Autobusus "apginkluos" kameromis

Autobusus "apginkluos" kameromis

Realu, kad jau nuo kitų metų rudens visi į Klaipėdos gatves išriedantys maršrutiniai autobusai turės įrengtas vaizdo stebėjimo kameras.

Teigiama, kad šios priemonės ne tik drausmins keleivius ar vairuotojus, bet ir padės nustatyti viešajame transporte kylančių incidentų ar konfliktinių situacijų aplinkybes. Dabar gi dažnas keleivio skundas dėl įrodymų stokos ar neatsiradus liudininkų taip ir lieka nepagrįstas.

Viena iš istorijų

Į "Vakarų ekspreso" redakciją kreipėsi klaipėdietė Irina, kuri teigė tik laimingo atsitiktinumo dėka vos išvengusi skaudžios nelaimės.

"Praėjusią savaitę, prieš vidurdienį, iš šiaurinės miesto dalies 3-iojo numerio autobusu važiavau į centrą. Išlipti turėjau Atgimimo aikštės stotelėje, tad prie išlipimo durų atsistojau jau stotele anksčiau.

Autobusui sustojus mano norimoje stotelėje vairuotojas iš pradžių atidarė tik priekines duris. Praėjus kiek laiko, jis atidarė ir vidurines duris, tačiau man pradėjus lipti autobusas ėmė visu greičiu važiuoti. Pati net nesupratau, kaip pavyko tvirtai įsitverti į turėklus bei neiškristi", - pasakojo Irina.

Anot moters, autobuse tuo metu buvę keleiviai vairuotojui ėmė šaukti, ką jis darąs. Klaipėdietė pasakojo ir pati nuėjusi pas vairuotoją norėdama sužinoti jo pavardę bei paklausti, kodėl pradėjo važiuoti nepalaukęs, kol ji išlips.

"Jis lyg nusistebėjęs manęs paklausė: "Kas nutiko?" - teigė Irina. - Ar jis girtas buvo, ar neadekvatus? Maža to, sustojo ties Biržos tiltu, atidarė duris ir liepė man išlipti. Vėliau tik apgailestavau, kad dėl streso neužsirašiau autobuso valstybinio numerio."

Skundų sulaukia nuolat

Už miesto viešojo transporto sistemos organizavimą atsakingos viešosios įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, bent jau kol kas nustatyti tikslias minėto įvykio aplinkybes keblu. Mat moters įvardintu laiku, tik kelių minučių skirtumu, Atgimimo aikštės stotelę pravažiavo du 3-iojo maršruto autobusai, o abiejų jų vairuotojai teigia jokių incidentų ar konfliktų su keleiviais tuo metu neturėję.

"Todėl neaišku, ar minimo incidento tikrai būta, o jei būta - tai kuris vairuotojas kaltas", - sakė G. Neniškis.

KKT vadovas pažymėjo, kad jo vadovaujama įstaiga vidutiniškai per savaitę sulaukia kelių rašytinių ir 4-5 telefoninių skundų dėl netinkamo vairuotojų darbo.

"Iš viso pernai sulaukėme apie pusantro tūkstančio įvairių skundų, iš jų dėl vairuotojų - apie tūkstantį, - sakė G. Neniškis. - Dažniausiai keleiviai skundžiasi dėl grubaus ar nemandagaus vairuotojų elgesio arba dėl to, kad jų nepalaukta stotelėje. Tiriame visus skundus be išimties. Tačiau dažnai pritrūksta įrodymų ar neatsiranda liudininkų."

Jo teigimu, iš visų gautų skundų realiai pasitvirtina 12-15 proc. O štai įvairių drausminių nuobaudų pernai sulaukė beveik 100 miesto viešojo transporto sistemoje dirbančių vairuotojų.

DU. Autobusuose turės būti įrengta po du videoregistratorius: vienas filmuotų transporto priemonės saloną, kitas - priešais autobusą esantį vaizdą gatvėje.

Beje, dėl šiurkščių nusižengimų visose trijose miesto autobusų maršrutais vežančiose bendrovėse būta ir ne vieno atleidimo.

Planuoja pokyčius

Pasak KKT direktoriaus, skundų dėl netinkamo vairuotojų elgesio itin sumažėjo tuose autobusuose, kuriuose sumontuotos vaizdo stebėjimo kameros. Vaizdo registratoriai šiuo metu įrengti 24 Klaipėdos autobusų parko turimose transporto priemonėse.

"Žinodami, kad yra stebimi, drausmingiau elgiasi tiek vairuotojai, tiek ir patys keleiviai. Todėl planuojame, kad nuo kitų metų rudens vaizdo stebėjimo kameros privalės būti įrengtos visuose mieste kursuojančiuose maršrutiniuose autobusuose. Tą nurodantį punktą ketiname įtraukti į šiuo metu rengiamas naujo vežėjų parinkimo konkurso sąlygas", - teigė G. Neniškis.

Jis pažymėjo, kad autobusuose turės būti įrengta po du videoregistratorius - vienas filmuotų transporto priemonės saloną, kitas - priešais autobusą esantį vaizdą gatvėje.

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder