LR Seimo narys, liberalų kandidatas į Klaipėdos merus, Simonas Gentvilas diskusiją pradėjo teigdamas: “Turizmas yra vienu pagrindinių miesto senamiesčio ir smulkaus verslo gaivintojų. Būtent turizmas gali sukurti paklausą senamiesčio turto nuomai ir šimtams į vartotoją orientuotų miesto verslų, AirBnb būsto nuomotojų, klausytojo nesulaukiančių menininkų. Tačiau iki šiol Klaipėdos turizmo iniciatyvos buvo fragmentuotos, be stiprios investicijos į miesto reklamą svetur. Todėl šis sektorius mieste augo lėčiau nei kiti.
Tarptautinių ryšių ir ekonominės plėtros skyriaus vedėja, Jurgita Činauskaitė, pristatė savivaldybės ligšiolinius projektus. Miestas ką tik minėjo kultūros sostinės metus, šiemet mini Sporto metus, kasdien vidutiniškai vyksta 9 kultūriniai renginiai mieste. Infrastruktūrinių darbų yra atlikta išties nemažai – atidarytas naujas muziejus, miesto baseinas, rekonstruotas jachtklubas, atnaujinamas Jono kalnelis. Tačiau turistų srautas į Klaipėdą auga vos keliais procentais per metus. Turime, ką parodyti ir kuo didžiuotis. Tačiau sėkmingos formulės kaip efektyviai patraukti turisto dėmesį dar neidentifikavome.
Turizmo sektoriaus ekspertai buvo vieningi - Klaipėdai trūksta vieno bendro identiteto, būtinos didelės reklamos investicijos į mūsų pagrindines turizmo svečių rinkas, reikia dvigubinti skrydžių iš Palangos kiekį ir išnaudoti esamas skrydžių ir keltų kryptis. Sutarta ir dėl to, kad turizmo priemonės turi būti koordinuojamos įtraukiant regiono verslą ir KVJUD. Turizmui yra būtini lyderiai, kurie, sutelkę tradiciškai smulkų turizmo verslą kartu su transportininkais, savivalda ir uostu, duotų proveržį Klaipėdos turizmo potencialui, kuris yra lyg suspausta spyruoklė.
Sąmoningai skirtingas nuomones provokavęs, tačiau kartu sugebėjęs ne tik išklausyti, bet ir įsiklausyti, diskusijos moderatorius Simonas Gentvilas susitikimą apie proveržio galimybes reziumavo taip: „105 000 nakvynių Klaipėdoje yra per mažai. Jau dabartiniai viešbučiai, muziejai, restoranai gali lengvai aptarnauti 5 kartus daugiau lankytojų. Turime pasakoti apie Klaipėdą užsieniui. Į reklamą tikslingai įdėtas 1 euras, atneša vidutiniškai 8 eurus išlaidų turizmo sektoriui mieste. Privalome apie save pranešti pasauliui. Šiandien diskusijoje atradome keletą naujų būdų, kaip tai verslas tai gali daryti vieningai su savivalda, steigdami turizmo klasterį ir reorganizuodami turizmo politiką mieste.“
Rašyti komentarą