Smarkūs permainų vėjai netrukus įsisuks ir į "Vakarus"

Smarkūs permainų vėjai netrukus įsisuks ir į "Vakarus"

Pagaliau ir laivų remontininkų bei statytojų valdose pradedamas įgyvendinti milžiniškas investicinis projektas. Vakarų Baltijos laivų statykla šiemet pradeda ruoštis statyti naują didelį doką, skirtą "Panamax" tipo laivams remontuoti. O po trejų metų, kai Vakarų laivų gamykla švęs savo veiklos penkiasdešimtmetį, pamatysime naują jos veidą.

Iki šiol inžinerinė jūrinė pramonė galėjo tik pavydėti Klaipėdos uosto krovos kompanijoms investicijų į uosto infrastruktūrą ir joms atsirandančių naujų galimybių.

Estijos koncerno "BLRT Grupp" narės AB Vakarų laivų gamyklos (VLG) generalinis direktorius Arnoldas Šileika džiaugiasi, kad Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos ir jos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus supratingumo dėka pagaliau ir jūrinė inžinerinė pramonė, apimanti laivų statybą bei remontą, naftos, dujų įrenginių gamybą, tampa neatsiejama uostinės veiklos dalis. Ji taip pat kuria didelę pridėtinę vertę, daugybę darbo vietų, tad ir jai turi būti sudarytos sąlygos plėtoti veiklą atsižvelgiant į rinkos tendencijas ir poreikius.

Po 50 metų - naujas etapas

Kartu su Uosto direkcija buvo parengtas ir patvirtintas VLG išvystymo planas, pareikalausiantis ženklių tiek Uosto direkcijos, tiek VLG investicijų. Projekto centre - naujas plaukiojantysis dokas, skirtas "Panamax" tipo laivams. Projektą rengti pradėta gana seniai. Pernai jau buvo parengti 139,139,140 krantinių rekonstrukcijos techniniai projektai, ruoštas naujojo doko duobės techninis projektas. Įgyvendinus numatytą projektą ne tik išaugs VLG konkurencingumas, bet ir pagerės navigacinės sąlygos visoje Malkų įlankoje.

"Tai labai ilgai lauktos permainos, kurios gerokai pakeis mūsų įmonės veidą, sudarys galimybes konkuruoti. Tikimės, kad per trejų metų laikotarpį visos numatytos investicijos bus realizuotos. Mūsų įmonė įkurta 1969 metais, tad jos veiklos penkiasdešimtmetį norėtume paminėti tokiomis reikšmingomis permainomis - pradėti naują laivų remonto veiklos etapą, turėdami galimybę konkuruoti su Vakarų Europa", - sakė A. Šileika.

Be to, parengti ir UAB Vakarų Baltijos laivų statyklos infrastruktūros gerinimo projektai. Ketinama perstatyti ir rekonstruoti 64, 65, 65A krantines tam, kad būtų galima nuleisti į vandenį didesnius laivus. Po rekonstrukcijos "Baltijai" atsiras galimybė panaudoti abi pirso puses. Šis projektas šiemet taip pat turėtų būti pradėtas įgyvendinti.

Permainų pareikalavo didesni laivai

Išgirdus apie tokius ambicingus planus, kyla klausimas, ar užteks remontuotinų "Panamax" tipo laivų? "Be jokios abejonės, užteks. Į Klaipėdą atplaukiančių laivų skaičius nedidėja, o krova auga, vadinasi, didėja jų parametrai. Matome, kad dideli dokai yra paklausūs. "Panamax" tipo laivų ir Baltijos, ir Šiaurės jūroje plaukioja tikrai nemažai. Jeigu mes neinvestuosime į didelį doką ir atsiliksime savo dokavimo galimybėmis, bus sudėtinga ne tik augti, bet ir išlikti rinkoje. Tai mums išgyvenimo ir ateities klausimas. Bus labai įspūdingas ir įdomus laikotarpis. Pagaliau ir mes pakilsime į kitą lygį ir garsinsime Lietuvą, Klaipėdą naujais dideliais ir įdomiais projektais",- sakė A. Šileika.

Kliūčių nebėra

Šiemet prasidės VLG priklausančios UAB "Vakarų laivų remontas" (VLR) modernizacija, kuri turėtų būti baigta 2018 metų pabaigoje-2019 metų pradžioje.

Skaičiuojant ir nedidelį doką, reikalingą Vakarų Baltijos laivų statyklos laivams nuleisti, VLG šiuo metu turi 4 dokus. VLR naudojasi trimis plaukiojančiaisiais dokais, kuriuose remontuojami laivai. Iš trijų "BLRT Grupp" laivų remonto įmonių Klaipėdoje esanti VLR buvo vienintelė, neturinti "Panamax" tipo laivams tinkamo doko.

Iki šiol įmonė negalėjo jo įsigyti todėl, kad pietinėje uosto dalyje buvo per mažas gylis "Panamax" tipo laivams, be to, buvo keliami įvairūs aplinkosaugos reikalavimai. Pavyzdžiui, Malkų įlankos nebuvo galima gilinti tol, kol iš dokų duobių nebus išsiurbtas užterštas gruntas.

Šiuo metu iš didžiojo VLR doko duobės užterštas gruntas jau išsiurbtas, jame pasiektas projektinis gylis, vidutinis dokas irgi išvalytas, liko tik mažasis. Netrukus Uosto direkcija skelbs naują konkursą, parinks rangovą, tad bus išvalyta ir mažojo doko duobė.

Be to, į Uosto direkcijos planus jau įtrauktas ir Malkų įlankos gilinimas iki 14 m, tad kliūčių įsigyti didelį doką praktiškai nebelieka.

Iššūkis laivų statytojams

Pasak VLG vadovo, nemažai dirbta prie paties doko koncepcinio projekto, siekiant, kad jis maksimaliai atitiktų šiuolaikinius saugos reikalavimus, būtų patogus valdyti.

Anksčiau "Panamax" tipo laivų dokų standartinis plotis būdavo 36 m, VLR planuoja jį didesnį.

Doko, didžiulio plaukiojančiojo įrenginio, projektavimo darbai jau pradėti. Juos atlieka antrinė VLG inžinerinė kompanija UAB "Western Baltic Engineering" padedama partnerių olandų. Tikimasi, kad bazinis ir techniniai projektai bus parengti iki šių metų pabaigos. Kitų metų pradžioje dokas turėtų būti pradėtas statyti. Jį statys Vakarų Baltijos laivų statykla. Manoma, jog gamybos procesas užtruks iki dvejų metų. Tikimasi, kad iki 2018 metų pabaigos jis bus pastatytas. Rinkoje tokio naujo doko vertė - apie 40 mln. eurų.

Projektuojamo VLG doko ilgis bus 230 m, plotis - 51 m. Parengta speciali tokio doko statybos technologija. "Naujas dokas - įspūdingas projektas ir didelis iššūkis Vakarų Baltijos laivų statyklai. Be to, kad įsigysime naują doką, norėdami remontuoti didelius laivus turėsime investuoti ir į naują techniką, ir į technologijas. Visa tai papildomai mums kainuos daugiau nei pats dokas - per 50 mln. eurų", - teigė A. Šileika.

"Baltijos" laivų statykla jau yra pastačiusi nemažai dokų, bet jie buvo nedideli, jų keliamoji galia buvo tik 4,5 tūkst. t, juose galėdavo būti dokuojami tik apie 100 metrų ilgio laivai.

Teks nugriauti vieną pirsą

Jau parengti tokio didelio doko pastatymo vietos projektai. Reikės rekonstruoti 138 krantinę, nugriauti pirmą pirsą arba 137-138 krantines. Bus modernizuotos 139-140 krantinės ir pritaikytos krovai, kad būtų panaudota laisva apie 15 ha teritorija.

Jau parengtas projektas ir "Panamax" dokui bus kasama nauja 18 m gylio duobė, t. y. gilesnė už tą, kurios reikėjo Suskystintųjų gamtinių dujų terminalo tanklaiviui-dujų saugyklai "Independence". Dabartinės VLG dokų duobės yra 16 m gylio.

Dar šiemet turės būti pradėti polių kalimo darbai, nes reikės sutvirtinti krantinę. Į šią infrastruktūrą Uosto direkcijai teks nemažai investuoti.

Be to, VLG dokai bus suglausti vienas su kitu. 219 dokas liks dabartinėje savo vietoje, o 812 dokas bus peršvartuotas labiau į pietinę pusę ir stovės šalia naujojo doko.

Ar VLG pasiliks visus 5 dokus, skaičiuojant ir naująjį, ar kurį nors parduos, ar juo naudosis kuri nors kita "BLRT Grupp" įmonė, galutinio sprendimo dar nėra. Pasak A. Šileikos, viskas priklausys nuo situacijos laivų remonto rinkoje. Jo manymu, parduoti galima greitai, o pastatyti kur kas sunkiau.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder