Klaipėdiečiai atranda pigesnius bilietus

Klaipėdiečiai atranda pigesnius bilietus

Pernai spalį klaipėdiečiams duris atvėrusiame VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" Klientų aptarnavimo centre (KAC) S. Daukanto g. 13A per metus apsilankė apie 72 000 klientų.

Pigesni bilietai, patogi vieta miesto centre, jos pritaikymas ir neįgaliems interesantams, galimybė atsiskaityti banko kortele, greitas aptarnavimas skatina klaipėdiečius vis dažniau užsukti čia nusipirkti bilietų ir gauti kitas keleiviams bei automobilių vairuotojams reikalingas paslaugas.

Bilietų platinimas kainuoja

Kol kas Klaipėdoje, kaip ir daugumoje kitų Lietuvos miestų, daugiausia miesto transporto bilietų parduodama "Lietuvos spaudos" kioskuose. Nuo senų laikų jie patogiai išdėstyti žingsnio pasiekiamumu prie namų, arti autobusų stotelių.

Tačiau ši paslauga nepigi. Klaipėdoje mėnesinio bilieto kaina, nelygu perkamas kioske ar internetu, skiriasi 1,5 euro (čia ir kitur toliau - kalba apie visos kainos bilietus). Natūralu, kad viešojo transporto organizatoriai miestuose ieško pigesnių alternatyvų.

Šiaulių sprendimas

Šiaulių mieste kioskuose miesto bilietai nėra pardavinėjami iš viso. Šiauliečiams nepavyko pasiekti priimtino susitarimo su "Lietuvos spauda" ("Reitan Convenience Lithuania"). Miestiečiai bilietus gali pirkti arba "Busturo" ir autobusų stoties patalpose, arba 24-iose miesto parduotuvėse.

Gerai planuojantiems savo išlaidas keleiviams tokia tvarka nesudaro rūpesčių. Tačiau gyvenimas margas, keleiviai turi įvairius įpročius ir planavimo gebėjimus. Mūsų manymu, pernelyg didelė dalis šiauliečių keleivių dėl tokios tvarkos yra priversti pirkti brangesnius popierinius bilietus autobuse. Kitaip tariant, šis sprendimas, formaliai nepakeitęs bilietų kainų, realiai pabrangino keliones ir apsunkino autobusų vairuotojų darbo sąlygas.

Miestai kuria savo centrus

Išlaikydami platinimo taškus kioskuose, Vilniaus ir Kauno transportininkai plečia nuosavą pardavimo centrų tinklą.

Vilniuje dabar tokių yra 2, Kaune - 3. Abiejuose miestuose bilieto kaina tokiame centre yra ta pati, kaip ir kioske - atlygis už bilieto pardavimą pasilieka pačiam viešojo transporto organizatoriui. Tačiau bilieto pirkėjas neturi piniginio stimulo bilietą pirkti kaip tik ten, centrai orientuoti daugiau į kitas paslaugas keleiviams (pamestos e. bilieto kortelės blokavimas, e. bilieto perkėlimas į naują kortelę ir pan.).

Klaipėdoje laimi keleivis

Klaipėdos mieste viešojo transporto bilietų kainos yra keturių pakopų, priklausomai nuo įsigijimo būdo. Tuo mes esame išskirtiniai visoje Lietuvoje.

Pigiausia yra pirkti internetu (dėl techninių sąlygų kol kas taip parduodami tik terminuotieji bilietai). Vos brangiau visų rūšių e. bilietus, tarp jų ir kartinius, galima nusipirkti mūsų Klientų aptarnavimo centre. Dar brangiau bilietai parduodami spaudos kioskuose ir "Maximos" kasose. O brangiausiai bilietas kainuoja autobuse.

Šiomis dienomis suvedėme naujojo VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" KAC 12 mėnesių veiklos rezultatus. Nuo 2015 10 20 iki 2016 10 19 klaipėdiečiai, pirkdami bilietus S. Daukanto g. 13A, iš viso sutaupė 48 869 eurus, jeigu lyginsime su alternatyva pirkti spaudos kioskuose. Per visus kalendorinius 2015 metus jie taip sutaupė 35.245,88 ?.

Beveik kas antras klaipėdietis

Per tuos metus naujajame centre apsilankė 72 tūkst. klaipėdiečių. KAC jie ne tik perka bilietus ir gauna kitas paslaugas. Didelę dalį - apie 8 tūkst. interesantų sudarė lengvųjų automobilių vairuotojai, mokantys už parkavimo paslaugas. Iš esmės tai yra centras, kuriame galima gauti visas su mobilumu mieste susijusias paslaugas.

Taip pat centro darbuotojos kas mėnesį aptarnauja daugiau nei 2 000 virtualių klientų (konsultuoja ir papildo transporto bilietus, parkavimo leidimus).

Klaipėdos mieste dabar deklaruota apie 156 tūkst. gyventojų, taigi teoriškai taką į KAC pramynė beveik pusė jų. Jiems čia sukurta civilizuota aplinka ir teikiamos dalykiškos paslaugos bei konsultacijos.

Bilietai kioskuose liks

Šiuo metu internetu arba KAC terminuotuosius e. bilietus perka maždaug kas ketvirtas keleivis. Popierinių bilietų jau antri metai savo centre nebeparduodame, užtat pas mus papildomas kas penktas e. kartinis bilietas. Mūsų pardavimo vietose (internetu ar KAC) parduodamų visų rūšių bilietų dalis kasmet nuosekliai auga, tačiau apžvelgiamoje ateityje platintojų paslaugų neketiname atsisakyti - nebent jie iškeltų absoliučiai nepriimtinas sąlygas.

Tačiau, suprantama, skatinsime savo keleivius nepermokėti už bilietą, pirkti jį pačiu pigiausiu būdu. Per artimiausius trejus metus ketiname įrengti dar vieną Klientų aptarnavimo centrą prie Ligoninės stotelės. Ten būtų teikiamos identiškos paslaugos kaip ir S. Daukanto g. 13A: bilietų pirkimas, e. bilieto kortelės blokavimas, e. bilietų perkėlimas į kitą kortelę, parkavimo abonementų pardavimas.

Plečiantis Klaipėdos priemiesčiams šiaurine kryptimi toks kompaktiškas paslaugų centras bus patogus gyvenantiems jo apylinkėse.

Praktiniai patarimai

Didžiausią naudą pirkdamas bilietą KAC, o ne kioske, keleivis gauna, jeigu perka ilgo termino bilietą. Pirkdamas mėnesio bilietą jis sutaupo 1 eurą. Pirkdamas pusmečio - 4 eurus, o metinį - net 10 eurų. Palyginimui, e. kartinis bilietas vienai kelionei KAC yra pigesnis nei kioske tik 2 centais.

Primename, kad pravartu būtų nusipirkus ilgo termino bilietą saugoti kvitą. Pametus kortelę, tačiau pateikus kvitą, be papildomo mokesčio KAC bilietą perkels į naują kortelę. Šią jau reikės čia pirkti, ji kainuoja 2,32 euro ir galioja 60 mėnesių.

Tikslas - 50 000 eurų klaipėdiečiams

Šie metai dar nesibaigė, KAC klientų skaičius nuosekliai auga. Turime tikslą, kad per šiuos kalendorinius metus Klaipėdos viešojo transporto keleiviai, naudodamiesi jo paslaugomis iš viso sutaupytų ne mažiau kaip 50 000 eurų.

Gemius

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder