"Viesulas" laukia turbinų iš Vokietijos.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos laivas su oro pagalve "Viesulas" sausio pradžioje, išplaukęs į pratybas, sugedo ir buvo pargabentas į uostą. Imta kalbėti, kad šis brangus laivas subyrėjo kapitaliai ir kad vargu ar beapsimokės jo remontas. Laimei, taip nėra. "Viesulas" bus suremontuotas ir remontas kainuos tik apie 14 tūkst. Lt.
Tai, kad laivas artimiausiu metu bus suremontuotas, patvirtino ir Uosto direkcijos Uosto priežiūros ir gelbėjimo tarnybos viršininkas Arvydas Narmontas ir Pagalbinio laivyno skyriaus viršininkas Vytautas Saulėnas.
V. Saulėnas patikino, jog nelaimės atveju žmonėms bus suteikta pagalba, jog "Viesulo" gedimas nėra labai didelė problema. Šį laivą, kainavusi apie 2 mln. Lt, Uosto direkcijos užsakymu Anglijoje pastatė kompanija "Griffon Hovercrafft Ltd.". Į Klaipėdą jis atgabentas 1999 m. vasarą. Laivas gali "išlipti" į krantą, "eiti" sausuma ir ledu, plaukti 38-39 mazgų greičių esant ne didesnėms nei 1,2 m aukščio bangoms. Garantinis "Viesulo" remonto laikotarpis - dveji metai arba 1000 darbo valandų. Šiuo metu jis jau yra pasibaigęs. Laivas jau buvo remontuotas 2000 m.
Šį kartą trūko "Viesulas" vamzdelis ir sugedo turbinos. Kartu su laivą apdraudusia kompanija Uosto direkcija užsakė pagaminti turbinas. Kadangi šio laivo variklis yra gamintas Vokietijoje, tad, tenka laukti, kol turbinos bus atgabentos iš Vokietijos. Kai jos pasieks Klaipėdą, tada laivo remontas ilgai netruks.
Pernai "Viesulas" dalyvavo ne vienoje gelbėjimo operacijoje. Pavyzdžiui, prie Tarptautinės jūrų perkėlos žiemą nuo ledo lyties nuėmė 3 žmones. Vasarą buvo gelbėjami 4 žmonės, tarp kurių buvo ir vaikų, ir užsieniečių. Jų valtis sugedo Kuršių marių viduryje. Vakarop ji nudreifavo į meldus, tad žmonės šaukėsi pagalbos. Juos gana sunku buvo surasti. "Viesulo" įgula pastebėjo fotoaparato blykstę.
Kol kas "Viesulą", reikalui esant, pakeis kateris "Audra", paieškos ir gelbėjimo laivas "Šakiai", turintis valtis, kurių grimzlė nedidelė. Prireikus bus kreiptasi į Pakrančių apsaugos rintinę, taip pat turinčią laivą su oro pagalve "Christina".

Įsigytas dar vienas kateris

Beje, jau galima sakyti, kad Uosto direkcija turi dar vieną specialiai gelbėjimo operacijoms pritaikyta laivą. "Vakarų eksprese" jau buvo rašyta, kad Uosto direkcija turėtų pasirašyti sutartį su Būtingės naftos terminalu dėl mainų. Ji terminalui atiduos dalį naftos surinkimo įrangos, o šis jai katerį "Būtingė". Tai greitaeigis jūrinis kateris, kurio grimzlė - 60 cm. Jau visi dokumentai sutvarkyti. Kitą savaitę planuoja katerį atsigabenti į Klaipėdą. A. Narmonto manymu, realiai jis bus nuleistas į vandenį ir pradės darbą pirmoje kovo mėnesio pusėje. Tikimasi, kad tada bus operatyviau atliekama žmonių paieška Kuršių mariose ir priekrantėje, be to, kateris bus naudojamas ir uosto apžvalgai. Artimiausiu metu turėtų būti patvirtinti jo įgulos narių etatai.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder