"Meridianas": bjaurusis ančiukas virto gulbe

"Meridianas": bjaurusis ančiukas virto gulbe

Ketvirtadienį, likus porai dienų iki Klaipėdos simbolio - "Meridiano" grįžimo prie įprastos krantinės - uostamiesčio žurnalistai pakviesti apžiūrėti, kaip barkentina atrodo šiuo metu.

Laivo išvaizda pasikeitusi kardinaliai - tuo miestiečiai galės įsitikinti jau šeštadienį, kai 9-12 valandomis "Meridianas" išplauks iš "Klaipėdos laivų remonto" teritorijos, bus atitemptas ir prišvartuotas tradicinėje savo vietoje.

Remontas užtruko lygiai metus. Kaip jis atrodė praėjusių metų lapkritį, galite pamatyti ir palyginti čia.

Tiesa, darbai dar nebaigti - dar liko įrengti vidines patalpas, į kurias žmonės galės užsukti jau ateinančią vasarą.

Į burlaivio "Meridianas" atstatymą jau investuota apie penkis milijonus litų. Dar apie du milijonus litų teks išleisti atliekant laivo vidaus įrengimo darbus jau tada, kai jis stovės savo senoje vietoje prie Danės upės krantinės.

"Laivas pasiruošęs plaukti į savo seną stovėjimo vietą. Džiaugiuosi suburta komanda, sugebėjusia per devynis mėnesius suremontuoti ir atstatyti burlaivį. Padaryta labai daug. "Meridianas" iš esmės jau galėtų išlaukti ir į jūrą, jeigu būtų atlikti tam tikri darbai. Remontuojant laivą dirbo apie 100 samdytų bendrovių, apie 10 užsienio kompanijų, įvairių tautybių žmonės. Atlikti labai specifiniai darbai. Vyko apie 50 įvairių pasitarimų, kurių metu buvo aptariama darbų eiga. Sudėtingiausias momentas buvo tada, kai pastatėme laivą į doką ir pamatėme, kad korpusas sutrūnijęs tiek, kad medį gali rankomis laužyti. Liko tik džiaugtis, kad pavyko jį atplukdyti ir pastatyti į doką. Tikrai nežinojau, kad burlaivis yra tokios būklės", - vakar sakė vienas iš Klaipėdos jūrinio miesto simbolio burlaivio "Meridianas" paramos fondo dalininkų Aloyzas Kuzmarskis.

"Po defektacijos buvome šokiruoti. Bet negalėjome pradėti ir nebaigti darbo. Teks triskart daugiau išleisti pinigų nei planavome. Vilties gauti paramą dar neprarandame. Esame pateikę prašymus, tačiau šiandien dar negavome nė cento, visi darbai padaryti mūsų asmeninėmis lėšomis", - sakė antrasis fondo dalininkas Aidas Kaveckis.

Lentų - du kilometrai

Pernai lapkričio 10 d. "Meridianas" buvo atvilktas į AB "Klaipėdos laivų remontas (KLR), kuri jau atliko apie 70 proc. laivo atstatymo darbų.

"Situacija buvo kritinė. Per pusvalandį burlaivis galėjo paskęsti nespėjus jo įtraukti į doką. Kai jis buvo pajudintas iš savo nuolatinės stovėjimo vietos, vanduo pradėjo veržtis į laivo vidų. Sveika buvo likusi tik povandeninė dalis su špantais ir apkala. Tai buvo pamatas, nuo kurio pradėjome atstatinėti laivą", - prisiminimais vakar spaudos konferencijoje dalijosi KLR generalinis direktorius Alvydas Butkus.

Atstatant laivą buvo vadovaujamasi senaisiais brėžiniais. KLR konstruktorius Henrikas Mališauskas parengė originalius darbinius brėžinius. Į "Meridianą" yra sudėta apie 100 t metalo, bortų apkalai sunaudota apie 70 kub. m medienos, laivo deniui ir antstatams - apie 40 kub. m maumedžio medienos. Visų borto lentų ilgis - apie 2 km. Vien vadinamojo bėgančiojo takelažo, paprasčiau pasakius, virvių ilgis - apie 1,6 km, plieninių lynų - 2 km.

Antstatai išlaikyti senieji, tik buvo rekonstruoti ir suremontuoti. Vairinė naujai pastatyta, nes jos nebebuvo nuo tada, kai laivagalio dalis buvo nulaužta. Laivo stiebai, stengos, rėjos išliko, tik buvo suremontuotos. "Meridianas" neturėjo giko ir gafelio, teko juos įsigyti.

Po defektacijos, demontavimo darbų laivo atstatymas prasidėjo šiemet vasarį. Dirbama buvo dviem pamainomis, kurių kiekvienoje buvo 20 žmonių. Nematomi darbai atlikti povandeninėje dalyje. Tarp korpusų supiltas betonas, laivo balastas - apie 80 t.

"Laivas yra stovus, stabilus, nereaguoja į didelį bangavimą", - tikino A. Butkus.

Bures kels kasdien

Kai "Meridianas atsistos prie krantinės Danės upėje, visą lapkritį dar bus baiginėjami išorės darbai, o gruodį jau bus pradėti vidaus interjero ir komunikacijų įrengimo darbai. Laivas pirmuosius lankytojus turėtų priimti kitų metų liepą.

Viršutinė jo dalis bus skirta muziejui. Čia bus ir virtuvė, holai, drabužinės, sanitariniai mazgai. Apatinė dalyje įsikurs žuvų restoranas.

Ant visų trijų barkentinos stiebų bus pakeliamos prapučiamos burės, tad laivas neplauks. Planuojama, kad burės kasdien tam tikrą valandą bus pakeliamos ir nuleidžiamos. Žmonės žinos, kurią valandą vyks tokia ceremonija, jiems tai turėtų būti tam tikra atrakcija.

"Meridianas" atliks edukacinę funkciją. Jis bus muziejus su ekspozicijos salėmis. Vienas antstatas bus skirtas būtent šiai funkcijai.

Žmonės sunešė nemažai kažkada "Meridianui" priklausiusių daiktų - pavyzdžiui, diržą, šturvalus, varpą, netgi maždaug 1960 m. meniu. Visi tie daiktai ateityje bus eksponuojami muziejuje. Žadama, kad muziejaus bilieto kaina bus simbolinė - apie 5 Lt. Pasak A. Kaveckio, už tą bilietą dar bus galima išgerti ir puodelį kavos.

Burlaivyje veiks ir 65 vietų restoranas, turintis ir 15 vietų banketų salę.

Paklaustas, ar "Meridianas" nors kiek užsidirbs savo išlaikymui, A. Kaveckis atsakė: "Jo operatorius bus UAB "Friedricho pasažas", tad, manau, jis sugebės uždirbti, kad laivą būtų galima išlaikyti."

Jis patikino, kad "Friedricho pasažas" jau yra pasirengęs dirbti laivo restorane, jau turi daugiau kaip 50 patiekalų receptų. Taigi restorano meniu jau žinomas. Jau žinoma ir kas bus šefas. "Meridiano" restorano virtuvėje dirbs ir jai vadovaus lietuvis, 8 metus dirbęs Prancūzijoje, "Michelin" lygio restorano virėjas.

Paklaustas, o kam reikalingas laivo kapitonas, jeigu jis neplauks, A. Kaveckis juokavo: "Laive privalo būti kapitonas. Be to, negali žinoti, gal kada nors burlaivis ir išplauks."

"Laive juk turi kas nors vadovauti. Jis turi stovėti stabiliai ir būti saugiai eksploatuojamas. Manau, kad "Meridianas" yra stabilus ir yra suprojektuotas tiesiog idealiai. Žiūrint į tokį laivą širdis džiaugiasi", - sakė barkentinos kapitonas Boleslovas Turčinavičius.

Kol kas laivo įgulą sudaro tik du nariai, šiuo metu ji dar komplektuojama.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder