iki 25 km/val.“, – aiškino bendrovės „Ausora“ atstovas.

Reklama

Patikrinti šių teiginių nėra kaip, nes šių elektrinių paspirtukų galimybių Lietuvoje nustatyti neįmanoma. Artimiausia šalis, kuri turi elektrinės transporto priemonės galios ir greičio ekspertizę galinčią atlikti įrangą, yra Lenkija.

Be to, neturint gamyklinių dokumentų tektų patikrinti kiekvieną viešajame eisme dalyvaujantį paspirtuką.

Policija lauks nelaimės

Vis dėlto ar šią vasarą bus leidžiama miesto gatvėmis važinėti tokiais elektriniais paspirtukais? Policijos pareigūnai vis dar skėsčioja rankomis.

„Stabdyti ir bausti važiuojančių jais mes neturime pagrindo – taip pat, kaip ir dviratininkų.

Galutinai nustatyti, kokia tai priemonė, manau, bus įmanoma tik atsitikus kokiam nors rimtesniam eismo įvykiui ir dėl jo iškilus vairavusio asmens atsakomybei“, – sakė Vilniaus apskrities Vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Kelių patrulių rinktinės vadas Žydrūnas Adomaitis.

Išvadino žaislu

Jau pernai kai kuriems elektrinius paspirtukus įsigijusiems gyventojams kilo klausimų, kodėl „Regitra“ jų neregistruoja kaip transporto priemonių – mopedų. Tačiau šios valstybės įmonės atstovai paaiškino, kad tai galima padaryti tik turint atitinkamus dokumentus ir sertifikatus.

Techninių ekspertizių įmonės „Transporto studijos“ ekspertas Simonas Lipskis „Lietuvos rytui“ tuomet teigė, kad dauguma iš Kinijos atkeliavusių elektrinių paspirtukų greičiausiai nebūtų patvirtinti kaip tinkami registruoti.

„Jei perkamas naujas daiktas tikintis, kad tai bus transporto priemonė, jis turi turėti atitinkamus dokumentus. O jei perki žaislą, nereikia tikėtis, kad juo bus galima važinėti kur tik norisi. Vienintelė galimybė juos naudoti – uždaros teritorijos, tokios kaip pramogų parkai ar nuosavas kiemas“, – tvirtino ekspertas.

Savivaldybė siūlė keisti teisės aktus

Su elektrinių paspirtukų keliamomis problemomis kovojanti Palangos savivaldybė dar pernai rudenį žadėjo parengti pasiūlymą Susisiekimo ir Vidaus reikalų ministerijoms, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatyme arba Kelių eismo taisyklėse būtų nustatytos skirtingos eismo sąlygos savaeigėms motorinėms arba elektra varomoms transporto priemonėms ir raumenų jėga varomiems dviračiams.

Tačiau, Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vyriausiojo specialisto Dmitrijaus Belo nuomone, teisės aktuose viskas yra reglamentuota ir nieko nereikia keisti. Pakanka tik jų laikytis.

Anot jo, jei būtų laikomasi dviračiams keliamų važiavimo reikalavimų, jokios grėsmės pėstiesiems nekeltų ir elektriniai paspirtukai.

Kelių eismo taisyklės nurodo, kad dviračio vairuotojas privalo duoti kelią pėstiesiems, neturi jiems trukdyti ar kelti pavojaus, o pro pat pėsčiąjį leidžiama važiuoti jo judėjimo greičiui artimu 3–7 km/val. greičiu, paliekant tokį tarpą iš šono, kad jis būtų saugus.

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

pavojus,

2018-05-08   18:31

IP: 78.62.150.6

kas sustabdys greitas ir pavoju keliancias transporto priemones dviraciu takuose

Pakrikštytas naujasis uosto direkcijos laivas „Naras“

 

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos įsigytas naujas naftos produktų surinkimo ir narų laivas „Naras“ iškilmingai pakrikštytas pagal visas jūrines tradicijas. Šis modernus laivas padės Klaipėdos uoste efektyviau užtikrinti aplinkosaugos reikalavimus, tinkamą uosto akvatorijos ir jos prieigų techninę priežiūrą.


Po Telšių vyskupo Kęstučio Kėvalo pašventinimo pagal senas tradicijas pažiro šukės butelio, sudaužyto į laivo bortą. Tikima, kad toks ritualas laivo jūrininkus apsaugo nuo nelaimių. Ši misija patikėta laivo krikštamotei – Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos Karjeros ir komunikacijos skyriaus vedėjai Genutei Kalvaitienei.


„Noriu palinkėti laivui „Naras“ ir jo įgulai sėkmingo ir saugaus darbo vardan patikimo Klaipėdos uosto“, – linkėjo laivo krikštamotė.


Krikštynų ceremonijoje dalyvavęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis, sveikindamas šventės dalyvius, uosto darbuotojus, sakė tikįs, kad šis laivas atneš daug gero mūsų valstybei.


„Mus jau tūkstantį metų laivai plukdydavo į jūras, atnešdavo mums duoną, saugodavo mūsų gyvybes, todėl laivo krikštynos yra labai svarbus įvykis. Tai laivo pradžia, kuri užtikrina, kad tie geri dalykai ir toliau būtų nešami ir mūsų sūnūs, mūsų broliai, artimieji grįš iš jūros sveiki ir gyvi, ir atneš tą, dėl ko jie buvo išplaukę“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.


Anot Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovo Arvydo Vaitkaus, laivas padės operatyviai atlikti povandeninius techninius darbus ir priežiūrą Klaipėdos uoste bei jo prieigose.


„Uoste paprastai žmogus turbūt mato tik vandenį, bet po vandeniu yra visa filosofija, sudėtingi hidrotechniniai statiniai. Ir mums narų paslaugos, apžiūros yra labai svarbus kasdienis darbas. Kad uosto veikla būtų sklandi, turime nuolat užtikrinti ne tik reikiamus gylius, bet ir pašalinti atsirandančias galimas kliūtis akvatorijoje ar prie krantinių. Naujasis modernus ir inovatyvus laivas garantuos dar didesnį laivybos saugumą uoste“, - pabrėžė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.


Laive yra sumontuota narų valdymo stotis su barokamera, tad narai darbus saugiai galės atlikti dar didesniame (net iki 50 m) gylyje. „Naras“ pasitarnaus ir aplinkosauginiu aspektu – laivu galima rinkti išsiliejusius naftos produktus Klaipėdos uoste, šiukšles, plaukiojančias vandens paviršiuje. Laivapriekyje sumontuotas kranas, kuriuo galima šalinti povandeninius kliuvinius.


„Naro“ ilgis – 23,2, o plotis – 6 metrai. Maksimali šio pagalbinio laivo grimzlė – 1,52 metro, plaukdamas jis gali išvystyti 11,5 mazgo greitį. 2017 m. gruodžio mėnesį šis laivas atplaukė į Klaipėdos uostą, šiuo metu yra visiškai sukomplektuotas ir sėkmingai dirba. „Naro“ įgulą sudaro kapitonas, mechanikas ir jūreivis-motoristas, jame nuolat budi trys narai.


Estijos laivų statykloje „Baltic Workboats AS“ pastatytas laivas kainavo 2,895 mln. eurų. Laivui vardą išrinko Uosto direkcijos darbuotojai.


Šiuo metu Uosto direkcijos Laivyno skyriuje yra 7 laivai: du narų laivai, trys locmanų kateriai, hidrografinis laivas ir gelbėjimo kateris.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Klaipėda

Nuo šios savaitės už automobilių stovėjimą jau galima atsiskaityti mobiliąja programėle Flowbird....

Flowbird - jau ketvirtoji parkavimo programėlė nuotrauka, foto

Vasara vaikams – atostogų ir linksmų pramogų metas, tačiau Klaipėdos apskrities bendruomenės...

Bendruomenės pareigūnai pamiršti saugaus elgesio taisyklių neleidžia ir atostogaujantiems vaikams nuotrauka, foto

Klaipėdos Laisvosios ekonominės zonos (LEZ) valdymo bendrovė visuomenei atveria modernų trimatį teritorijos...

Klaipėdos LEZ pristato trimatį teritorijos modelį nuotrauka, foto

Prieš metus į Klaipėdos miesto gatves išriedėję nauji ekologiški dujomis varomi MAN...

Užvedimo raktelio kaina – 0,4 milijono... nuotrauka, foto

„Neptūnas“ atsiriboja nuo Simo Galdiko politinės veiklos nuotrauka, foto

Sportas, Klaipėdos krepšinio klubas „Neptūnas“ paskelbė pranešimą, kuriuo atsiriboja nuo bet kokių Simo...

Prie Palangos lenktynių metu bus ribojamas automobilių eismas nuotrauka, foto

Vakarų Lietuva, Liepos 15–18 d. Palangoje vyks tradicinės "Aurum 1006 km lenktynės". Jų metu...

Koisis, Zliosė, Juoris... Ruoniukams - žemaitiški vardai nuotrauka, foto

Jūrų muziejus, 21 rastas ruoniukas gavo po žemaitišką vardą, informuoja Jūrų muziejus. 

„1923" - bandymas sukurti istorinį pasaulinio lygio filmą nuotrauka, foto

Filmai, "Kalbant apie Klaipėdos krašto prijungimą prie Lietuvos, jeigu ne šis žygis, mes...

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...