2019 m. kovo 24 d. 06:41 val., sekmadienis

ve  >  Žinios  >  Jūra

Jūra

Uoste - krovos terminalas, neturintis geležinkelio

(4)

Uoste - krovos terminalas, neturintis geležinkelio nuotrauka, foto

BE GELEŽINKELIO. Kadangi UAB Kamineros krovinių terminalas neturi geležinkelio prie krantinių, jis veža sunkvežimiais susandėliuotus krovinius už 4 km nuo terminalo iki krantinių. Dėl to patiria papildomų išlaidų ir sulaukia Smeltės kvartalo gyventojų priekaištų, kad apkrauna jų gatvę.

© Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Tenkindami skaitytojų pageidavimą, retkarčiais pasižvalgome, kas vyksta už uosto tvoros. Šį kartą lankėmės UAB Kamineros krovinių terminale, viename mažiausių krovos terminalų Klaipėdos uoste ir viename naujausių. Didžiausia jo vadovo Vaido Into svajonė - kad kroviniai į šią įmonę būtų gabenami ir geležinkeliu. Beje, šiame krovos terminale atradome ir nedidelę laivų statyklėlę, kurioje ką tik pastatytas gražus laivas norvegams.

Pirmas įspūdis - teritorija tiesiog šluote iššluota, atsiveria gana didelės erdvės. Visi nereikalingi pastatai nugriauti, likęs tik buvęs UAB "Klaipėdos hidrotechnika" administracijos pastatas ir cechas.

Vienas vietoj dviejų terminalų

UAB Kamineros krovinių terminalas (KKT), savo veiklą pradėjęs nuo 2014 metų, yra įsikūręs skandalingai pagarsėjusios UAB "Klaipėdos hidrotechnika" nuomotoje teritorijoje.

Paskelbus šios įmonės bankrotą jos nuomota teritorija dvejus metus nedavė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai jokios naudos. 2014-aisiais KKT išpirko "Klaipėdos hidrotechnikos" turėtą turtą toje teritorijoje ir tapo teisėtu tos teritorijos nuomininku. Tais pačiais metais prie tos teritorijos dar buvo prijungta ir anksčiau buvusios UAB "Lietuviškų durpių krova", vėliau tapusios UAB "Mabre LPC", nuomota teritorija. KKT perėmė jos veiklą ir ją plėtoja.

Taigi, galima sakyti, nuo 2015 metų Klaipėdos uoste nebeliko dviejų mažų terminaliukų ir atsirado vienas Kamineros krovinių terminalas. Jis dabar nuomoja 5 ha teritoriją, naudojasi 400 metrų ilgio krantinėmis. Bendrovė turi 50 darbuotojų.

Kraunami ir žemės ūkio produktai

Šiuo metu KKT ir toliau kraunamos durpės, kurias anksčiau kraudavo "Mabre LPC". Čia kraunamos humusinės durpės, jos tamsios ir drėgnos, todėl kraunant nėra jokio dulkėjimo. Tačiau kai būna labai sausa vasara, ir jas tenka laistyti, kad nedulkėtų. Kai pučia stiprus vėjas, durpės nekraunamos. Klaipėdos uoste į laivus pakrautos iš visos Lietuvos atgabentos durpės išplukdomos į Olandiją, Vokietiją ir Belgiją. Laivas pakraunamas per 8 valandas.

Pasak V. Into, šiuo metu durpės gabenamos todėl, kad prasidėjo priešpavasariniai pirkimai.

Pirmas anglių krovinys iš šio terminalo išgabentas 2015 metais. Beje, KKT nėra vienintelis terminalas, kuriame kraunamos anglys, Klaipėdos uosto pietinėje dalyje jas dar krauna ir "Klasco".

Anglys į KKT atgabenamos iš Rusijos ir išplukdomos į Kanadą. Pasak V. Into, tai ne tos anglys, kurios naudojamos kaip kuras deginti, jos skirtos yra metalo pramonei. Tai gana brangus, specifinės struktūros produktas ir nėra dulkantis.

Dar šiame terminale kraunamas metalo laužas ir metalo gaminiai, statybinės medžiagos. Dalis metalo laužo yra iš Lietuvos, dalis atplukdoma laivais iš Švedijos, Lenkijos, Rusijos. Čia kraunamas metalo supirkėjos "Metrunos" (buvusi UAB "Kuusamet") ir kompanijos "Cronimet Nordic" metalo laužas.

Atsirado ir papildomas krovinys - žemės ūkio produktai. Daugiausia kraunami grūdai ir grūdinės kultūros. Grūdų per metus pakraunama apie 250 tūkst. tonų. Terminalas įsigijo naudotą įrangą grūdinėms kultūroms krauti ir šiek tiek ją patobulino.

Pernai KKT krovinių apyvarta buvo 600 tūkst. tonų. Bendrovė planuoja savo krovą išplėsti bent jau iki 1,5 mln. t krovinių per metus.

Veikla komplikuota

"Kadangi mes, ko gero, vieninteliai savo terminale neturime geležinkelio, mūsų veikla labai komplikuota. Kiek kartų jau bandėme kalbėti su Uosto direkcija, pažadų daug dėl geležinkelio nutiesimo, bet veiksmai dėl įvairių procedūrinių dalykų vyksta labai lėtai", - sakė V. Intas.

Beje, Uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus 2015-aisiais vienos spaudos konferencijos metu sakė, kad geležinkelio klausimas šioje teritorijoje bus sunkiai išsprendžiamas.

Šiuo metu kroviniai, kurie į KKT atvežami geležinkeliu, yra iškraunami kitoje jo aikštelėje, esančioje už 4 km nuo terminalo. Šią 8 ha teritoriją jis taip pat nuomojasi iš Uosto direkcijos. Kol kas naudojama tik 50 proc. šios teritorijos. Iš tos aikštelės kroviniai autotransportu atvežami į terminalą tada, kai atplaukia laivas. Taigi, terminalas dirba naudodamas dvi teritorijas, vieną uoste, o kitą - prie geležinkelio.

"Tas krovinio vežiojimas 4 km sąnaudų atžvilgiu yra skaudus įmonei. Be to, gyventojai skundžiasi, kad apkraunami jų keliai. Sunkvežimių skaičius gana didelis. Kai vyksta krova - per valandą 15 mašinų. Situacija tikrai komplikuota. Kai lyja, procesas sustoja. Stovi ir mašinos. Už prastovas reikia mokėti", - pasakojo V. Intas.

Prieš tai šioje uosto vietoje veikusiems dviem mažiems terminaliukams geležinkelis nebuvo reikalingas. O KKT geležinkelio prie krantinių klausimas tapo labai aktualus. Pasak V. Into, jau vien dėl šitos priežasties konkuruoti Klaipėdos uoste su kitais terminalais jam labai sunku.

Naujakurio kančios

Kai krantinės būna laisvos, KKT priima stovėti laivus, nuomoja pastatų patalpas. "Kol neturime savo teritorijoje geležinkelio, tol negalime planuoti statyti sandėlių. Bet po truputį geriname infrastruktūrą. Šiemet planuojame toliau tvarkyti teritoriją, jos dangą. Po to, kai čia dirbo anos dvi įmonės, jos būklė labai prasta. Prie krantinių danga yra, bet kiek toliau nuo jų buvo tiesiog žemė, teritorija nebuvo išbetonuota, tad neįmanoma sandėliuoti krovinių. Dabar mes užsiimame elementarios infrastruktūros kūrimu, kad būtų galima sandėliuoti krovinius, kad galėtų privažiuoti technika", - aiškino terminalo vadovas.

Gylis prie krantinių - 10,8 m. Be abejo, jis KKT netenkina, nes ir jo klientai nori krovinius gabenti didesniais laivais.

"Mes esame užburtame rate. Kol mūsų teritorijoje nėra geležinkelio, Uosto direkcija nepriima iš mūsų paraiškų gilinti krantines", - sakė V. Intas.

Terminalo kaimynystėje esančio Smeltės kvartalo gyventojai nuolatos reiškia pretenzijų. "Stengiamės nebildėti naktį kraudami metalo laužą. Bandome atsižvelgti į savo kaimynų pageidavimus. Planuojame statyti aukštesnę tvorą. Projektuotojams duota užduotis suprojektuoti tvorą, kuri slopintų triukšmą, sulaikytų dulkėjimą", - ateities planais dalijosi KKT vadovas.

Pastatytas pirmas laivas Lietuvoje

Kamineros krovinių terminale dirba ir Lietuvos UAB "Sidc Lt", jau 10 metų vykdanti veiklą. Bendrovė stato laivus užsienyje ir jau nemažai jų pastatė. KKT terminale, kur rado tinkamas patalpas metalo konstrukcijoms gaminti, pastatytas pirmas laivas Lietuvoje. Toks laivas rinkoje kainuoja apie 4 mln. eurų.

Šios bendrovės projekto vadovas Antanas Lūža pasakojo, kad Klaipėdoje pastatytas aptarnaujantis vilkikas, naudojamas žuvų auginimo ūkiuose. Jis turi du kranus, kuriais iš vandens ištraukiami tinklai su užaugintomis lašišomis. Laivo įgula - 4 žmonės.

"Sidc Lt" darbuotojus samdo Ukrainoje, buvo atsivežusi net indų. "Galėtume dar labiau plėsti savo veiklą, tačiau susiduriame su didžiule problema - trūksta praktikos turinčių darbuotojų. Šiuo metu vėluoju įgyvendinti projektą vien todėl, kad neturiu surinkėjų, laivų korpusininkų. Vienu metu trūksta suvirintojų, kitu - surinkėjų. "Sidc Lt" turi nemažai projektų ir užsienyje. Taikome rotaciją, sudarome žmonėms sąlygas padirbėti ir užsienyje", - pasakojo A. Lūža.

Šiuo metu KKT ceche, kuriame buvo pastatytas laivas, gaminamos ritės.

 

 

Nuotraukų galerija

 

© Egidijus JANKAUSKAS

Egidijus JANKAUSKAS

 

Egidijus JANKAUSKAS

KITA VEIKLA

Egidijus JANKAUSKAS

ADMINISTRACIJOS PASTATAS

Egidijus JANKAUSKAS

LAIVŲ STATYTOJAS

Egidijus JANKAUSKAS

CECHAS

Egidijus JANKAUSKAS

 

Egidijus JANKAUSKAS

RITĖ

Egidijus JANKAUSKAS

METALO LAUŽAS

Egidijus JANKAUSKAS

 

Egidijus JANKAUSKAS

VADOVAS

Egidijus JANKAUSKAS

 

Egidijus JANKAUSKAS

 

Egidijus JANKAUSKAS

PASTATYTAS NORVEGAMS

Egidijus JANKAUSKAS

SANDĖLIAI

Griežtai draudžiama "Vakarų eksprese" paskelbtą informaciją kopijuoti ir platinti kitose interneto svetainėse, tradicinėse žiniasklaidos priemonėse ar kitaip ją naudoti neturint raštiško leidėjų sutikimo. Turinio naudojimo taisyklės.

Komentarai

Rita

2019-02-08   05:14

IP: 185.11.26.161

Durpes krauna visada, kai tik nori, nežiūri ar yra vėjas ar ne. Viskas melas

Antanas

2019-02-07   20:05

IP: 185.11.26.161

Gal geriau mokėtų žmonėms, o ne iš maldas dalinu, būtų ir laivų su rinkėjų ir suvirintojų. Bet ponai patriotai geriau atsiveža ukrainiečių.

Ramus

2019-02-07   18:10

IP: 88.119.39.109

Vargo vakariene toks terminalas.

Tavo komentaras

Vardas*

El. paštas

Komentaras*

Siunčiama. Prašome palaukti...

Šiandien VE.lt skaitykite

Jūra

Nei Klaipėdoje, nei visoje Lietuvoje nėra tokios daugybės žmonių poilsiui ir pramogai...

Sovietmečio reliktai pramoginėje laivyboje sunkiai įveikiami nuotrauka, foto

Į redakciją skambinęs vyras piktinosi, kad keltų operatorius "TT-Line", kurio ro-pax laivai...

"TT-Line" keltai: pasigendama informacijos lietuvių kalba nuotrauka, foto

UAB "Banginis" ir Vakarų Lietuvos žvejų ir žuvies perdirbėjų konfederacijos vadovas Algirdas...

Kas laimės menkių ir ruonių karą? nuotrauka, foto

Apie neseniai Švedijoje, Stokholmo priemiestyje, vykusią didžiulę kasmetinę pramoginių laivų parodą pasakojo...

Švedijoje - medinių laivų renesansas nuotrauka, foto

Kuo G.Nausėda skiriasi nuo I.Šimonytės? nuotrauka, foto

Lietuva, Į Lietuvos valstybės prezidentus taikantys Gitanas Nausėda ir Ingrida Šimonytė skiriasi ne...

Donatas Motiejūnas grįžta į NBA nuotrauka, foto

Sportas, Donatas Motiejūnas po dvejų metų pertraukos grįžta žaisti į NBA. 24sek žiniomis,...

Vilniuje – „Fortūnos“ tritaškių rekordas nuotrauka, foto

Sportas, Nesulaikomai žaidusi Lina Mikelevičienė surinko 30 taškų, o likus 1 sekundei pataikė...

Kaip padėti vaikui saugiai tyrinėti pasaulį? nuotrauka, foto

Švietimas, Natūralu, kad tėvai labai myli savo vaikus ir stengiasi juos apsaugoti nuo...

Lietuva, Paskelbta prieš 8 val.

Sportas, Paskelbta prieš 10 val.

Sportas, Paskelbta prieš 11 val.

Švietimas, Paskelbta prieš 11 val.

Pasidalink

Jūsų vardas*

Draugo el. paštas*

Komentaras

Siunčiama. Prašome palaukti...