Klaipėdos kelininkai pasiruošė žiemai

Klaipėdos kelininkai pasiruošė žiemai

Nors dienos vis dar džiugina pliusine temperatūra, naktį oras atvėsta iki nulio laipsnių. Laikotarpis, kuomet oro temperatūra pereina iš teigiamos į minusą, anot kelininkų, pats pavojingiausias – šiuo metu įvyksta daugiausia taip vadinamų „metalinių“ avarijų. Klaipėdoje gatves prižiūrinčios įmonės „Ecoservice Klaipėda“ atstovai teigia esantys pasiruošę šaltajam sezonui. Slidžios atkarpos Klaipėdoje jau pradėtos barstyti druska.

Remiantis orų prognozėmis, šiemet tikimasi išberti panašius skaičius druskos bei žvyro kaip ir praėjusį sezoną. „Ecoservice Klaipėda“ sandėliuose šiuo metu sukaupta apie 500 tonų druskos ir apie 100 tonų žvyro. Šių sankaupų užteks maždaug pusantro mėnesio. Pasirašyta sutartis su druskos ir skaldos tiekėju, garantuoja, kad reikalingu kiekiu kelininkai bus aprūpinti per parą.

Gatvių valymui ir barstymui jau paruošta 10 transporto priemonių. Praėjusiais metais keliai druska pradėti berti nuo lapkričio 1 d., šiemet kiek anksčiau – nuo spalio 24 d.

„Norėtųsi priminti gyventojams, kad žiemai turėtų ruoštis ne tik kelininkai, bet ir kiekvienas vairuojantis automobilį. Pirmiausia, reikėtų ilgai nelaukti ir pasikeisti padangas į žiemines. Kai oro temperatūra nebepakyla aukščiau 8 laipsnių, vasarinės padangos taip gerai nebesukimba su kelio danga. Taip pat vertėtų prisiminti, kad prie kiekvieno viaduko ir įkalnės yra dėžės su smėlio ir druskos mišiniu, kuriuo galima pasinaudoti esant sudėtingoms vairavimo sąlygoms. Šios dėžės smėliu pripildomos iki lapkričio 1 dienos“, – patarimais dalinasi „Ecoservice Klaipėda“ logistikos vadovas Rimantas Strakšys.

Anot jo, rytais keliaujant į darbą, kelionės laiką jau reikėtų planuoti pridedant bent 15-20 minučių. Išeinant iš namų verta žvilgtelėti ir į termometrą – jei naktį temperatūra buvo nukritusi iki nulio ar net esant kelių laipsnių teigiamai temperatūrai, viadukai, nuokalnės bei įkalnės gali būti slidžios.

„Viadukai ir įkalnės apledėja pirmiausia – kelio dangos temperatūra ant viadukų ir įkalnių visuomet būna dviem laipsniais žemesnė. Pavyzdžiui, jei oro temperatūra siekia nulį laipsnių, ant viaduko dangos temperatūra yra -2 laipsniai. Prie šios temperatūros susiformuoja plikšala, kurios vairuotojai dažnai neįvertina ir tai tampa avarijų priežastimi“, – sako R. Strakšys.

Laikotarpiu, kuomet oro temperatūra pereina iš nulio į minusą, avarijų, kai nukenčia tik automobilio šonai, skaičius vidutiniškai išauga tris kartus. Itin atsargiai vairuoti patariama keliuose, kurių neprapučia vėjas ir neapšviečia saulė – juose kelio danga visuomet būna slidesnė. Pavyzdžiui, keliukas tarp miškų užšąla dvigubai greičiau nei tas, kuris gauna saulės spindulių.

„Kritinė situacija kelyje susidaro, kai yra staigus temperatūros kritimas. Esam turėję atvejų, kai per 15 minučių temperatūra nuo +3 nukrenta iki -4 ir vos per keliolika minučių visa Klaipėda apledėja. Tokiais atvejais klaipėdiečiai turėtų būti itin atsargūs. Jei sninga ar šąla, mes turime įsipareigojimą garantuoti saugų eismą pagrindinėse gatvėse per keturias valandas, šalutinėse – per aštuonias, tačiau visada stengiamės savo darbą padaryti kaip galima greičiau“, – pasakoja „Ecoservice Klaipėda“ atstovas.

Apie kritines situacijas keliuose gyventojai visuomet raginami pranešti bendruoju pagalbos numeriu 112.

2016-2017 m. žiemos sezonu Klaipėdoje sunaudota 1510 tonų druskos ir 280 tonų žvyro. Keliai buvo valomi iki barstomi iki kovo 26 dienos.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder