Gatvėse išbando elektrinį autobusą

Gatvėse išbando elektrinį autobusą

Vakar į uostamiesčio gatves išriedėjo 5B numeriu pažymėtas visiškai elektrinis autobusas "Solaris Urbino 12 Electric".

2017-ųjų "Metų autobuso" titulą pelniusį autobusą teigiamai įvertino jį vairavęs vairuotojas, o Klaipėdos autobusų parkas teigia, jog tai - viešojo transporto ateitis, kuriai reikia pradėti ruoštis.

Latviškais valstybiniais numeriais ir užrašais ant langų, jog tai elektrinė transporto priemonė, pažymėtas autobusas miesto gatvėmis sukiojosi nuo ankstyvo penktadienio ryto. 5B maršrutu važiuojantį autobusą klaipėdiečiai galės išbandyti iki antradienio.

Dar gamykla kvepiantį autobusą vairuoti buvo patikėta 25 metus vairuotoju dirbančiam Sigitui Šlevui. Vyras juokėsi, jog ankstyvą rytą paimti keleiviai skirtumo net nepastebėjo, bet vėliau pradėjo žvalgytis į jo modernią kabiną, kurioje kone visos sistemos valdomos liečiamu ekranu, išskirtinio dizaino apšvietimą.

Anot vairuotojo, visiškai įkrovus akumuliatorius galima nuvažiuoti apie 340 kilometrų. Baterija greituoju būdu įkraunama per 3-4 valandas.

"Mano manymu, tai vykęs, dėmesio vertas variantas", - teigė vairuotojas. Tiesa, jis svarstė, jog šiuo metu finansiškai elektrobusas būtų kiek per sunkiai įkandamas - esą naujas gali kainuoti iki pusės milijono eurų.

Pasak Klaipėdos autobusų parko direktorės Jelizavetos Daugininkienės, naująjį "Solaris" autobusą parkui pasiūlė išbandyti jo gamintojai. Tai ne pirmas toks bandymas, mat gamintojai pasiūlo įvertinti ir įprastus dyzelinius, ir kitokių komplektacijų autobusus.

"Niekada neatsisakome išbandyti - mums tai yra įdomu, nes tai - ateitis, o perėjimas prie ekologiško transporto numatomas ir Europos Sąjungos planuose. Autobusų gamintojai patys prašo atsiliepimų, užpildyti tam tikrus klausimynus, pateikti pastabas. Galų gale ir keleivius supažindiname su viešojo transporto naujovėmis", - sakė direktorė.

Ji tvirtino, jog autobusas į Klaipėdą atriedėjo dar trečiadienį, tačiau kiek užtruko pasiruošimas - reikėjo įrengti komposterius, taip pat atitinkamą įkrovimo jungtį.

Transportininkų požiūris į elektrinių autobusų plėtrą palankus. Juolab kad uostamiestyje mokslininkai ir verslas ruošia savo elektrobuso variantą. Anot J. Daugininkienės, jei tik bus parodytas interesas, uostamiesčio autobusų parkas mielai jungsis prie jų bandymų, o ateityje galbūt net bandys pereiti prie modernių elektra varomų transporto priemonių.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder