Naujoji perkėla bus visiškai kitokia

Naujoji perkėla bus visiškai kitokia

Ateityje neatpažįstamai turėtų pasikeisti Naujoji perkėla per Kuršių marias Klaipėdoje - čia turėtų išdygti naujas administracinis pastatas su lankytojams skirta atvira terasa, o eismą tikimasi sureguliuoti taip, kad vasaromis neliks eilių, nusitęsiančių net Minijos gatvėje.

Pertvarkos prireikė visų pirma dėl to, kad dabartinis AB "Smiltynės perkėla" administracijos pastatas darosi nebetinkamas eksploatuoti. Bendrovė į seną pastatą, neatitinkantį šiandienos reikalavimų ir vizualiai prastai atrodantį, investuoti neketina, tad ateityje planuojama jį nugriauti ir statyti naują.

Prieš porą metų buvo atlikta administracijos pastato Naujojoje perkėloje ekspertizė. Nustatyta, kad skilinėja jos sienos.

Pasak įmonės generalinio direktoriaus Dariaus Butvydo, šiuo metu jokios grėsmės žmonėms dėl pastato būklės nėra. Dalis jo, kuri pavojingiausia, yra uždaryta, čia neleidžiama vaikščioti. Tos pastato dalies, kurioje dirba bendrovės administracija, būklė nėra gera, bet ne tokia, kad jau šiandien sugriūtų.

Šiuo metu "Smiltynės perkėla" derina teritorijos detaliojo plano korekciją, numatančią užstatymo plotus, aukštingumą ir kt.

Plano rengime dalyvaujančio architekto Edmundo Andrijausko duomenimis, pastatas Naujojoje perkėloje buvo projektuotas apie 1975 metus. Anot architekto, jis yra avarinis, sėda pamatai.

Žadama, kad ateityje teritorijos vaizdas gerokai keisis - bus pastatytas ir naujas pastatas keleiviams, ir automobilių stovėjimo aikštelės, ir kt. Planuojama, jog atsiras daugiau bilietų kasų, sustojimo vieta autobusams, dings siurblinės ir kt.

"Bus pertvarkoma daug dalykų, pavyzdžiui, įvažiavimas. Daugiau mašinų turės tilpti bendrovės teritorijoje, kad jos nelįstų į Minijos gatvę", - sakė E. Andrijauskas.

Perkėloje numatomos didžiulės permainos būtų įgyvendinamos trimis etapais. Pirmo etapo metu bus pertvarkoma teritorija. Jau yra parengtas jos rekonstrukcijos techninis projektas, netrukus bus gautas statybą leidžiantis dokumentas ir skelbiamas rangovo konkursas.

Pirmo etapo metu bus sutvarkyti visi tinklai, įvažiavimai, eismo juostos. Pastarųjų čia turėtų būti gerokai daugiau nei yra dabar, tad pro kasas pravažiavusių ir kelto laukiančių automobilių tilps daugiau. Taip sutrumpės eilė kelyje perkėlos link.

Kada bus parinktas rangovas, kada prasidės ir kada bus baigti konkretūs darbai, D. Butvydas neprognozuoja. Aišku tiek, kad sezono metu rekonstrukcijos darbai nebus atliekami - kad nesutriktų keltų veikla. Darbai bus vykdomi rudenį, žiemą iki pavasario, kai keleivių ir automobilių srautai maži.

Antrame permainų etape bus pertvarkomas keltų pakrovimas. Netrukus prasidės tiltelių į keltus projektavimas, kai paaiškės, kas laimėjo konkursą. Ateityje turėtų keistis įvažiavimo į keltus tvarka. Šiuo metu automobiliai į juos įvažiuoja ir išvažiuoja viena eile. Po keltų tiltelių ir aparelių rekonstrukcijos bus važiuojama dviem eilėmis, tad tikimasi, kad visas procesas pagreitės kone du kartus.

Visi pastatai bus tvarkomi trečiojo etapo metu. E. Andrijausko teigimu, administracijai numatomas pastatas atsiras išilgai krantinės, reikalaujamu atstumu nuo marių kranto. Antrajame jo aukšte planuojama terasa, į kurią laisvai patekti ir pasigrožėti mariomis galės ne tik perkėlos klientai, bet ir visi norintieji.

Čia turėtų būti įrengta ir kavinė, panašiai, kaip yra perkėloje Šiauriniame rage.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder