Laivas - akmuo po kaklu universitetui?

Laivas - akmuo po kaklu universitetui?

Pirmadienį UAB Vakarų Baltijos laivų statykloje į vandenį nuleistas Klaipėdos universiteto (KU) mokslinių tyrimų laivas "Mintis". Po poros mėnesių laivų statytojai tikisi perduoti "Mintį" užsakovui, o pastarasis jau suka galvą, kaip reikės išlaikyti tokį laivą.

Laivo statybos atsieis 33,5 mln. Lt, dar apie 10 mln. Lt - įranga. Dalį šių išlaidų kompensuoja Europos Sąjungos fondai. Apytikriais skaičiavimais, tokio laivo išlaikymas per metus kainuos apie 1 mln. Lt.

Į klausimą, ar pajėgs KU išlaikyti du laivus, turint omenyje ir burlaivį "Brabander", naujasis KU rektorius profesorius Eimutis Juzeliūnas konkrečiai neatsakė, tik pajuokavo, kad "Brabander" parduoti negalima, nes jis yra simbolis. Tačiau jis prisipažino, kad turėti du laivus universitetui yra per didelė prabanga.

Profesorius E. Juzeliūnas išreiškė viltį, kad turėdamas tokį laivą KU tikrai pasuks jūrinių tyrimų kryptimi. Anot jo, KU neturėti tokio laivo yra tas pats, kaip medikui neturėti operacinės. Šis laivas esą atliks ir mokomąją funkciją - studentai atliks praktiką. Anot profesoriaus, nereikėtų pamiršti ir verslo, kuris gali duoti laivui įvairių užsakymų. Rektoriaus teigimu, šiuo metu jau rengiamas planas, kaip tas laivas galėtų užsidirbti.

KU Baltijos pajūrio aplinkos tyrimų ir planavimo instituto vyresnysis mokslo darbuotojas Saulius Gulbinskas mano, kad kitų metų pirmą ketvirtį "Mintis" atliks pirmuosius bandomuosius tyrimus.

"Dabar mūsų pagrindinis uždavinys - išmokti dirbti su ta įranga. Projektų, kuriuos galėtume įgyvendinti, yra daug. Tikimės, kad šiame laive mūsų mokslininkai galės dirbti iki 100 dienų per metus. Tokio laivo neturi nei latviai, nei estai. Juo galės naudotis ir kitos šalys. Taigi jis galės dirbti ir kitose jūrose", - sakė S. Gulbinskas.

Vakarų Baltijos laivų statyklą valdančios Vakarų laivų gamyklos (VLG) generalinis direktorius Arnoldas Šileika neslėpė, kad "Mintis" buvo tam tikras iššūkis, nors nebuvo sudėtingiausias Lietuvos laivų statytojų istorijoje. Vienas iš sunkumų - į palyginti nedidelį korpusą reikia sukišti be galo daug įrangos ir mechanizmų. Visa laivo įranga pagaminta Europoje, kai kas buvo gaminama pagal specialų užsakymą. Dar trūksta gręžimo įrangos. Nuo kranto laivas galės nutolti 200 jūrmylių ir galės dirbti, jeigu vėjo greitis neviršys 20 m/s, o bangų aukštis - 3,5 m.

Pasak A. Šileikos, laivas yra unikalus, suprojektuotas specialiai KU. Projektą ruošė VLG partneriai - viena geriausių Norvegijos projektavimo kompanijų "Multi Maritime". A. Šileika patikino, kad "Mintis" atitiks pačius aukščiausius klasifikacinės bendrovės "Bureau Veritas" keliamus reikalavimus.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder