Uostą valys trys rangovai

Uostą valys trys rangovai

Laikinai einančio Uosto direkcijos infrastruktūros direktoriaus pareigas Vidmanto Paukštės teigimu, valymo darbams uoste atlikti direkcija paprastai skelbia du atskirus konkursus. Vienas konkursą laimėjęs rangovas atlieka laivybos kanalo valymo darbus, kitas - valymo prie krantinių darbus, kurie iš esmės yra gana skirtingi. Trečiasis rangovas turės baigti valyti užterštą gruntą iš plaukiojančiųjų dokų duobių.

"Vakarų eksprese" jau rašyta, kad šiemet balandžio pabaigoje Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija pasirašė laivybos kanalo (beveik 13 km) valymo darbų sutartį su UAB "Green Line Shipping", registruota Šiauliuose. V. Paukštės teigimu, kol kas šie darbai dar nepradėti.

Šiuo metu jau paskelbtas eksploatacinių valymo darbų prie krantinių konkursas. Jiems atlikti reikia mažesnio laivo, paprastai jie daromi greitai ir be žemsiurbės, nes daugelį vietų riboja pirsai, tad didelė žemsiurbė negalėtų priplaukti. Be to, atliekant šiuos darbus reikalaujamas visai kitas našumas. Našumas laivybos kanale - 5 tūkst. kubinių metrų per parą, o prie krantinių - tik 500 kub. m. Pasak V. Paukštės, tai pakankamas našumas norint užtikrinti prie krantinių projektinius gylius.

Taigi projektiniam gyliui prie visų 156 uosto krantinių palaikyti bus parinktas kitas rangovas. Jis dirbs pagal kitą sutartį ir jam keliami kitokie reikalavimai. Nors reikalaujamas našumas yra 10 kartų mažesnis nei laivybos kanale, tačiau reikia sugebėti prieiti ir paimti gruntą. Viešųjų pirkimų procedūros jau vyksta ir rugpjūčio pradžioje tikimasi turėti rangovą.

Prie krantinių yra nuolatos atliekami matavimo darbai, ir kai tik atsiranda poreikis, rangovas kviečiamas išvalyti, kad nesumažėtų projektinis gylis. Paprastai sutartyje būna numatoma arba pinigų suma, t. y. dirbama tol, kol išnaudojami skirti pinigai; arba laikas - sutartis galioja dvejus metus plius vieneri metai.

Artimiausiu metu Uosto direkcija skelbs konkursą ir dėl plaukiojančiųjų dokų duobių išvalymo. Šiuos darbus jau vykdė Latvijos kompanija BGS, tačiau sutartis buvo nutraukta. V. Paukštės teigimu, šiuo metu jau yra pakoreguotas techninis projektas, tad bus skelbiamas konkursas dėl dokų duobių valymo darbų užbaigimo, t. y. užteršto grunto, kuris apdorojamas specialioje užteršto grunto aikštelėje, esančios pietinėje uosto dalyje, prie nebaigtos statyti valčių prieplaukos, išsiurbimo.

Pasak l. p. e. infrastruktūros direktoriaus, trečias konkursas nėra tipinis ir skirtas tik tam konkrečiam darbui. Užteršto grunto šiuo metu dar yra AB "Klaipėdos laivų remontas", Vakarų Baltijos laivų statyklos, Malkų įlankos akvatorijose.

Taigi valymo darbais uoste netrukus rūpinsis net trys rangovai.

Skaitomiausi portalai

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder