Keltininkai ruošiasi "juodajam" sekmadieniui

Keltininkai ruošiasi "juodajam" sekmadieniui

Per Žolinę, ketvirtadienį, AB "Smiltynės perkėla" keltai perkėlė beveik 3 tūkstančius automobilių. Naujosios perkėlos apgultis buvo didžiulė, tačiau keltininkai ją atlaikė ir dabar labiausiai baiminasi ateinančio sekmadienio. Mat nemažai perkeltų automobilių pasiliko Neringoje savaitgaliui ir visi jie, ko gero, bandys grįžti rugpjūčio 18-ąją.

Užvakar eilė Naujojoje perkėloje Klaipėdos pusėje tikrai buvo didelė. Žmonės joje stovėję valandą ir nepastebėję, kad ji kiek nors pajudėtų, statė savo mašinas mieste ir kėlėsi į Smiltynę keleiviniu keltu iš Šiaurinio rago. Nepatogumų patyrė tie, kurie jau buvo nusipirkę bilietus į delfinų ar jūrų liūtų pasirodymus Lietuvos jūrų muziejuje, kas juos visai prarado, kas vėlavo.

Per Žolinę visą dieną nepatenkintų žmonių, sėdinčių automobiliuose ir laukiančių eilės persikelti į kitą marių pusę keltais, pykt5 malšino internetinės parduotuvės "Barbora" darbuotojai, veltui dalindami ledus. Ne, "Smiltynės perkėla" ledų nepirko, ji tik bendradarbiauja su "Barbora" ir sudarė sąlygas jai taip save reklamuoti.

Sekmadienį tikisi rekordo

Laikinai einantis AB "Smiltynės perkėla" generalinio direktoriaus pareigas Mindaugas Čiakas informavo, kad per Žolinę buvo perkelta per Kuršių marias daugiau kaip 2 700 automobilių. Darbo dienomis tikrai tokios apgulties nebūna, savaitgalio dienomis neretai perkeliama iki 2 tūkst. automobilių.

"Smiltynės perkėla" darė viską, kas nuo jos priklauso. Į darbą buvo iškviesta papildomai žmonių, pavyzdžiui, apsaugos darbuotojų, eismo reguliuotojų - ji dirbo visu pajėgumu. Paprastą dieną perkėlos teritorijoje eismą reguliuoja vienas žmogus, kritiniu atveju - du, o praėjusį ketvirtadienį jų buvo jau trys. Vienas jų buvo nusiųstas iki Minijos g.

M. Čiako teigimu, bendrovė bendradarbiauja su policija. Kai būna didelis antplūdis, policininkai įspėjami, kad gali susidaryti kamščiai gatvėje. Tad jie retkarčiais atsiunčia savo ekipažą, kad padėtų reguliuoti eismą. Per Žolinę policija atsiuntė net du savo ekipažus, nes matė, kad situacija kritiška.

Papildomai dirbo ir keltų įgulos, leido pailsėti dirbančioms.

"Ir vis dėlto visus norinčiuosius perkėlėme. 16 val. eilės nebeliko. Eilė Klaipėdoje susidarė 11 val., nes gavau iš dispečerinės pranešimą, kad nuo 11 val. naikinama pirmenybinė eilė, kadangi automobilių skaičius labai sparčiai auga. Smiltynėje didelės eilės nebuvo, anoje pusėje mašinų padaugėjo tik nuo 17-18 val. Vakarop prasidėjo grįžtamasis srautas", - pasakojo laikinasis "Smiltynės perkėlos" vadovas.

Rupjūčio 15 d. iš Smiltynės pusės grįžo 1 700 automobilių, tad, galima sakyti, beveik 2 tūkst. automobilių liko Neringoje. "Dabar mes jų laukiame grįžtančių. Manau, sekmadienis mums bus sunkus. Visko gali būti, kad viršysime ir tris tūkst. automobilių, perkeltų per dieną. Turbūt "sumušime" rekordą, nes tikrai labai retai "perlipame" per tris tūkstančius", - sakė M. Čiakas.

Darbuotojus moko psichologai

Laikinasis perkėlos vadovas tvirtino, kad bendrovės darbuotojai visada ruošiasi dirbti savaitgaliais intensyviau, bet žmonės nenori suprasti - kad ir kiek bendrovė skirtų aptarnavimui žmonių papildomai, keltai Naujojoje perkėloje yra tik trys.

Paklaustas, kaip elgiasi žmonės, automobilių vairuotojai, kuriems reikia stovėti eilėje, tarkime, ir dvi valandas, ar užverčia bendrovę skundais, laikinasis perkėlos vadovas atsakė: "Per Žolinę visi žmonės elgėsi išskirtinai gerai. Keista, bet nebuvo nė vieno pikto skambučio į dispečerinę. Tai mus labai nustebino. Paprastai iš tokios daugybės žmonių vis tiek atsiranda du ar trys, kurie savo emocijas išlieja dispečeriui. Ko gero, visi keleiviai buvo morališkai pasiruošę ir suprato, kad jeigu per vieną dieną tuo keliu nori važiuoti vos ne pusė Lietuvos, tai visko gali nutikti. Mes tikrai dedame visas pastangas, todėl, kai socialiniuose tinkluose esame pristatomi kaip labai blogi, būna labai skaudu."

M. Čiakas sakė, kad perkėlos darbuotojai yra siunčiami į psichologinius mokymus, kuriuose jie mokomi, kaip atlaikyti piktų žmonių agresiją. Pasak laikinojo vadovo, darbuotojai turi mokėti "sugerti" tą pyktį. "Mes be galo esame dėkingi savo kasininkėms, apsaugos darbuotojams, kurie visa tai atlaiko. Galite įsivaizduoti, kokių situacijų būna, jeigu kasininkės pradeda verkti, nors jos tikrai nėra kaltos dėl įvairiausių nutinkančių dalykų. Tie darbuotojai stovi mūsų priešakinėje linijoje", - sakė jis.

Pats laikinasis vadovas neretai stebi vaizdo kameras, kurios parodo, kas vyksta perkėloje."Smiltynės perkėlos" klientai gali atsisiųsti specialią programėlę ir stebėti situaciją per kamerą ir vienoje, ir kitoje pusėje, tačiau ją išbandžiusieji teigė, kad vaizdas nerodomas. Tie, kurie neturi kantrybės laukti eilėje, gali apsispręsti ir nebevažiuoti.

Senojoje perkėloje dirbta normaliai

Senojoje perkėloje žmonių antplūdžio nebuvo, nes dienos pastaruoju metu nėra karštos. Kai keltas "Nida" plukdo žmones į Lietuvos jūrų muziejų, į Smiltynę tuo metu kelia "Kintai". Pasak perkėlos laikinojo vadovo, didžiausias keleivių pikas būna paskutinį mėnesio sekmadienį, kai į muziejų žmonės įleidžiami nemokamai. Paskutinį liepos savaitgalį muziejų aplankė 10 tūkst. žmonių. M. Čiakas mano, kad bendrovės keltais jų persikėlė apie 8 tūkst. Vasarą Senojoje perkėloje visą laiką dirba du keltai.

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad "Smiltynės perkėla" pirks du naujus keltus - vieną krovininį ir vieną keleivinį. "Krovininio kelto techninė specifikacija jau paskelbta, o keleivinio kelto dar tik rengiama, bet darbų liko dviem ar trims mėnesiams. Kadangi keleivinis keltas bus mažesnis už krovininį, labai tikėtina, kad jo statybos laikas bus trumpesnis, tad greičiausiai abu keltai į Klaipėdą bus atplukdyti kartu", - sakė laikinasis bendrovės vadovas.

Paklaustas, koks legendinio kelto "Kintai" likimas, M. Čiakas atsakė: "Gaila tokį keltą atiduoti į metalo laužą. Mes turime vilties, kad jį paims muziejus. Juk tame laive yra visa Klaipėdos dvasia - jis jai atidirbo 42 metus. Mes pasirengę jį dovanoti muziejui, jeigu tik jis jį priims. Kai lydėsime keltą "Kintai" į paskutinį reisą, ketiname padaryti šventę miestiečiams. Šiame laive tikrai ne kiekvienas laivininkas gali dirbti, nes reikia ypatingo profesionalumo. Naujuosiuose laivuose daugiau automatikos, elektronikos, su jais lengviau dirbti."

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder