Rekonstruos skandalingąsias krantines

Rekonstruos skandalingąsias krantines

Prieš pat Naujuosius Uosto direkcija pasirašė sutartį dėl 8 ir 9 krantinių rekonstrukcijos. 1997-1998 m. belgų kompanijos už 30 mln. litų nekokybiškai rekonstruotos krantinės šįkart praris 24 mln. litų.

"Vakarų ekspresas" jau ne kartą yra rašęs apie peripetijas dėl minėtųjų krantinių. Istorija prasidėjo, kai prieš 14 metų pagal Belgijos kompanijos "Haecon" parengtą projektą kita belgų kompanija "Hydrosiol Service" rekonstravo AB Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos (KLASCO) nuomojamoje teritorijoje esančias 550 m ilgio krantines Nr. 7, 8 ir 9.

Po rekonstrukcijos gylis prie krantinių buvo apie 12 metrų. Triukšmas kilo po kelerių metų, kai Klaipėdos uoste buvo pradėti gilinimo darbai ir atsirado manančiųjų, kad šios krantinės nėra pakankamai tvirtos, kad prie jų būtų galima gilinti iki 14 metrų - esą jos gali nugriūti. Belgai laikėsi nuomonės, kad gilinti galima.

Anuomet Lietuvoje kilo didžiulis skandalas. Buvo sudaryta daugybė ekspertų komisijų, atliekami įvairiausi tyrimai, vyko audringos diskusijos, garsūs profesoriai pateikė skirtingas nuomones. Įvairios komisijos pripažino, kad belgų pasirinkta rekonstrukcijos technologija netiko Klaipėdos uosto sąlygoms - t.y. ji nėra kokybiška. Netgi Specialiųjų tyrimų tarnyba domėjosi, ar Uosto direkcija "nenuskandino" pusės milijono litų mokėdama už antrą kartą atliktus tyrimus.

Po belgų atliktos rekonstrukcijos KLASCO naudojosi minėtomis krantinėmis, tačiau tik labai ribotai. Negana to, kad gylis prie jų per mažas didesniems laivams švartuoti, leistinos apkrovos zonoje prie laivų buvo sumažintos perpus ir daugiau. Todėl kompanija negalėjo ten sandėliuoti pusės krovinio ir turi vežti toliau nuo kranto. O tam reikalingos didžiulės sąnaudos.

Pirmą kartą dėl nuostolių atlyginimo Uosto direkcija 2005 m. kreipėsi į Klaipėdos apygardos teismą, vėliau pateiktas skundas Lietuvos apeliaciniam teismui. Tačiau 2007 m. kovą Aukščiausiasis Teismas išaiškino, kad šitas ginčas yra neteismingas Lietuvos teismams, jis turi būti sprendžiamas Stokholmo arbitraže, kur vien arbitravimo mokestis gali siekti apie milijoną litų.

Kadangi suėjo senaties terminas, pernai Uosto direkcija buvo nusprendusi minėtas krantines rekonstruoti per 2010-2012 metus. Dėl viešojo konkurso rezultatų apskundimo teismui sutartis su rangovu buvo pasirašyta tik gruodžio 30 dieną. 8 ir 9 krantines už 24 mln. litų rekonstruos įmonė "Josef Mobius Bau-Aktiengesellschaft". Rangos darbų trukmė - 15 mėnesių nuo sutarties pasirašymo.

Rekonstruojamų krantinių bendras ilgis yra 255 m (krantinės Nr. 8 ilgis - 90 m, krantinės Nr. 9 - 165 m). Akvatorija prie krantinių sieks 14,5 m, kad būtų galima aptarnauti 13 m grimzlės laivus.

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder