Vasara keltininkams buvo nebloga, o rugsėjis - rekordinis

Vasara keltininkams buvo nebloga, o rugsėjis - rekordinis

Įdomi tendencija, kad šiemet vasarą visi AB "Smiltynės perkėla" rodikliai šiek tiek mažėjo, pandemija savo padarė, bet dviračių perkelta netgi daugiau nei ankstesniais metais tuo pačiu laikotarpiu. Rugsėjo paskutinę savaitę perkelta net 80 proc. daugiau transporto priemonių nei pernai per tą patį laikotarpį. Didžiausias bendrovės vadovo rūpestis dabar - kad kitą vasarą būtų baigti pradėti statybos darbai Naujojoje perkėloje, kurių dėl teisminio proceso nebuvo galima daryti jau dvi vasaras iš eilės.

Iki šių metų rugpjūčio 31 d. "Smiltynės perkėloje" dirbo 100 darbuotojų. Keltai per vasarą atliko 10 tūkst. 208 reisus, tik 770 reisų mažiau nei pernai.

Bendrovės pajamos per aštuonis šių metų mėnesius sumažėjo 7 proc., palyginti su tuo pačiu pernai metų laikotarpiu, o palyginti su tuo, kas buvo planuota šiemet - tik 0,5 proc. Tikimasi, kad 2020-aisiais bendrovės pajamos bus tokios, kokios buvo suplanuotos.

Šiemet rugsėjis keltininkams buvo itin geras. Per pirmą savaitgalį šiemet, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, transporto priemonių perkelta 4 proc. daugiau, antrą - 36 proc., trečią - 31 proc., o paskutinį - net 80 proc. daugiau. Šiemet rugsėjį transporto priemonių perkelta 21 proc. daugiau nei pernai rugsėjį.

Šią vasarą bendrovės rezultatai labai neblogi visose srityse. Labai išaugo bilietų, parduodamų internetu, skaičius, pagausėjo feisbuko ir instagramo gerbėjų. Netgi automobilių spūsčių, kai eilėje į keltą reikėjo lauki po valandą, skaičius sumažėjo. Pernai vasarą jos susidarė 19, o šiemet - tik 11 kartų, t. y. 42 proc. mažau.

Keleivių mažiau, dviračių daugiau

Šiemet per vasarą keleivių per Kuršių marias į abi puses perkelta 11 proc. mažiau nei 2019-aisiais ir 15 proc. mažiau nei 2018-aisiais. 2018 m. keleivių vasaros sezono metu perkelta 1,563 mln., 2019 m. - 1,563, 2020 m. - 1,335 mln.

Per 8 šių metų mėnesius keleivių, palyginti su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, perkelta 12 proc. mažiau. Bendrovė tikisi, jog šiemet per visus metus nepaisant pandemijos keleivių bus perkelta tik 9 proc. mažiau nei pernai. Tai neblogas rezultatas turint omenyje, kad per karantiną Senoji perkėla kuri laiką nedirbo.

Dviračių per šių metų vasaros sezoną perkelta daugiau nei ankstesniais metais: 1 proc. daugiau nei 2019-aisiais ir net 12 proc. daugiau nei 2018-aisiais. 20018 m. dviračių perkelta 176 tūkst., 2019 m. - 196 tūkst., 2020 m. - 197 tūkst. Per 8 šių metų mėnesius jų perkelta 1 proc. daugiau nei pernai. Tikimasi, kad šiemet per visus metus dviračių bus perkelta 1 proc. daugiau nei pernai.

Gelbėjo statybos Nidoje

Transporto priemonių šiemet per vasaros sezoną perkelta tik 7 proc. mažiau nei pernai ir tik 1 proc. mažiau nei 2018 m. Per 8 šių metų mėnesius, palyginti su 2019 m. tuo pačiu laikotarpiu, transporto priemonių srautas sumažėjo 8 proc. Taip nutiko todėl, kad buvo sustabdyta kruizinė laivyba, todėl sumažėjo autobusų, sumažėjo lengvųjų automobilių dėl tranzito į Kaliningrado sritį uždarymo. Dėl keliautojų su transporto priemonėmis tarp valstybių sumažėjimo mažiau perkelta namelių ant ratų.

Pasak bendrovės vadovo Mindaugo Čiako, situaciją gerino padidėjęs krovininių automobilių srautas, atsiradęs dėl statybų Nidoje.

Tikimasi, kad šiemet transporto priemonių nepaisant karantino bus perkelta tik 9 proc. mažiau nei pernai.

Į muziejų neplaukė dėl skundų

Nors bendrovei šiemet prognozuojamos šiek tiek mažesnės pajamos, ji ir toliau rėmė nekomercinius renginius. Kaip ir kasmet, nemokamai specialiu reisu į Smiltynę plukdė Lietuvos aukštosios jūreivystės mokyklos studentus duoti priesaikos jūrai, jūros veteranus atsiimti apdovanojimų prie "Albatroso" paminklo. Remiami ir negalią turintys žmonės, kai į bendrovę kreipiasi organizacijos, jie irgi keliami nemokamai.

Šiemet į Lietuvos jūrų muziejų "Smiltynės perkėla" keltai neplukdė. Pernai keltas "Nida" darė vadinamąjį trikampį: plaukė į muziejų, į Smiltynę ir atgal, reisas trukdavo vieną valandą, susidarydavo kelto laukiančių keleivių minios. Pasipylė skundai, kurie pasiekė net Susisiekimo ministeriją. "Todėl šiemet ir nedarėme to trikampio, nes tam neturime laivo.

Ateityje planuojame pasistatyti dar vieną nedidelį keleivinį 350 vietų laivą, kitą vasarą dar gal ne, bet dar kitą jau tikrai plauksime į muziejų.

Naujas laivas yra įtrauktas į strateginius įmonės planus. Jis bus skirtas būtent linijai Šiaurinis ragas - delfinariumas. O dabar neturime galimybės ten plaukti, nes pagal ten esamą gylį tai daryti galit tik vienintelis keltas "Nida", kitiems ta vieta prie delfinariumo yra per sekli", - sakė generalinis direktorius M. Čiakas.

Krovininis ir keleivinis keltas "Smiltynės perkėlai", pavadintas "Klaipėda", šiemet pradėtas statyti Vakarų Baltijos laivų statykloje. Bendrovės vadovas džiaugiasi, kad viskas vyksta pagal planą. Pagal grafiką jis turėtų būti pastatytas kitų metų liepos pabaigoje. Visko gali būti, kad 2021-ųjų rugpjūtį žmonės galės išbandyti naująjį laivą. "Kiekvieną pirmadienį susirenkame ir aptariame laivo statybos reikalus. Statybos vyksta sklandžiai, statytojai labai stengiasi, nes tą laivą matys, galima sakyti, kiekvienas klaipėdietis. Jie samdys ir subrangovų, kol kas dar neatskleidžia, su kuo veda derybas. Taigi galima sakyti, kad mūsų laivą statys daug klaipėdiečių", - kalbėjo bendrovės vadovas.

Naujosios perkėlos infrastruktūra - kitą vasarą

Paklaustas, koks didžiausias "Smiltynės perkėlos" vadovo rūpestis šiandien, M. Čiakas atsakė: "Statybos Naujojoje perkėloje. Pirmos instancijos teismą dėl buvusio rangovo UAB "Litkonas" skundo mes laimėjome, bet jis apskundė teismo sprendimą. Dabar viskas atsidūrė Lietuvos apeliacine teisme, procesas tebevyksta. Dėl teismų darbų negalėjome daryti dvi vasaras. Ko gero, trečią vasarą jau viskas bus gerai. Darbų, kol vyksta teisminiai procesai, mes negalime pradėti. Tikimės, kad viskas Apeliaciniame teisme užtruks iki Naujųjų metų, ne ilgiau, ir kad kitų metų pradžioje jau pradėsime darbus.

Labai norėjome pradėti darbus šiemet spalį, nes mums palankų sprendimą teismas priėmė rugpjūtį, bet rugsėjį sprendimas apskųstas. Dabar mano didžiausias galvos skausmas - kad kitai vasarai teritorija būtų sutvarkyta bent iš dalies, kad bent pusė darbų būtų padaryta."

Gemius

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder