Neeilinėse lenktynėse dviratininkai tampa nenugalimi

Neeilinėse lenktynėse dviratininkai tampa nenugalimi

Minint dieną be automobilio, Klaipėdoje surengtos tradicinės, jau aštuntosios, lenktynės įvairiomis transporto priemonėmis pagrindine miesto gatve.

VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" ir KU Studentų sąjungos surengtose lenktynėse dalyvavę penki dviratininkai, du automobiliai, elektromobilis ir autobusas, griežtai laikydamiesi kiekvienai transporto rūšiai nustatytų taisyklių, rytinio piko metu turėjo įveikti 7,2 kilometro distanciją nuo Smiltelės stotelės šalia prekybos centro "BIG" iki Universiteto stotelės šalia Klaipėdos universiteto studentų miestelio. Tokios lenktynės leidžia realiai įvertinti, kaip kasmet keičiasi eismo sąlygos kiekvienai transporto rūšiai.

Išvystė net 40 km/val. greitį

Šiemet pirmieji, vos per 17 minučių, trasą įveikė keturi dviratininkai. Situacija jau keletą metų nesikeičia - praėjusiais metais ši atkarpa dviračiais įveikta per 18 min. ir tai vėlgi buvo geriausias tų metų lenktynių rezultatas. Pakalbintiems dviratininkams kai kuriose trasos atkarpose pavyko išvystyti net 40 km/val. greitį, tačiau jie piktinosi, kad tekdavo stabtelėti prie autobusų stotelių, kad nesužeistų dviračių juostoje stoviniuojančių pėsčiųjų. Vaikinai ironizavo, jog miestiečiai ne tik patys sukuria pavojingas situacijas, bet kartais dar ir piktinasi paprašyti pasitraukti nuo dviračiams skirtos šaligatvio dalies.

Anot dviratininkų, dar greičiau pasiekti centrą iš pietinės miesto dalies padėtų galimybė kai kurias atkarpas įveikti autobusams skirtomis juostomis. Anot VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Gintaro Neniškio, apie šią galimybę planuojama diskutuoti, ieškoti galimybių.

Antrasis lenktynėse finišavo elektromobilis, kuris iki universiteto atvyko per 22 min., t. y. dviem minutėmis vėliau nei praėjusiais metais. Paskutinių metų patirtis rodo, jog stabiliai greitai mieste tikslą pasiekti galima būtent šia transporto priemone daugiausia dėl to, jog ji turi teisę važiuoti Tiltų gatve.

Netrukus atmynė ir penktasis dviratininkas, kurį vijosi greitasis autobusas. Šiemet pastarasis trasą įveikė per 25 minutes - šiek tiek lėčiau nei praėjusiais metais. "Vis dėlto tikėjomės, kad šįsyk "ekspresas" atstumą įveiks greičiau. Juk praėjusiais metais Baltijos pr. atlikta infrastruktūros pertvarka - t. y. buvo įrengta įvaža Baltijos stotelėje. Taigi įprasti autobusai nebemaišo važiuoti greitiesiems, kurie nestoja toje stotelėje", - pasakojo VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" direktorius.

Anot pašnekovo, didelė problema, neleidžianti autobusams greičiau pasiekti centrą, yra nekoordinuoti šviesoforai bei Kelių eismo taisyklių pažeidėjai. "Piko metu autobusų juostos buvo pilnos lengvųjų automobilių. Mes juos įprastai fotografuojame ar nufilmuojame, vėliau medžiagą nusiunčiame policijai, tačiau situacija nekontroliuojama ir pažeidėjų daugėja", - sakė pašnekovas.


Autobusas laikas, min. Automobilis laikas, min. Dviratis laikas, min. Bėgikas laikas, min. Elektromobilis laikas, min.
2009 2 26 1 25 3 27 4 34    
2010 2 21 1 15 3 30 4 31    
2011                    
2012 3 25 1 25 2 22 4 31    
2013 1 21 3 28 2 22 4 32    
2014 1 18 4 28 3 22 5 47 2 20
2015 2 28 4 37 1 23     2 28
2016 3 24 5 32 1 17 4 31 2 20
2017 3 25 5 31 1 17     2 22

Trukdė kelio darbai

Priešpaskutinis lenktynes įveikė Minijos gatve važiavęs automobilis - per 31 minutę. "Ilgiausiai strigau ties vadinamuoju "Rybportu", kur, kaip tyčia, reikėjo sustoti kone ties kiekvienu šviesoforu. Panašu, kad automobiliu važiuoti neapsimoka", - juokėsi Vytautas.

Na, o Taikos prospektu važiavęs automobilis trasą įveikė lėčiausiai - per 34 minutes. "Teko stovėti ir prie šviesoforų, šiek tiek įtakos padarė ir Baltijos žiedo asfaltavimo darbai - ten eismas lėtesnis", - pasakojo Tadas. G. Neniškis pridūrė, kad galbūt trasa būtų įveikta ir greičiau, jei ne dalies Šilutės pl. asfaltavimo darbai. Ten ryte susidarė milžiniška spūstis, tad, matyt, nemažai to išvengti norėjusių vairuotojų pasirinko kitus miesto koridorius.

Pirmaisiais metais, kai pradėta rengti lenktynes, laimėdavo asmeninio automobilio vairuotojai, kadangi nebuvo dviračių takų, viešojo transporto juostų. Vėliau keletą kartų geriausius rezultatus pasiekė viešasis transportas, na, o paskutiniaisiais metais lenktynėse vis sužiba dviratininkai.

Universiteto miestelyje visų dalyvių laukė Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas. Jis visus pasveikino ir dovanomis pradžiugino tuos dalyvius, kurie yra studentai.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder